6 Cilinder motoren 960 niet zo denderend??
- V700 register
- Nieuw lid
-
geen lek olieverbruik
250.000 km was dat
eigenlijk om te lachen dat iemand die nog nooit een volvo met volvoblok gehad heeft een echt volvoblok als slecht omschrijft...
of het zou moeten zijn dat in één van de 4-series een 2.0L benzineblok zat...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Let op jongens, geloof het of niet: Er zijn met het begin van de introductie 960's geleverd met de V6!! Echt waar, heb het zwart op wit van Volvo, weliswaar niet veel. Misschien trof de beste man ooit zo'n 960?
Groetjes,
Robert
PS: ook een zeldzame combinatie is een 760 met oude neus en B280E. Het gros is geleverd met de B28E of B28F.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Henk Huisman (GAST)
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
H Huisman schreef : Een v6 in een 960 is er niet geweest ik denk dat je de laatste 760 modelen met de 960 door elkaar Haalt die had toen ook een schuine neus en het dashboard dat later ook over is genomen in de daar op volgende 960. En als je dat zwart op wit heb laat dat dan maar eens zien. Groeten Henk
Je kunt een 960 met de PRV motor hebben. Ze staan zelfs zo in Vadis. Alleen 1991 en bepaalde markten..
Ik ben er nog geen tegengekomen..
Groet,
Philip
- Henk Huisman (GAST)
- Nieuw lid
-
Groeten Henk
- V700 register
- Nieuw lid
-
Robert
- V700 register
- Nieuw lid
-
Waarom ben ik het eens met Robert? Ik heb een Service handboek uit 1991 met nummer TP31792/1 die alle elektrische schema's beschrijft van de 960 en 940 SE uit 1991. Daarin worden de volgende motoren beschreven:
B280E/F met LH-Jetronic 2.2
B6304F met Motronic
D24TIC
B230FT met LH-Jetronic 2.4
B204FT met LH-Jetronic 2.4
Met het genoemde boek kun je bijna niet anders concluderen dat er een V6 is geleverd in een 960. Natuurlijk is het wel zo dat niet alle motoren in alle landen te krijgen zijn maar het antwoord is voor mij duidelijk geleverd.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Robert M weet waar hij het over heeft, hoe kan het ook anders bij iemand die zowel oude neus als nieuwe neus 760 heeft gehad, en nu 960 rijdt?
- V700 register
- Nieuw lid
-