[UPDATE: BINNEN!!!!!] Groupbuy Ruitenwisserrelais

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-03-2008 11:32 #1195113 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic sluiting
Bas,
Domme vraag misschien maar is de schade (bij Lieme Huib) onherstelbaar bij sluiting of plaatsing op een plek die daar toch niet voor geschikt blijkt acteraf (780)? 

Baseman schreef :

Michael Oud schreef : Ik weet trouwens niet hoe jullie brievenbussen geplaatst zijn, maar kan de val van de brievenbus naar de grond - en dan met name het neerkom gedeelte - bij sommigen van jullie geen kapot relais veroorzaakt hebben?

Ik heb het relais open gehad, maar het is erg onwaarschijnlijk (schier onmogelijk zeg maar) dat er componenten in zitten die schade oplopen bij een val van laten we gemakshalve zeggen 2 meter.
Het relais kan trouwens zonder schade aan de behuizing worden geopend (dit is geen tip, alleen een constatering) en ik zou zeker de relais, of in ieder geval 1 van de relais, van binnen bekijken om te zien of er een obvious mankement in zit.Daarnaast zit er maa 1 componentje in, wat stuk kan zijn, naar mijn idee, en dat is volgens mij makkelijk aftermarket te te verkrijgen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-03-2008 12:40 #1195118 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Brievenbus.

mbroeren schreef : Bij mij (huis uit 1880) had hij overigens niet door de brievenbus gepast. De vraag is wat de postbode dus met dat soort gevallen doet.

Volgens het <a href=" www.tntpost.nl/voorthuis/brieven-en-kaar...sluitbrievenbus.aspx " target="_blank">Brievenbus besluit moet de sleuf van de bus (of in de muur of deur) voldoen aan het volgende: 3 De afmetingen van de vrije inwerpopening dienen in de lengte ten minste 265 mm te bedragen en in de breedte 32 mm. 
Helaas staat er niets bij wat er gebeurd als ie daar niet aan voldoet. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-03-2008 21:03 #1195269 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Prachtig weer
&#160;
Heerlijk regenachtig weer om een beetje met m'n nieuwe relais rond te cruisen. Bedankt voor het regelen Martijn!
Groet,
Jan-Willem

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-03-2008 17:19 #1195589 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hij doet het!
Beste Martijn,
Het relais bij je opgehaald, gisteren geplaatst. Het is een klusje van nix, en hij doet 't ook nog! Nogmaals bedankt voor alle moeite en tijd die je erin hebt gestoken!
Groetz, Tom

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-03-2008 19:23 #1195730 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het oude relais maar weer teruggeplaatst
Als het van de zomer een keer lekker weer is, dan probeer ik het nog wel een keer. Tot die tijd rijd ik nog wel even met het oude relais.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-03-2008 12:14 #1195815 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic percentage uitval
Is inmiddels bekend hoeveel procent uitval (niet werkende relais) er is?
Ik heb mijn relais opengemaakt en zie o.a. een printbaan die met een stukje draad is overbrugd. Wellicht zijn zitten er meer inferieure printbanen/ solderingen maar dat ga ik komend weekend eens beter bekijken...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-03-2008 12:40 #1195819 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic gedeeld door 66

variomagic schreef : Is inmiddels bekend hoeveel procent uitval (niet werkende relais) er is?

Laat ik niet in percentages gaan rekenen maar me bij de absolute aantallen houden: 4 (als ik Lieme Huib 1x mee mag rekenen)
Eéntje niet ivm het 'blijven staan' van de wissers bij handmatige bediening (tikje naar beneden), eentje die het middelste pootje heeft verwijderd om het passend te krijgen, en eentje die na in een 780 gezeten te hebben het niet meer in de 740 doet, en tot slot eentje wiens achterruitenwisser op hol slaat maar deze doet nog een nieuwe poging tzt.
Vooralsnog lijkt het om incidenten te gaan, hoe vervelend ook voor jou.
Neemt niet weg dat ik met deze incidenten richting China aan de slag ga (ik wacht nog een paar dagen tot dat alles is afgehaald), hoewel ik daarin ook niets kan beloven, behalve dan mijn inzet en goede wil om het voor iedereen een succes te laten zijn.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-03-2008 12:55 #1195822 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heb ik ook.

variomagic schreef : Ik heb mijn relais opengemaakt en zie o.a. een printbaan die met een stukje draad is overbrugd.

Dat constateerde ik bij mij ook al.Het hoeft geen mankement te zijn. Dit printplaatje is een single layer, waardoor het niet mogelijk is een kruising (in de sporen) aan te brengen indien dit toch nodig is. Hiervoor wordt dan een draadbrugje gebruikt.Dit heb je bij bijvoorbeeld multilayer-printplaten niet.

• Eric Bakker (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-03-2008 23:12 #1196002 door Eric Bakker (GAST)
Beantwoord door Eric Bakker (GAST) in topic Werkt ook bij mij
Martijn,
Vandaag heb ik het relais uit z'n doosje gehaald en ingebouwd bij Reina. Het werkt goed.
En nog even dit: De rechter schopplaat dus verwijderd, ik was benieuwd wat ik zou aantreffen... maar het was boven verwachting in nieuwstaat. Ik denk dat deze plaat er nog nooit af geweest is, alles is strak en heel en schoon van binnen. Een heel verschil met de bende die ik bij Bor aantrof.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-03-2008 08:37 #1196022 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ook bij mij.....
werkt het en gisteravond nog even erin gezet.  Tom bedankt voor de duidelijke beschrijving.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC