Af en toe slecht starten 940 2,3 LPT met LPi ---- DEFINITIEF OPGELOST!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Misschien kan iemand hier iets zinnigs zeggen over het volgende:
Heel af en toe wil mijn 940 2,3 MY 1996 maar met moeite starten. Na twee of drie keer proberen en met het gas pompen slaat hij aan, maar af en toe komt hij dan nog niet op toeren en slaat weer af. Daarna loopt hij wel, maar in het begin lijkt het alsof hij niet op 4 cilinders loopt. Een behoorlijke benzinewalm achter de auto en benzine lucht. Na een paar keer flink gas geven loopt-ie plotseling alsof er niets aan de hand is. De auto is voorzien van Vialle LPG G3 installatie met het bekende vierkante LPG-GPL knopje met rode en groene LED.
Ik verdenk de koude startinrichting, al weet ik niet precies hoe die werkt. Iets met een extra injector? Het gebeurt niet alleen soms met koude motor, maar ook weleens als hij nog niet lang daarvoor heeft gereden.
Zoals gezegd: meestal start hij gewoon goed.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Op de injectoren staat constant druk dus wanneer je net een stuk greden hebt en je wilt even later weer starten dan heb je dat probleem. Wanneer je wat langer stilstaat dan heb je weer geen last omdat alle LPG in de leidingen van de afsluiter tot de injector dan is weggelekt. Via een eenvoudige zeepsopmethode is dit gemakkelijk te testen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
De "grap" is, dat je bij het starten de cilinder vult met een mengsel van benzine en LPG, en dat ontbrandt niet zonder zuurstof.
Pas wanneer je op de startmotor lucht naar binnen hebt gezogen komt het zaakje op gang...
Groeten,
Arthur
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat lees ik niet uit de tekst van de topicstarter.wp001 schreef : Op de injectoren staat constant druk dus wanneer je net een stuk greden hebt en je wilt even later weer starten dan heb je dat probleem.
Ik zou eerder verdenken, het witte brandstofpomprelais, maar ja, dan zou ie niet naar benzine stinken, toch.Of de temperatuurzender van de ECU, maar dan heb je het inderdaad alleen met warm blok, maar ook een hoog verbruik.
De vraag is dus eigenlijk, is dat ook met koud blok of enkel met warm blok?
Daarnaast, heeft ene 940 uit 1996 wel een koudestartvervroeging?
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
De foutcodes zou ik graag uitlezen, maar dan moet ik eerst het kastje hebben!
Het gekke is dat óók als de motor goed warm is het groene lampje in mijn lpg knop knippert. Hij lijkt dus altijd, ook bij warme motor, weer op benzine te starten?
Het verschijnsel van slecht lopen lijkt zowel bij warme als koude motor op te treden en zoals gezegd, lang niet altijd! Dat maakt het zoeken ook lastig!
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik ben toevallig vanochtend naar de gasinbouwer geweest voor dit euvel en wat bleek: een vervuild gasklephuis! Is nu schoongemaakt en de auto start (en loopt!) nu als nooit tevoren. Misschien heb je hier iets aan? Veel succes.
Groet,
Theo