Ontstekings-project, dead spark?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-08-2011 15:15 #1327953 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic I.d.d.
Ja i.d.d. dat kan ook, ik heb er echt zin in om dit in elkaar te prutsen. Overigens die Gold EZK dat is geen probleem hoor, kan het zo opgezet worden.Ik heb van mijn gewone EZK een "Gold" EZK gemaakt middels een daughter board van Martijn om deze te kunnen chippen.Wees zuinig op die Gold box, ze zijn zeer gezocht en dus geld waard. Overigens heeft Martijn op dit daughter board jumpertjes gezet waarmee ik in 1 klik weer m'n oude EZK configuratie heb.Als je eens wat wilt lezen over dit board: <a href=" forums.turbobricks.com/showthread.php?t=156513 " target="_blank">Klik...En waarom? Chipping Faq: forums.turbobricks.com/showthread.php?t=84817 " target="_blank">Klik

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-08-2011 15:17 #1327954 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Mooi
Mooi, gelukkig dat het geen prob is om het op die GoldBox te zetten.
Heb ook al zin om het inmekaar te gaan prutsen!
Moet nou alleen nog een speciaal 16V chippie zien te scoren om in die goldbox te drukken.
Inderdaad, GoldBoxes zijn zeldzaam, al vaak gehoord en gelezen, ik ben er erg zuinig op!
Interesant leesvoer, dankje voor de link!
Groeten,Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-08-2011 15:24 #1327955 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Chip
Misschien dat Ruben nog wat voor de 16v heeft, anders Martijn of Hi Tuning eens proberen.

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-08-2011 15:27 #1327956 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic PBen
Ik zal Martijn eens PB'en of hij nog die dochter bordjes verkoopt, heb ik ook wel interesse bij en of hij misschien ook 16V chips heeft.
Groeten,Gerben

• Gert-Jan De Jong (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-08-2011 15:35 #1327958 door Gert-Jan De Jong (GAST)
Beantwoord door Gert-Jan De Jong (GAST) in topic .
Ik wacht op Martijn z'n chip. We mogen onszelf gelukkig prijzen zo'n forumlid te kennen! Knap werk hoor.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-08-2011 15:37 #1327959 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Voor zover ik weet zijn er
Voor zover ik weet zijn er geen echt goede "off the shelf" chips voor de B234F. Je kunt als eerste een beginnen met de pin 18/19 modificatie. Het aarden van pin 18 en 19 van de ezk geeft je al 3 graden meer door het hele bereik. Kost niets.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-08-2011 15:43 #1327960 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Einstein

gj schreef : Ik wacht op Martijn z'n chip. We mogen onszelf gelukkig prijzen zo'n forumlid te kennen! Knap werk hoor.

Absoluut mee eens, een geniaal persoon.
Ik laat net zoals Gerben de bestelling maar gewoon doorgaan en koop later dan ook het board van Martijn. Lekker prutsen van de winter. En JW kan ook een hoop input geven wat dat betreft, hij is tenslotte het proefkonijn geweest voor al die Zweden en Amerikanen, early adaptors op hun best.Zulke leden zijn echt goud waard ja, maar er rijden er meer van rond hier, van jong tot oud, daarom is dit ook zo'n mooi forum.    

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-08-2011 16:07 #1327961 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic B234F
@Gerben: 18 19 Pin thread <a href=" forums.turbobricks.com/showthread.php?t=75838 " target="_blank">Klik

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-08-2011 17:08 #1327971 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Aarden
Zal pin 18 en 19 eens aarden.
Heb ook wat dochterbordjes bij Martijn besteld.
Altijd wel handig.
Groeten,Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-08-2011 22:54 #1328003 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic .

gj schreef : Dan ga ik er ook maar een bestellen op Turbobricks. Weet iemand ondertussen al een mooie oplossing om de verdelerkap te vervangen?

Volvo heeft voor de 240's die in principe precies dezelfde motor hebben (afgezien dan van het gebrek aan turbo's na 1985 :p) een dop gemaakt die achter in de cilinderkop past, de 240 heeft de stroomverdeler gewoon op het blok zitten. Bestelnummer is 1336763 en kost iets van 3 euro.
Mooi dat Martijn het ontwerp klaar heeft! Ik ga er ook een bij hem bestellen. Wel goede timing van mijn melden van de group buy hier net nu Martijn zo ver is, helaas een paar klanten van hem weggekaapt. Mooi van de mogelijkheid tot COP in wasted spark mode, Philip wil dat gaan doen ooit dus goed dat daar al over is nagedacht.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC