Ontstekings-project, dead spark?
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Is launch control hetzelfde als traction control? Of werkt die eerst alleen vanuit stilstand en de tweede altijd?JW schreef : (er wordt gesproken over launch control etc)
groetjes
Mathy (die best TC zou willen hebben)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Tractie control zorgt er voor dat het vermogen gedoseert op de weg komt, laten we zeggen als je iets te enthousiast aan het rijden bent op een glad weg dek word dat gecorrigeert zodat je ook op de weg blijft rijden.
Tom.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
<div class="content">Hey Tom,TGTF schreef : Launch control word gebruikt als je vanuit stilstand weg scheurt, je hebt hem dan al in de versnelling staan je voet op de rem en de andere op vol gas/benzine/methanol nou ja noem ze maar op, als je dan de rem los laat rij je weg.
Tom.
Ik zou toch ook echt wel mijn koppeling ingedrukt houden hoor!
Anders kan je op het gaspedaal drukken wat je wilt en het rempedaal gerust loslaten, vooruit komen zal je niet, want je motor slaat gewoon af..
Ja, als je een versleten plaat hebt lukt het misschien wel, maar dan word je echt niet gelanceerd...al zal je plaat waarschijnlijk wel flink roken!
Jouw instructie is dus van toepassing op de Automaat.
Mijn instructie:
deze LC, houd de motor VOOR JOU op 3000 toeren, zonder dat je het gaspedaal hoeft aan te raken!
Je kan je voet dus op het rempedaal houden of bij het gaspedaal en je andere voet op de kopppeling.
Je laat de koppeling schieten en vloert het gaspedaal, en dus word je gelanceerd!
Heeft voorderest inderdaad niets met traction control te maken.
Groeten,Gerben</div>
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hi mathy,Mathy schreef : Hallo Jan-Willem
Is launch control hetzelfde als traction control? Of werkt die eerst alleen vanuit stilstand en de tweede altijd?JW schreef : (er wordt gesproken over launch control etc)
groetjes
Mathy (die best TC zou willen hebben)
de launch control is geen traction control. Bij deze functie heb je 2 extra schakelaars ingebouwd, een die schakeld als de koppeling losgelaten wordt en een om het systeem te activeren. Het Buchka systeem werkt dan als volgd, breng motor op gewenste toerental voor wegrijden, bijvoorbeeld 4000 rpm, druk dan de knop in, het toerental wordt dan opgeslagen. Vervolgens koppeling in, versnelling inleggen, vol gas en de motor wordt dan dmv het onderbreken van de ontsteking (waarschijnlijk om en om, dan cylinder 1/4 en dan weer 2/3) begrensd op het ingestelde toerental. Het resultaat is dat er al turbodruk wordt opgebouwd bij een turbomotor want de gasklep staat flink ver open. Als je dan de koppeling snel laat schieten gaat de begrenzing er weer af en heb je het volle koppel direct beschikbaar. Natuurlijk behoorlijk zwaar voor de aandrijflijn en het omgekeerde van het voorkomen van wielspin.
Zelf ga ik dat ook niet snel aansluiten..
- V700 register
- Nieuw lid
-
Tom.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mijn firmware bevat deze functionaliteit NIET. Launch control is een unieke feature van de Buchka wasted spark module.
Mijn uitvoering heeft dan wel weer:
- 4 individueel versterkte/gebufferde uitgangen voor de ontstekingseindtrappen. Dus minder storing, en het makkelijk aansturen van 4 afzonderlijk bobines.
- Ingang voor extra hall sensor voor het sequentieel aansturen van 4 losse bobines. Dit moet wel nog geïmplementeerd worden in het firmware, maar het printje voorziet iig in de aansluiting voor de sensor.
Zoals de firmware nu is kun je kiezen voor:
Een bosch 2x2 bobine in wasted spark mode.
4 losse bobines of COP's in wasted spark mode.
Oh. Trouwens. Als je op een nette manier het gat van de verdeler wilt afdichten. IPD heeft hier al een leuk onderdeel voor. Sneller te monteren en betrouwbaarder dan de std volvo 240 oplossing.
<a href=" www.ipdusa.com/products/5561/2301-rear-cam-seal-retainer ">Linkje
Als mensen creatief willen zijn. Het is niet moeilijk na te maken.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat klinkt perfect, dat wil ik erg graag gaan proberen met die Audi dingen die ik nog heb liggen. Ben benieuwd!Blabla schreef : Mijn uitvoering heeft dan wel weer:
- 4 individueel versterkte/gebufferde uitgangen voor de ontstekingseindtrappen. Dus minder storing, en het makkelijk aansturen van 4 afzonderlijk bobines.
Gr,
Philip
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-