Af en toe slecht starten 940 2,3 LPT met LPi ---- DEFINITIEF OPGELOST!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Had ik toch gepost ? 1346030 volgens mij. Denk dat je met het Bosch nummer ook een heel eind komt...Chilm schreef : Weet jij het onderdeelnummer van die tempsensor? ik kom er niet uit.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb net om 18.30 uur mijn vrouw wéér moeten redden van het parkeerterrein van haar werk (hier 25 kilometer vandaan). De auto startte normaal en toen ze weg wilde rijden zij hij "blub" en dat was het weer: niet meer aan de gang te krijgen!!
Ik heb daar aangekomen (met twee kleine kinderen in m'n 144) zekering 11 er maar weer uitgehaald en na starten en aanslaan de zekering teruggezet en met een hoop gas de boel aan de gang gehouden. Als de motor nog niet helemaal op temperatuur is zakt het toerental zogauw je vanaf stationnair gasgeeft naar nul. Als je snel genoeg bent met gas loslaten, komt-ie terug naar stationnair, anders slaat-ie af en ben je terug bij de "zekering 11" truc. Als hij écht warm is is het blubgevoel weg.
Ze is op benzine naar huis gereden, dat ging goed, maar ze vindt dat hij niet lekker loopt.
Nog ideeën iemand? LMM, computer of wat???? Misschien kan het te maken hebben met het feit dat ik geen turbodruk heb?

.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
De accu is nieuw (zoals inmiddels veel aan deze auto....), maar ik zal de laadstroom nog eens meten.
Tóch lijkt het een andere oorzaak te zijn, maar je weet nooit natuurlijk!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik wil niet vervelend doen, maar een korte update zou wederom erg handig zijn. Wat is er al gedaan, en wat nog niet?whitehorse schreef : Ha Johan!
De accu is nieuw (zoals inmiddels veel aan deze auto....), maar ik zal de laadstroom nog eens meten.
Tóch lijkt het een andere oorzaak te zijn, maar je weet nooit natuurlijk!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Nieuw: temperatuursensor, accu, benzinedrukregelaar. Verder: LPi injectoren vastgezet en op lekkage gecontroleerd, contacten schoongemaakt, nieuw benzinepomp/injectoren relais, alle massa verbindingen nagekeken en schoongemaakt en verder nog valse lucht gezocht (en niet aangetroffen.)
LMM schoongemaakt, het gat aan motorkant van het luchtfilter opengemaakt, klep voor stationnair toerental schoongemaakt, BDP sensor schoongemaakt.

Dat is het geloof ik wel zo'n beetje. Het uitlaatspruitstuk lekt nu een klein beetje, dat wordt binnenkort in orde gemaakt, samen met het turboprobleem (geen boost).
Sinds gisteren loopt de auto bij een constant snelheid weer enn heel klein beetje stoterig, zowel op benzine als op Lpg

Ikzelf denk dat eventueel de benzine-injectoren nog een probleem zou kunnen geven?
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Er staat op: nr 898151 en 3523608
- V700 register
- Nieuw lid
-