Af en toe slecht starten 940 2,3 LPT met LPi ---- DEFINITIEF OPGELOST!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-09-2009 11:56 #1247965 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dank
Dank je henk,
dan moet ik dus die temeperatuursensor hebben die NIET voor het dashbord is begrijp ik.En... is een bdp sensor nu hetzelfde als een "klop" of "knock sensor" of haal ik nu 2 dingen doorelkaar.Ga in Vadis maar even het bestelnummer opduikelen dan van die temp sensor.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-09-2009 12:12 #1247968 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nee
Nee, knock en klopsensor zijn dezelfde, maar weer anders dan de BDP sensor. BDP sensor geeft de positie van vliegwiel door. de knocksensor is een soort trillingssensor die bepaalt of de motor pingelt (of klopt). Knocksensor zit met een grote bout/moer tegen het blok geschroefd, zon beetje onder inlaatpoort 3 en 4 dacht ik.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-09-2009 12:22 #1247970 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Sensibele sensoren

whitehorse schreef : de chefmonteur van mijn garage heeft een slechte massa gevonden onder het spruitstuk ( van de LPi?) en vertrouwde verder toch de temperatuursensor niet:
omdat je daar niet zo lekker bij kunt door de LPG injectoren heeft hij de stekker losgemaakt en een losse sensor in de motorruimte gehangen. Sindsdien starten als een tierelier!! Nu nog zoeken waarom hij zo lui is: als we terug zijn! Dus niet met een 940 van de garage op vakantie, maar fijn met de mijne!
Nogmaals dank aan allen voor het meedenken!

Dus deze temp sensor moet ik dan gaan vervangen hoogstwaarschijnlijk Henk, en dat is degene die NIET naar het dashboard gaat dus.Ik neem aan dat whitehorse deze bedoeld en niet de bdp sensor (pffffff zeg).

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-09-2009 13:56 #1247980 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hey Chilm!
De temperatuursensor die onder je inlaatspruitstuk in het blok zit dus inderdaad!
Er hangt bij mij nu een sensor aan een tierapje boven de motor omdat je er ivm de LPi injectoren niet bijkunt!
Nu het buiten kouder is heb ik ook een deel van het startprobleem terug, maar alleen als ik vanaf koude motor een 5 minuten rijdt, dan (om te tanken bijvoorbeeld) hem afzet en dan weer start! De eerste start (koud) gaat prima en de warme start (na 20 minuten rijden) ook, dus ik denk dat het probleem weg is als de sensor weer in het blok zit!
Als hij niet aanslaat is de voorlopige oplossing dan: zekering 11 van de benzinepomp (rechtsachterin) eruit, hem erboven houden met je rechterhand, starten met je linkerhand en als hij aanslaat gas geven en gauw de zekering terugzetten. (Ik geloof een tip van Henk) Het lukt mijn vrouw dus niet, maar bij mij werkt het altijd!
Het plezier is bij mij inderdaad inmiddels weg, want ik heb tot nu toe zo'n 4500 euro uitgegeven aan allerlei ongein en morgen gaat het spruitstuk eraf om de injectoren goed vast te laten zetten en dus meteen ook de temperatuursensor te monteren. Na deze auto moet ik nóg een 940 kopen om alle nieuwe onderdelen te kunnen opgebruiken!!
Ik had na de V70 (rottige electronica!!) waarschijnlijk de laatste Volvo zónder electronica moeten kopen: 245. (M'n 144 en Amazon doen het altijd!)

Naschrift: oh, ja, ik heb inmiddels ook geen turbodurk meer en ben nog zoekende. Nog maar iets positiefs: het redblock lijkt nog steeds goed: geen oliegebruik.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-09-2009 17:47 #1248162 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic onderdeelnummer
Heeft iemand (Henk of Bas) het onderdeelnummer van die temperatuursensor voor mij?Ik heb gezocht in Vadis maar kan het niet vinden, lijkt ook wel of deze op mijn blok (1998 B230FK) op een hele andere plaats zit.Heel graag mannen, dan kan ik het er bij bestellen en ben dan hopelijk van mijn problemen af.Voor de zekerheid heb ik ook het volgende besteld:Sensor   1367644Impulsgever   271949Kracht unit   3501921Wordt alleen wel moe van die rare "vernederlandste" naamgevingen in Vadis, wordt er niet duidelijker op.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-09-2009 18:07 #1248166 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Normale namen
Heb de engelse Vadis, soms nog lastiger. "Impulsgever" is de BDP sensor. "Sensor" is de knocksensor of pingelsensor. "Kracht unit" is volgens mij de power stage van de ontsteking. Is het misschien sensor "termperature sensor fuel injection" met nummer 1346030 ? Met bijbehorende ring 947282 voor afdichting ? Staat onder injectie/brandstofsysteem FT/FK.Volgens mij ben je flink geld aan het uitgeven, daar ben je je van bewust ? Als je geen aanwijzing heb in de vorm van foutcodes zou ik dat zelf niet zomaar doen denk ik.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-09-2009 19:21 #1248169 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Duur ja...

henk 940LPT schreef : Volgens mij ben je flink geld aan het uitgeven, daar ben je je van bewust ? Als je geen aanwijzing heb in de vorm van foutcodes zou ik dat zelf niet zomaar doen denk ik.

Klopt Henk, maar ik wil van het "gezeik" af, de krachtunit valt overigens weer af die heb ik gebruikt op de kop kunnen tikken.Weet jij het onderdeelnummer van die tempsensor? ik kom er niet uit.

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-09-2009 19:31 #1248171 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic temp. sensor ECU

Chilm schreef :

henk 940LPT schreef : Volgens mij ben je flink geld aan het uitgeven, daar ben je je van bewust ? Als je geen aanwijzing heb in de vorm van foutcodes zou ik dat zelf niet zomaar doen denk ik.

Klopt Henk, maar ik wil van het "gezeik" af, de krachtunit valt overigens weer af die heb ik gebruikt op de kop kunnen tikken.Weet jij het onderdeelnummer van die tempsensor? ik kom er niet uit.

Timen, Lidno 940 !!!      Smit  Vaassen
Zo uit mijn hoofd Boschnummer 0280 130 032

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-09-2009 19:52 #1248172 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vandaag
bij Timen veel geleerd, waarvoor dank!  En de auto liep nu weer prima op Lpi hoor!
Ook heb ik inmiddels gezien dat er twee sensors in het blok zitten: de voorste is van de temp.meter in het dashboard en de tweede is dus de sensor waar het hierboven over ging.
Die zit  bij mij dus nu ook weer in het blok inplaats van aan een tie-rap erboven!!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-09-2009 20:00 #1248173 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Thnx
@Timen, bedankt man, ik ga er mee aan de gang.@Whitehorse, ook bedankt ik hoop dat eindelijk de koudestart problemen opgelost kunnen worden.Een afspraak met Timen gaat er ook nog komen voor het inlaatspruitstuk.Bedankt allen  ;)

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC