Ontstekings-project, dead spark?

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-08-2011 15:56 #1327777 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Andere curve!
Hallo Alwood,
De 16V heeft een compleet andere onstekingscurve dan de 8V redblocks he!
Ik heb geen idee, of dat van invloed is, maar het zou zomaar kunnen zijn, dat met dit setje, het onstekingstijdstip verkeerd gaat...
Groeten,Gerben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-08-2011 16:09 #1327780 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het ontstekingstijdstip
Geen eBay APP ID en/of Cert ID ingesteld in Kunena configuratieHet ontstekingstijdstip wordt niet beinvloed door deze ombouw, deze print tapt het originele signaal in de EZK af en wisselt per 180 graden van de krukas tussen de bobone voor cylinder 1&4 of 2&3. Chip of geen chip, 16V, 8v of turbo, het werkt met alles.
Een lijstje met de onderdelen kan ik makkelijk geven.
preferred choice is om een Alfa 164 etc twinspark uit begin jaren 90 op de sloop te vinden, daar zitten 2 dubbele bobines in en 2 dubbele powerstages. Een dergelijke auto kan dus voor 2 Volvo's de onderdelen leveren. De stekkers van de bobine en powerstages zijn ook nuttig.
Er zijn meerdere auto's die de geschikte onderdelen kunnen leveren.
Wat ook kan is een bobine bijvoorbeeld hier kopen:
<a href="" target="_blank">Ebay
Geen idee hoe de kwaliteit van deze niet originele bobines is, de Bosch versie kost ergens 80-100 euro.

De inbouw kan in stappen gedaan worden. Eerst bijvoorbeeld de EZK ombouwen door de print er in te zetten en een kabeltje er uit laten komen met stekker. Vervolgens ergens de bobine mooi monteren. Dan bijvoorbeeld de powerstage monteren en bedraden, is je auto geen enkel moment van de weg.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-08-2011 16:48 #1327787 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mooi stappenplan
Lijkt inderdaad universeel toepasbaar, als hij alleen met krukas en EZK werkt zie ik ook niet in dat het niet past. Je veranderd enkel het aantal keren dat de computer ontsteekt?
Nu eerst dan maar naar een sloop-164 opzoek :-) Denk dat ik morgen maar ga beslissen over het bestellen van de chip. TB-gebruikersnaam heb ik al een tijdje iig ;)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-08-2011 17:27 #1327794 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vraagje
Een expert op dit gebied, JW?
Zouden de onderdelen van een Alfa 155 of 75 ook werken? (viercilinder natuurlijk..)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-08-2011 18:18 #1327802 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic .
Geen eBay APP ID en/of Cert ID ingesteld in Kunena configuratie

Alwood schreef : Een expert op dit gebied, JW?
Zouden de onderdelen van een Alfa 155 of 75 ook werken? (viercilinder natuurlijk..)

In de lijsten die bij sommige ebayers in de advertentie staan komt ook de 155 voor, de 75 nog niet gezien. In de advertentie die ik heb gepost staan er een aantal. Ook de Fiat punto/palio/scudo/bravo zitten ze. Gelukkig zijn diverse van die modellen nog wel eens op de sloop te vinden.
Het nummer van de bobine is 0 221 503 407
De power stage die ik heb (er zijn meerdere die kunnen) heeft nummer 0 227 100 200 en die heb ik uit een alfa, volgens mij 155 ja. Bobine ook trouwens nu ik nog eens nadenk. Die is te vinden in de 155, de 33, Ferrari 348, diverse snellere Vectra's en Citroëns, Porsche 993 etc. <a href="" target="_blank">Hier een lijst.
In de 75 zit die spul niet volgens mij maar het is al weer lang terug dat ik die onder de kap gezien heb...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-08-2011 19:05 #1327809 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hier ook nog iets met onsteking wijzigen etc
Zocht wat anders maar kwam ook dit tegen inzake knutselen met ECU en ontsteking
<a href=" volvolvo.nl/showthread.php/1146-ontsteki...met-LH-2.4-en-EZ116K "> volvolvo.nl/showthread.php/1146-ontsteki...met-LH-2.4-en-EZ116K

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-08-2011 21:55 #1327841 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Twijfel
Ik twijfel ook heel erg of ik het bij Buchka in de states ga bestellen of dat ik wacht tot i.d.d. Martijn het aan gaat bieden.Als diverse mensen van dit forum het gaan bestellen JW, ben jij dan "genegen" om als iedereen de onderdelen heeft een inbouwdag te organiseren?Waar ik mij n.l. het meest zorgen over maak is dat ik mijn EZK verkl%$#t met het solderen. Trouwens nog iets, ik heb een EZK met een "daughter board" van Blabla, dat is toch geen obstakel denk ik.Als je per deelnemer een klein bedragje vraagt lijkt mij logisch en geen probleem.Hoe denk je daarover?Tip voor gasmensen: deze "wasted spark" is echt ideaal voor gasrijders.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-08-2011 22:16 #1327848 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb al weer een hele tijd
Ik heb al weer een hele tijd niet met Martijn gesproken. Wat hij met de wasted spark setup gaat doen weet ik niet. Als hij een print gaat maken koop ik die natuurlijk ook liever bij hem. Wanneer dat gaat gebeuren weet ik niet, dat is geheel aan Martijn natuurlijk. Of ik er nog een bij de Buchka's bestel weet ik niet, komende week test ik het prototype van het nieuwe ontwerp, dan ben ik voorzien.
Over inbouwdag, oef, niet over nagedacht. Meeste weekenden zijn druk en begin nu aan een erg drukke stageperiode dus ik denk niet dat dat er heel snel van komt. Iedereen die vragen heeft kan in ieder geval gewoon pb-en en dan zien we wel verder. Maar in principe dacht ik eerst alleen als boodschapper op te treden: hier is de group-buy hehe. Ik wil vooral niets beloven wat niet met grote zekerheid waar te maken is, daarom houd ik me nu nog even op de vlakte. Maar ik begrijp ook dat er behoefte kan zijn aan een dergelijke dag. We zullen zien.

JW

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-08-2011 22:34 #1327849 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic O.k
O.k. fair enough, dan bestel ik hem maar bij Karl en houdt jou als back-up per pb ;-)Ik vind het te interessant om te laten lopen en Martijn zal in dezelfde positie verkeren als jij ben ik bang.G.J. gaat er ook wel voor denk ik en de andere snelle mannen willen er ook wel aan schat ik in (Chris, Holzken, Jelmar, Michael, Hein etc.)Update: ik heb zojuist een board besteld.

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-08-2011 22:55 #1327858 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Snelle mannen?

Chilm schreef : G.J. gaat er ook wel voor denk ik en de andere snelle mannen willen er ook wel aan schat ik in (Chris, Holzken, Jelmar, Michael, Hein etc.)

<div class="content">He!..Gerben heeft er ook ene besteld!

Groeten,Gerben</div>

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC