Ontstekings-project, dead spark?
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
De 16V heeft een compleet andere onstekingscurve dan de 8V redblocks he!
Ik heb geen idee, of dat van invloed is, maar het zou zomaar kunnen zijn, dat met dit setje, het onstekingstijdstip verkeerd gaat...
Groeten,Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Een lijstje met de onderdelen kan ik makkelijk geven.
preferred choice is om een Alfa 164 etc twinspark uit begin jaren 90 op de sloop te vinden, daar zitten 2 dubbele bobines in en 2 dubbele powerstages. Een dergelijke auto kan dus voor 2 Volvo's de onderdelen leveren. De stekkers van de bobine en powerstages zijn ook nuttig.
Er zijn meerdere auto's die de geschikte onderdelen kunnen leveren.
Wat ook kan is een bobine bijvoorbeeld hier kopen:
<a href="" target="_blank">Ebay
Geen idee hoe de kwaliteit van deze niet originele bobines is, de Bosch versie kost ergens 80-100 euro.
De inbouw kan in stappen gedaan worden. Eerst bijvoorbeeld de EZK ombouwen door de print er in te zetten en een kabeltje er uit laten komen met stekker. Vervolgens ergens de bobine mooi monteren. Dan bijvoorbeeld de powerstage monteren en bedraden, is je auto geen enkel moment van de weg.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Nu eerst dan maar naar een sloop-164 opzoek

- V700 register
- Nieuw lid
-
Zouden de onderdelen van een Alfa 155 of 75 ook werken? (viercilinder natuurlijk..)
- V700 register
- Nieuw lid
-
In de lijsten die bij sommige ebayers in de advertentie staan komt ook de 155 voor, de 75 nog niet gezien. In de advertentie die ik heb gepost staan er een aantal. Ook de Fiat punto/palio/scudo/bravo zitten ze. Gelukkig zijn diverse van die modellen nog wel eens op de sloop te vinden.Alwood schreef : Een expert op dit gebied, JW?
Zouden de onderdelen van een Alfa 155 of 75 ook werken? (viercilinder natuurlijk..)
Het nummer van de bobine is 0 221 503 407
De power stage die ik heb (er zijn meerdere die kunnen) heeft nummer 0 227 100 200 en die heb ik uit een alfa, volgens mij 155 ja. Bobine ook trouwens nu ik nog eens nadenk. Die is te vinden in de 155, de 33, Ferrari 348, diverse snellere Vectra's en Citroëns, Porsche 993 etc. <a href="" target="_blank">Hier een lijst.
In de 75 zit die spul niet volgens mij maar het is al weer lang terug dat ik die onder de kap gezien heb...
- V700 register
- Nieuw lid
-
<a href=" volvolvo.nl/showthread.php/1146-ontsteki...met-LH-2.4-en-EZ116K "> volvolvo.nl/showthread.php/1146-ontsteki...met-LH-2.4-en-EZ116K
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Over inbouwdag, oef, niet over nagedacht. Meeste weekenden zijn druk en begin nu aan een erg drukke stageperiode dus ik denk niet dat dat er heel snel van komt. Iedereen die vragen heeft kan in ieder geval gewoon pb-en en dan zien we wel verder. Maar in principe dacht ik eerst alleen als boodschapper op te treden: hier is de group-buy hehe. Ik wil vooral niets beloven wat niet met grote zekerheid waar te maken is, daarom houd ik me nu nog even op de vlakte. Maar ik begrijp ook dat er behoefte kan zijn aan een dergelijke dag. We zullen zien.
JW
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-