Af en toe slecht starten 940 2,3 LPT met LPi ---- DEFINITIEF OPGELOST!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-04-2009 17:46 #1236308 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hé Theo,
dank voor je reactie, maar als-ie loopt. loopt hij ook goed.
Tóch is het schoonmaken van het gasklephuis misschien niet zo'n slecht idee!  Ik was naar aanleiding van een ander draadje toch al van plan om het luchtfilterhuis wat aan te passen zodat er wat meer lucht doorheen gaat!

En @ Henk: ik had hiervoor een 1998 940 LPT met Vialle met hetzelfde knopje, maar dat knipperde helemaal nooit, dus ik nam aan dat die gewoon op LPG startte als hij warm was?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-04-2009 19:13 #1236314 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Verschil
Hoogstwaarschijnlijk is die bij een Volvo dealer ingebouwd en de installatie die je nu hebt bij een Vialle inbouwstation. Had eerst ook een lampje dat nooit knipperde (ook koud niet), na een nieuwe LPE ivm G3 knipperde het op eens.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-06-2009 13:56 #1240996 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Opgelost?
Ik denk dat het probleem is opgelost! 
Het was waarschijnlijk toch de benzinedrukregelaar. De auto start de laatste tijd goed zonder verzuipen etc.
Iedereen dank voor het meedenken!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-07-2009 22:12 #1241537 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic goede avond het probleem is
goede avond
het probleem is gewoon dat de gad injetor door lekt en niet meer
wat je moet doen is gewoon met volgas starten en kijken of hij dan sneller aan slaat wat je heb bij het starten twee mengels bezine en gas door vol gas te starten is de rijke mengel zo weg
start de auto dan goed heb je lekke gas injetors /je kunt de gasinjetor testen door deze uit de houder te halen en in een beker met water te houden als ze lekken zie je gasbellen komen/ let hier wel op dat je de liedingen niet van de gasinjetor haald anders is de gas druk weg /dus even de auto starten weer uit zetten en testen
groetje een volvo monteur 17 jaar volvo

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-07-2009 22:51 #1241544 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Goeie tip......not.

ricardo schreef : het probleem is gewoon dat de gad injetor door lekt en niet meerwat je moet doen is gewoon met volgas starten en kijken of hij dan sneller aan slaat wat je heb bij het starten twee mengels bezine en gas door vol gas te starten is de rijke mengel zo weg
start de auto dan goed heb je lekke gas injetors /je kunt de gasinjetor testen door deze uit de houder te halen en in een beker met water te houden als ze lekken zie je gasbellen komen/ let hier wel op dat je de liedingen niet van de gasinjetor haald anders is de gas druk weg /dus even de auto starten weer uit zetten en testen

Aangenomen dat je bedoeld dat er een gas-injector lekt, is met vol gas starten een hele SLECHTE tip.Er bestaat een aanzienlijk verhoogde kans op een ontploffing in je luchtinlaat, ook met een LPi.
Niet doen dus, tenzij je je luchtfilterhuis vast helemaal ontgrendeld en loshaalt, dan kan het in ieder geval niet kapot.
En om nog iets toe te voegen (nog niet gelezen of het al gezegd is):Het brandstofpomprelais, de zekeringen en LMM.Die laatste geeft ook rare symptomen, ook al lijkt ie heel (draadje) heb ik er deze week al twee in mijn handen gehad die toch stuk bleken.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-07-2009 19:34 #1242103 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Toch niet!
Nou, het is toch n iet opgelost: de nieuwe benzinedrukregelaar leek het verschil te maken, maar vandaag had ik twee keer dezelfde storing terug. Hij start wel, maar op drie cilinders en met een benzinelucht. Een paar keer gas geven en hij loopt weer goed.
het is wel gek, dat het maar heel af en toe optreedt? Zou zo'n lekkende lpg injector niet altijd moeten lekken?
Ik ga jullie beider raad eens opvolgen. Eens zien of die flauwekul wil ophouden!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-07-2009 19:41 #1242105 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heb
Heb je het alleen bij koude of juist warme start ? Misschien blijft ontsteking uit waardoor hij naar benzine stinkt ?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-07-2009 20:23 #1242109 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Temperatuurzender?

whitehorse schreef : Hij start wel, maar op drie cilinders en met een benzinelucht.

Heb je de ECU-temperatuurzender al eens doorgemeten? (onder inlaatpoort 2 en 3?)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-07-2009 21:05 #1242110 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic We gaan door!
Ik geloof dat het alleen voorkomt als hij een tijd heeft gestaan, dus (min of meer-) koude motor.
Die ECU, hoeveel weerstand moet-ie hebben?
Ik heb trouwens niet de indruk dat de ontsteking uit blijft hoor!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-07-2009 22:38 #1242115 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zou kunnen
Uitblijvende ontsteking op 1 of meer cilinders zou jouw klachtomschrijving kunnen verklaren ? Niet op alle 4 cilinders lopen en benzinelucht (onverbrande benzine).Kijk voor die ECT sensor (engine coolant temperature) even naar <a href="/node/14243" target="_blank">deze</a> meetwaarden, die zijn dus afhankelijk van de motortemperatuur.Hoewel ik niet denk dat dat het is. De symptomen van een defecte ECT zijn volgens mij meer niet koud willen starten en warm verzuipen (slecht starten, benzinelucht).

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC