Af en toe slecht starten 940 2,3 LPT met LPi ---- DEFINITIEF OPGELOST!
- V700 register
- Nieuw lid
-
dan moet ik dus die temeperatuursensor hebben die NIET voor het dashbord is begrijp ik.En... is een bdp sensor nu hetzelfde als een "klop" of "knock sensor" of haal ik nu 2 dingen doorelkaar.Ga in Vadis maar even het bestelnummer opduikelen dan van die temp sensor.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dus deze temp sensor moet ik dan gaan vervangen hoogstwaarschijnlijk Henk, en dat is degene die NIET naar het dashboard gaat dus.Ik neem aan dat whitehorse deze bedoeld en niet de bdp sensor (pffffff zeg).whitehorse schreef : de chefmonteur van mijn garage heeft een slechte massa gevonden onder het spruitstuk ( van de LPi?) en vertrouwde verder toch de temperatuursensor niet:
omdat je daar niet zo lekker bij kunt door de LPG injectoren heeft hij de stekker losgemaakt en een losse sensor in de motorruimte gehangen. Sindsdien starten als een tierelier!! Nu nog zoeken waarom hij zo lui is: als we terug zijn! Dus niet met een 940 van de garage op vakantie, maar fijn met de mijne!
Nogmaals dank aan allen voor het meedenken!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Er hangt bij mij nu een sensor aan een tierapje boven de motor omdat je er ivm de LPi injectoren niet bijkunt!
Nu het buiten kouder is heb ik ook een deel van het startprobleem terug, maar alleen als ik vanaf koude motor een 5 minuten rijdt, dan (om te tanken bijvoorbeeld) hem afzet en dan weer start! De eerste start (koud) gaat prima en de warme start (na 20 minuten rijden) ook, dus ik denk dat het probleem weg is als de sensor weer in het blok zit!
Als hij niet aanslaat is de voorlopige oplossing dan: zekering 11 van de benzinepomp (rechtsachterin) eruit, hem erboven houden met je rechterhand, starten met je linkerhand en als hij aanslaat gas geven en gauw de zekering terugzetten. (Ik geloof een tip van Henk) Het lukt mijn vrouw dus niet, maar bij mij werkt het altijd!
Het plezier is bij mij inderdaad inmiddels weg, want ik heb tot nu toe zo'n 4500 euro uitgegeven aan allerlei ongein en morgen gaat het spruitstuk eraf om de injectoren goed vast te laten zetten en dus meteen ook de temperatuursensor te monteren. Na deze auto moet ik nóg een 940 kopen om alle nieuwe onderdelen te kunnen opgebruiken!!
Ik had na de V70 (rottige electronica!!) waarschijnlijk de laatste Volvo zónder electronica moeten kopen: 245. (M'n 144 en Amazon doen het altijd!)

Naschrift: oh, ja, ik heb inmiddels ook geen turbodurk meer en ben nog zoekende. Nog maar iets positiefs: het redblock lijkt nog steeds goed: geen oliegebruik.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Klopt Henk, maar ik wil van het "gezeik" af, de krachtunit valt overigens weer af die heb ik gebruikt op de kop kunnen tikken.Weet jij het onderdeelnummer van die tempsensor? ik kom er niet uit.henk 940LPT schreef : Volgens mij ben je flink geld aan het uitgeven, daar ben je je van bewust ? Als je geen aanwijzing heb in de vorm van foutcodes zou ik dat zelf niet zomaar doen denk ik.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Timen, Lidno 940 !!! Smit VaassenChilm schreef :
Klopt Henk, maar ik wil van het "gezeik" af, de krachtunit valt overigens weer af die heb ik gebruikt op de kop kunnen tikken.Weet jij het onderdeelnummer van die tempsensor? ik kom er niet uit.henk 940LPT schreef : Volgens mij ben je flink geld aan het uitgeven, daar ben je je van bewust ? Als je geen aanwijzing heb in de vorm van foutcodes zou ik dat zelf niet zomaar doen denk ik.
Zo uit mijn hoofd Boschnummer 0280 130 032
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ook heb ik inmiddels gezien dat er twee sensors in het blok zitten: de voorste is van de temp.meter in het dashboard en de tweede is dus de sensor waar het hierboven over ging.
Die zit bij mij dus nu ook weer in het blok inplaats van aan een tie-rap erboven!!
- V700 register
- Nieuw lid
-