Af en toe slecht starten 940 2,3 LPT met LPi ---- DEFINITIEF OPGELOST!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Tóch is het schoonmaken van het gasklephuis misschien niet zo'n slecht idee! Ik was naar aanleiding van een ander draadje toch al van plan om het luchtfilterhuis wat aan te passen zodat er wat meer lucht doorheen gaat!

En @ Henk: ik had hiervoor een 1998 940 LPT met Vialle met hetzelfde knopje, maar dat knipperde helemaal nooit, dus ik nam aan dat die gewoon op LPG startte als hij warm was?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het was waarschijnlijk toch de benzinedrukregelaar. De auto start de laatste tijd goed zonder verzuipen etc.
Iedereen dank voor het meedenken!
- V700 register
- Nieuw lid
-
het probleem is gewoon dat de gad injetor door lekt en niet meer
wat je moet doen is gewoon met volgas starten en kijken of hij dan sneller aan slaat wat je heb bij het starten twee mengels bezine en gas door vol gas te starten is de rijke mengel zo weg
start de auto dan goed heb je lekke gas injetors /je kunt de gasinjetor testen door deze uit de houder te halen en in een beker met water te houden als ze lekken zie je gasbellen komen/ let hier wel op dat je de liedingen niet van de gasinjetor haald anders is de gas druk weg /dus even de auto starten weer uit zetten en testen
groetje een volvo monteur 17 jaar volvo

- V700 register
- Nieuw lid
-
Aangenomen dat je bedoeld dat er een gas-injector lekt, is met vol gas starten een hele SLECHTE tip.Er bestaat een aanzienlijk verhoogde kans op een ontploffing in je luchtinlaat, ook met een LPi.ricardo schreef : het probleem is gewoon dat de gad injetor door lekt en niet meerwat je moet doen is gewoon met volgas starten en kijken of hij dan sneller aan slaat wat je heb bij het starten twee mengels bezine en gas door vol gas te starten is de rijke mengel zo weg
start de auto dan goed heb je lekke gas injetors /je kunt de gasinjetor testen door deze uit de houder te halen en in een beker met water te houden als ze lekken zie je gasbellen komen/ let hier wel op dat je de liedingen niet van de gasinjetor haald anders is de gas druk weg /dus even de auto starten weer uit zetten en testen
Niet doen dus, tenzij je je luchtfilterhuis vast helemaal ontgrendeld en loshaalt, dan kan het in ieder geval niet kapot.
En om nog iets toe te voegen (nog niet gelezen of het al gezegd is):Het brandstofpomprelais, de zekeringen en LMM.Die laatste geeft ook rare symptomen, ook al lijkt ie heel (draadje) heb ik er deze week al twee in mijn handen gehad die toch stuk bleken.
- V700 register
- Nieuw lid
-
het is wel gek, dat het maar heel af en toe optreedt? Zou zo'n lekkende lpg injector niet altijd moeten lekken?
Ik ga jullie beider raad eens opvolgen. Eens zien of die flauwekul wil ophouden!
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Heb je de ECU-temperatuurzender al eens doorgemeten? (onder inlaatpoort 2 en 3?)whitehorse schreef : Hij start wel, maar op drie cilinders en met een benzinelucht.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Die ECU, hoeveel weerstand moet-ie hebben?
Ik heb trouwens niet de indruk dat de ontsteking uit blijft hoor!
- V700 register
- Nieuw lid
-