Af en toe slecht starten 940 2,3 LPT met LPi ---- DEFINITIEF OPGELOST!
- Alexander Satter
-
- Nieuw lid
-
- LIFE FREE OR DIE
kunnen we eens kijken of er iets te vinden is.
 
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Twee brandstoffen is al eerder uitgesloten. Het zwarte relais ken ik niet, het witte wél en dat is uitgewisseld.
Als gezegd, de solderingen van het onderbreekrelais misschien, die moeten dus nagekeken. En de hele ontsteking dus. We gaan verder. @Alexander: dank! Ik heb je een PB gestuurd!Update vanmorgen: starten met grote moeite: na lang doorstarten liep-ie, maar zogauw je gas geeft, wil hij afslaan. Na 3 minuten pakt hij gas aan en is alles in orde.
@Timen:
Dat kan toch nog geen temperatuurprobleem zijn dan?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
*Dit relais wordt ook wel ontstoringsrelais genoemd.Johan Vlagsma schreef : Nog een mogelijkheid is het *zwarte injectierelais, deze blijkt ook temperatuurgevoelig te zijn. Bij koude motor niet starten bij warme motor geen last.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
het E-relais is nagekeken en goedgekeurd, de powerstage is verwisseld, samen met de computer van de inspuiting die aan de bestuurderskant onder het dashboard zit.(Voor het geval dat deze bij het starten de injectoren te lang openstuurt) Nu maar even een weekje kijken of het probleem weg is.
(De ECU bleek goed te zijn, want na het verwisselen daarvan was de auto zo vriendelijk om niet normaal te willen starten, en met de zekering 11 truc wél!)
 
Mijn hartelijke dank zover aan Alexander Satter voor zijn inzet en gezelligheid!
 
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mooi.., rest van het ontstekingssysteem ook nagekeken? spanningen gemeten? meer feiten aan het licht gebracht?whitehorse schreef : het E-relais is nagekeken en goedgekeurd, de powerstage is verwisseld,
De ontstekingscomputer zit aan de bestuurderskant onder het stuur maar stuurt geen injectoren aan, de brandstofcomputer (inspuiting) zit aan de bijrijderskant en stuurt wel injectoren aan. Welke is het nou?whitehorse schreef : ... samen met de computer van de inspuiting die aan de bestuurderskant onder het dashboard zit.(Voor het geval dat deze bij het starten de injectoren te lang openstuurt)
Tom, ik raad je aan 1 wijziging tegelijk uit te voeren, anders kom je niet achter de oorzaak en kun je geen conclusies trekken uit veranderd gedrag na je wijzigingen. Bovendien kost het onnodig geld en moeite en loop je het risico nieuwe fouten te introduceren. Kies 1 sub systeem (= 1 fout theorie) en concentreer je aandacht daarop en laat de rest onveranderd.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
De bougiekabels moet ik nog doormeten, de bougies zijn (weer) nieuw. De accu is nieuw en geeft 12,5 volt. Bij draaiende motor 13,6 volt.
 
Je laatste opmerking is natuurlijk helemaal terecht, maar in dit geval heeft Alexander stomweg (rekening houdend met wat er al gedaan is) de dingen die hij niet vertrouwde nagekeken en eventueel vervangen.
Mocht het probleem zijn opgelost, dan doen we het in omgekeerde volgorde: we halen één voor één de vervangen dingen weer weg, ik denk te beginnen met het duurste!
Zoals je ziet loopt dit al sinds april ofzo en dan wordt je toch langzamerhand een beetje.................dus een oproep om kalm te zoeken per theorie kan dan zeker geen kwaad!
Dank!
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
De ECU (aan passagierszijde) hebben jullie dus gewisseld, probleem bleef, en toen weer terug gewisseld ? En de onstekingscomputer (aan bestuurderszijde) is gewisseld en de andere zit er nu nog in ?Soldeerverbindingen bij het onderbreekrelais gecontroleerd ? Bobine er even af, het grijze dopje op de steun van veerpoot naar schutbord losdraaien en het witte metalen plaatje onder de steun wegschuiven. Daar ergens zit het onderbreekrelais aangesloten op de originele bekabeling (bij mij dan, maar denk bij jou ook).whitehorse schreef : het E-relais is nagekeken en goedgekeurd, de powerstage is verwisseld, samen met de computer van de inspuiting die aan de bestuurderskant onder het dashboard zit.(Voor het geval dat deze bij het starten de injectoren te lang openstuurt) Nu maar even een weekje kijken of het probleem weg is. (De ECU bleek goed te zijn, want na het verwisselen daarvan was de auto zo vriendelijk om niet normaal te willen starten, en met de zekering 11 truc wél!)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ga ik meteen doen.
 
Wat je zegt over de computers klopt inderdaad.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
dus het gaat nog goed???????????? <a href=" www.sweetim.com/s.asp?im=gen&lpver=3&ref=10 " target="_blank">whitehorse schreef : Het starten <u>lijkt</u> (nog even afwachten...) nu beter te gaan, maar volgende week gaan we aan het uitlaatspruitstuk, de voorremmen en de turbo.
Als alles (eindelijk..) goed werkt krijg-tie z'n houtsetje!
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.