Af en toe slecht starten 940 2,3 LPT met LPi ---- DEFINITIEF OPGELOST!

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-09-2009 21:38 #1248191 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gepost

Chilm schreef : Weet jij het onderdeelnummer van die tempsensor? ik kom er niet uit.

Had ik toch gepost ? 1346030 volgens mij. Denk dat je met het Bosch nummer ook een heel eind komt...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-09-2009 22:52 #1248206 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt
Dank je Henk, ik ga ook even langs Timen als ie tijd heeft tenminste.Volgens mij is ie altijd "loeidruk" en kan hij het werk niet aan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-10-2009 21:01 #1248716 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nou ja!!!!
Ik krijg inmiddels schoon genoeg van deze auto en overweeg hem weg te doen samen met de Amazon combi en de 144 en daarvoor in de plaats een Landrover te kopen of zoiets!
Ik heb net om 18.30 uur mijn vrouw wéér moeten redden van het parkeerterrein van haar werk (hier 25 kilometer vandaan). De auto startte normaal en toen ze weg wilde rijden zij hij "blub" en dat was het weer: niet meer aan de gang te krijgen!!
Ik heb daar aangekomen (met twee kleine kinderen in m'n 144) zekering 11 er maar weer uitgehaald en na starten en aanslaan de zekering teruggezet en met een hoop gas de boel aan de gang gehouden. Als de motor nog niet helemaal op temperatuur is zakt het toerental zogauw je vanaf stationnair gasgeeft naar nul. Als je snel genoeg bent met gas loslaten, komt-ie terug naar stationnair, anders slaat-ie af en ben je terug bij de "zekering 11" truc. Als hij écht warm is is het blubgevoel weg.
Ze is op benzine naar huis gereden, dat ging goed, maar ze vindt dat hij niet lekker loopt.
Nog ideeën iemand? LMM, computer of wat???? Misschien kan het te maken hebben met het feit dat ik geen turbodruk heb?
 
.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-10-2009 22:26 #1248731 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic accu?
hoe staat het met je accu? wat je hierboven zegt doet me sterk denken aan wat ik met de 780 had.. op weg naar de VKB van 2007.. gelukkig was ik toen de wijk nog niet uit en hebben we de V70 gepakt . Probleem bij de 780 was dat de accu wel goed was, dwz genoeg stroom kon leveren om te starten, maar omdat ie steeds leeg getrokken werd door een Italiaans road tax dingetje niet voldoende spanning had om een fatsoenlijke vonk te maken. Dit geheel voelde aan als "wel starten en moeizaam stationair draaien maar totaal geen koppel om mee weg te kunnen rijden". Nou ja, misschien helpt dit. Meet maar eens de spanning over de accu zowel met motor aan als uit. Er kunnen meer oorzaken zijn, bijv dynamo die niet laadt, koolborstels etc.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-10-2009 09:21 #1248749 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Laadstroom
Ha Johan!
De accu is nieuw (zoals inmiddels veel aan deze auto....), maar ik zal de laadstroom nog eens meten.
Tóch lijkt het een andere oorzaak te zijn, maar je weet nooit natuurlijk!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-10-2009 10:38 #1248753 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic update?

whitehorse schreef : Ha Johan!
De accu is nieuw (zoals inmiddels veel aan deze auto....), maar ik zal de laadstroom nog eens meten.
Tóch lijkt het een andere oorzaak te zijn, maar je weet nooit natuurlijk!

Ik wil niet vervelend doen, maar een korte update zou wederom erg handig zijn. Wat is er al gedaan, en wat nog niet?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-10-2009 13:37 #1248766 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vervelend?
Helemaal niet vervelend hoor!
Nieuw: temperatuursensor, accu, benzinedrukregelaar. Verder:  LPi injectoren vastgezet en op lekkage gecontroleerd, contacten schoongemaakt, nieuw benzinepomp/injectoren relais, alle massa verbindingen nagekeken en schoongemaakt en verder nog valse lucht gezocht (en niet aangetroffen.)
LMM schoongemaakt, het gat aan motorkant van het luchtfilter opengemaakt, klep voor stationnair toerental schoongemaakt, BDP sensor schoongemaakt.
 
Dat is het geloof ik wel zo'n beetje. Het uitlaatspruitstuk lekt nu een klein beetje, dat wordt binnenkort in orde gemaakt, samen met het turboprobleem (geen boost).
Sinds gisteren loopt de auto bij een constant snelheid weer enn heel klein beetje stoterig, zowel op benzine als op Lpg
 
Ikzelf denk dat eventueel de benzine-injectoren nog een probleem zou kunnen geven?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-10-2009 15:04 #1248768 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wat
Wat bedoel je met "benzinepomp/injectoren relais" ??

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-10-2009 16:46 #1248771 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Relais
Ik bedoel daarmee het witte relais achter de radio.
Er staat op: nr 898151   en 3523608

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-10-2009 19:14 #1248783 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mis
Ik mis volgens mij nog 2 dingen: Benzine injectoren (ultrasoon laten reinigen, ruilen met andere gebruikte, nieuwe ?) en onderbreekrelais voor benzine injectoren, onderdeel van LPi installatie. Verdenk eigenlijk de laatste (maar geef geen garantie dat dit de oorzaak is). Het onderbreekrelais is aangesloten op de kabel tussen ECU en benzine injectoren. Bij montage van het relais wordt deze doorgeknipt en met de contacten van het relais verbonden. Bij rijden op benzine loopt het signaal niet meer rechtsstreeks van ECU naar injectoren maar via het onderbreekrelais. Bij rijden op LPG wordt de verbinding tussen ECU en benzine injectoren verbroken en wordt het signaal van de ECU doorgeschakeld naar de LPE (LPi computer). Mogelijk een slechte isolatie (contact naar massa, benzineinjector(en) worden voor de duur van het contact open gestuurd) of slechte soldeerverbinding ? Bij het vervangen van het relais pak je meteen die soldeerverbindgen mee. Relais is overigens niet goedkoop (€ 155, los op de toonbank).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD