Ontstekings-project, dead spark?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gert-Jan De Jong (GAST)
- Nieuw lid
-
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
<div class="content">Zeker!..met mijn GetuNede Dieseltje trek ik jullie er allemaal uit! wahaha(en anders rook ik jullie er wel uit!Chilm schreef : Zoooooo,,, jij bent snel ouwe dieselaar

Neee, de "upgrade" komt op mijn 16V.
Mijn 16V krijgt binnenkort ook weer wat aandacht en word dan ook "gekieteld".
Groeten,Gerben</div>
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Dus die hebben per cilinder een bobine? Lijkt me een mooier systeem. Enige kans dat Buchka of Martijn ook zoiets ontwikkelen voor onze modellen?JW schreef : preferred choice is om een Alfa 164 etc twinspark uit begin jaren 90 op de sloop te vinden, daar zitten 2 dubbele bobines in en 2 dubbele powerstages.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Een andere oplossing:
4 Originele Volvo Bobines scoren.
Een aftakking van de kabeltjes richting de bobines maken en die zetten op de 4 bobines.
Heb je hetzelfde resultaat, met Originele Volvo dikke ronde bobines!
Waar je ze alleen kwijt moet bij een 16V...
Groeten,Gerben
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
<div class="content">Hahaha.TGTF schreef : 1 Ding scheelt, onze diesels kun je tunen zonder electronica
, maar kunnen ook minder hebben maar wel weer meer roken hehehe, buurman zet de mercedes al met de kont naar Mr LB toe zodat ik niet iedere ochtend zijn radiator vol blaas hahahaha.
Tom.
Gewoon een dubbelle stalen koppakking ertussen, Turbodruk naar 2 Bar schroeven en de pomp voluit zetten.
en dan BLAZEN!
Gegarandeerde LOL! en Gegarandeerd je blok naar de filestijnen!!
Groeten,Gerben(die dat toch maar niet gaat doen...)</div>
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Ga eens met Bouke praten, die "tuft" met 170-180 richting Frankrijk en terug. Met een TDIC dacht ik.
groetjes
Mathy
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Vertel eens hoe je dat wilt gaan doen?gerryberrie schreef : Een aftakking van de kabeltjes richting de bobines maken en die zetten op de 4 bobines.
groetjes
Mathy
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Als ik het "systeem" "correct" begrijp, is dat echt niet zo heel moeilijk!
De bobine die ze "aan bevelen" zijn 2 bobines in 1 pakket met 4 aansluitingen en 2 EZK aansturings aansluitingen.(of gewoon 4 bobines in 1 pakket met 2 EZK aansluitingen, kan ook, hetzelfde resultaat, dan zitten bobine 1 en 3 samen en 2 en 4 op dezelfde aansturingskabel)
aansluiting van cilinder 1 en 3 zitten op spoel 1, aansluiting van cilinder 2 en 4 zitten op spoel 2.
Vanuit de "electronica upgrade kit" die je krijgt, komen 2 kabeltjes, voor beide spoelen naar de motorruimte, naar die bobine toe.
1 kabeltje met signaal voor spoel 1 en cilinder 1 en 3 en 1 kabeltje met signaal voor spoel 2 en cilinder 2 en 4.
Gebruik je nu 4 bobines en sluit je daar cilinder 1 t/m 4 op aan..
Dan moet je de kabel voor spoel 1 aftakken (of met behulp van bv een Darlington systeem)en op Bobine 1 en 3 doen en de andere kabel aftakken en doen op Bobine 2 en 4.
Inplaats van 2 bobines stuur je nu 4 bobines aan, maar het vonk resultaat, is exact hetzelfde.
Alleen heb je nu 4 mega grote ronde originele Volvo Bobines.
Groeten,Gerben