6 Cilinder motoren 960 niet zo denderend??

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-11-2008 16:08 #1217635 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nope

Mathy schreef : Hallo JeroenHet verhaal gaat over de 900 zoals ie in Australië geleverd is. Wat er geschreven is, klopt dus waarschijnlijk.
Groetjes
Mathy

Nee, dat verhaal klopt maar heel globaal.
Feit blijft dat bijvoorbeeld de 3.0 in lijn geen upgrade is van een een V6, dat is gewoon crap.
En de rest is ook geen officieel bericht van Volvo Australia maar iets wat iemand zelf verzonnen heeft. Ik zou dit dus niet willen opnemen als kloppende informatie.
Zo komen namelijk de fabeltjes in de wereld. Net als het verhaal dat een B6304 niet zo goed zou zijn.
Daar zit een nuance in die je moet weten voordat je daarover kunt oordelen..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-11-2008 16:53 #1217657 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Interpretatie
Hallo Jeroen

Jeroen schreef : Feit blijft dat bijvoorbeeld de 3.0 in lijn geen upgrade is van een een V6, dat is gewoon crap.

Dat ligt eraan, hoe je het woord "upgrade" intrepreteerd. Het is geen upgrade in de zit van "we hebben het oude ontwerp genomen en dat verbeterd", maar meer als een upgrade in de zit van "de stap van de V6 naar de 6-in-lijn is een verbetering" .
BTW waarom zou wat een Australische journalist schrijft minder waarheidsgehalte hebben dan:

Jeroen schreef : ... relevante informatie van Autokampioenen en Autovisies?

??? 
Groetjes
Mathy

• walter schutz (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-11-2008 21:30 #1218718 door walter schutz (GAST)
Beantwoord door walter schutz (GAST) in topic v6 prv motor
wat een bagger apparaat was dat zeg neem me niet kwalijk hoor maar olie kanalen die te iel waren en vol liepen  met vuil uit de olie en verbrandings resten zeker bij de carburateur versie   maar  ook de injecties uit het begin.
  door de zeer snelle vervuiling liepen die blokken regelmatig in puin bij net 100.000km en wel doordat de hele bovenboel geen smering meer kreeg en ellende op ellende met die dingen
Ik heb ze goddank nooit gekocht wel een paar onderhanden gehad toen het al te laat was  nokkenassen vervangen etc etc alles doorspoelen tot de boel weer schoon was en dan nooit meer op benzine rijden maar lpg dat vervuilt de motor niet .
Dan zijn die motoren wel goed en blijven dat ook en wel op tijd olie wisselen hoewel dat op lpg minder frequent hoeft daar er absoluut geen rest verbrandingsstoffen achterblijven .
Nu kan je stellen dat het aan de slechte verbranding lag en ja klopt deels maar de oude vertrouwde b18/20/30/19/21/23 en de later afgeleiden daarvan   dus de echte volvoblokken waren/zijn  wel veel beter .

en dan die diesel van vw die 6 pitter (d24) was toch eigenlijk ook slecht voor een diesel 5 ton rustig bereden en helemaal op al bij 4 ton dank zij de rijstijl van de laatste eigenaar kon die bijna ton er nog bij maar kracht had die al lang niet meer . dit exemplaar was van 87 dus de zg betere diesel  van vw .

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-11-2008 21:48 #1218722 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ik weet er ene te koop
Dag Joost, kijk eens op de auto's die hier worden aangeboden.
Er staat een zeer nette rode 960 die van Leon Doensen
Dit is echt een aanrader, misschien is het iets voor je

gr. Andor Smits 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-11-2008 22:12 #1218729 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja, dat rijdt maar door
Zit nu op 406.000 (2.5, LPI) en nog steeds helemaal probleemloos. Hij wordt wel goed verzorgd.

• Leon Steyns (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-11-2008 12:47 #1218770 door Leon Steyns (GAST)
Beantwoord door Leon Steyns (GAST) in topic Als het op auto's aankomt...
...zijn de Aussies een 'funny bunch'!

Vanwege importbeperkingen hebben autofabrikanten in het verleden de meest idiote trucs uitgehaald. Zo rijden hier Toyota Camry's rond met Holden (=Australische variant van de Opel/GM) merktekens, Mazda 323's met Ford logo's... en ga zo maar door! Allemaal officieel en allemaal bedoeld om 'binnen de wettelijke regels' te blijven. Want als je denkt dat wij Hollanders van regeltjes houden, moet je maar een tijdje in Australië gaan wonen. Om het nog allemaal erger te maken, hebben de zes staten en twee territories ook nog hun eigen parlementen en wetgeving! Een aantal wetten en regels zijn inmiddels wel gelijkgeschakeld, maar nog lang niet alles.

Ook is het onder invloed van Amerika jarenlang 'in' geweest om grote blokken met veel cylinders te hebben. V6 en een litertje of 4 is nog steeds redelijk 'standaard' en ook de Europese merken moesten(moeten) met de trend mee. Een simpele VW Passat heeft dus bij voorkeur een 2.8 liter V6 aan boord... Gelukkig begint men langzaam in te zien dat het voor milieu en portemonnaie ook best met 4 cylinders en een litertje of 2 kan, zonder in te hoeven leveren op betrouwbaarheid of trekkracht. Maar de gemiddelde Aussie 'bloke' of 'sheila' droomt toch nog steeds van een Ford Falcon of Holden SV V8... Google maar eens: "Mount Panorama" of "V8 Supercars".

Waarmee ik maar bedoel te zeggen: het zou me dus niks verbazen als de Volvo 960 met in onze ogen "rare" configuraties of model/motor-combinaties geleverd is in Australië...

Greets, Leon.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-11-2008 01:23 #1218876 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb ff gekeken.....
Maar die heeft echt super veel km's gelopen en nu weet ik dat dat voor een volvo niet zon groot probleem is maar toch zoek ik een auto die maximaal 250k gelopen heeft.... heb hem (buiten de liefhebberij) ook nodig voor dagelijks gebruik en haal toch elk jaar 30.000 km's!!!

Maar bedankt voor de tip!!

Greetzz Joost

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-11-2008 13:12 #1218995 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Tja
Stop het spul dat in 1980 doorging voor motorolie in een willekeurige hedendaagse motor, en er blijft bedroevend weinig over van de betrouwbaarheid... Laat staan dat het je lukt om door te rijden tot ver na de voorgeschreven verversingstermijn!
Zoals gezegd: ik heb redelijk wat ervaring met de PRV blokken, en weet ook dat het olie-probleem voorgoed de wereld uitgeholpen is met de wijziging naar de B280: de eerdere types zijn inderdaad niet zodanig geconstrueerd dat ze op verwaarlozing berekend waren. De meeste PRV's die ik ken waarbij een olieprobleem voorkwam, waren op dat moment al flink verwaarloosd in onderhoud door hun derde, vierde of vijfde eigenaar, mede in de hand gewekt door het feit dat de auto's (vooral Peugeot 604' en Renault 30's) minder waard waren dan een afgetrapte Kever of Kadett. Het onderhoud kon dan natuurlijk niet meer betaald worden. Geen fout van de motor in mijn ogen, maar van de eigenaren.
Zoek je voorbeelden van echt slechte motoren, dan kunnen we bijvoorbeeld eens een boom opzetten over de V8 diesles van GM, waarbij al binnen de garantieperiode pistonpennen uit konden lopen en de zuiger vervolgens een gat in het blok boorde... 

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-11-2008 00:05 #1219048 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic 5,7 ex-benzinemotor
Hallo Willem

Willem van Strik lidnr 328 schreef : Zoek je voorbeelden van echt slechte motoren, dan kunnen we bijvoorbeeld eens een boom opzetten over de V8 diesles van GM, waarbij al binnen de garantieperiode pistonpennen uit konden lopen en de zuiger vervolgens een gat in het blok boorde...

Maar dan heb je het over de 5,7 liter benzinemotor van GM die ze omgebouwd hebben tot een dieselmotor. Die was echt heel erg slecht. Maar de 6,5 liter (turtbo)diesel (als diesel ontworpen) is gewoon goed. Net als de 6,6 liter turbodiesel die door Isuzu ontwikkeld is voor GM.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-12-2008 11:47 #1221625 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 6 cilinder lijnmotor 960 koelvloeistof
Ik wil nog even toevoegen:De 6 cilinderlijnmnotor 2.5 25v en 3.0 24v in de 960 94-97 zijn voor zover ik weet in samenwerkling met BMW gemaakt en zijn ijzersterk.Maar! Ze zijn volledig van aluminium en hebben daardoor speciale koelvloeistof nodig.Net zoals VW blokken.Als de beunhaas erbij komt, niets vermoedend standaard koelvoeistof afvult, de eigenaar vervolgens vrolijk verder tuffelt krijg je problemen.Zelf gezien bij een 965, daar piste de koelvloeistof uit de cilinderwanden buitenzijde, op allerlei plekken in het onderblok, een heel eng gezicht.Heeft dus niks met het blok te maken, maar met de eigenaar.....Net zoals bij die PRV blokken, voor de tijd hele goeie motoren, wat kleine onvolkomendheden, alleen wordt verwacht dat ze anno nu even goed presteren als moderne blokken: Onzin.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC