6 Cilinder motoren 960 niet zo denderend??
- Henk Huisman (GAST)
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Als jullie die draadje nog eens lezen, zien jullie dat ik al twee dagen eerder dan Robert heb gemeld dat de 960 helemaal in het begin ook geleverd is met de V6 motor.
Je vindt deze informatie overigens ook al in de tabel voor de basis en montagesets voor cruise control.
Groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
Maar waarschijnlijk slechts in geringe aantallen, en zeker niet in Nederland.Mathy schreef : Als jullie die draadje nog eens lezen, zien jullie dat ik al twee dagen eerder dan Robert heb gemeld dat de 960 helemaal in het begin ook geleverd is met de V6 motor.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Autumn 1990 saw the launch of the Volvo 960, in time for the 1991 model year. This was the replacement for the 760. The 1991 960 was an evolutionary progression of the 1990 760. The most significant change was that, in most markets, the 960 was offered with an all-new aluminum 24-valve DOHC inline six-cylinder engine. Some markets, such as Australia, saw 1991 960s equipped with the same V6 engine, the B280, that had powered the 1990 760. The 1992 model year saw the U.S. introduction of a 960 with the DOHC six-cylinder engine. In Italy, the 960 was sold with the 16v 2-litre turbo for the model year 1991.
Zie ook <a href=" en.wikipedia.org/wiki/Volvo_960 " target="_blank">bron
Groet,
Jan-Willem
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Hedwig Lambrechts
- Nieuw lid
-
Toch is er in Nederland eentje gespot en wel door Marco.Eric Bakker schreef :
Maar waarschijnlijk slechts in geringe aantallen, en zeker niet in Nederland.Mathy schreef : Als jullie die draadje nog eens lezen, zien jullie dat ik al twee dagen eerder dan Robert heb gemeld dat de 960 helemaal in het begin ook geleverd is met de V6 motor.
Over de V60 in de 960 is er lang geleden een draadje geweest.Dat vindt je <a href="/node/9528" target="_blank">hier</a>!
In het begin gaat het draadje over wat anders maar gaandeweg schrijven we over de V6 in de 960.
Groeten.Hedwig
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Henk Huisman (GAST)
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat laatste zinnetje in het citaat doet 6-in-lijn wel wat te kort. Dat was een compleet nieuwe motorn, niet een opgeboorde V6 met een andere kop.H Huisman schreef : The V6 didn't wait long for its first upgrade, and by 1991 the engine had been stretched to just over 2.9 litres and was sporting twin-cam cylinder heads and four valves per cylinder. Power jumped to 150 kW with torque to match and suddenly it was a smoother, more urgent car to drive.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Hedwig Lambrechts
- Nieuw lid
-
Dit heeft alles te maken met de strengere miliuwetgeving voor wagens in bepaalde contreien.H Huisman schreef : Het is wel een beetje vreemd dat je een nieuw model uit brengt en er voor bepaalde landen er nog een oude motor in hangt terwijl de rest van de wereld kan beschikken over de nieuwe.
Zo is bijvoorbeeld voor modeljaar 1991, zoals elders reeds geschreven, de 960 (onder de naam 940SE) in USA alleen geleverd met de B230 FT. Anders gezegd de motor was nog niet klaar om te voldoen aan de daar geldende milieuregels. Daarom heeft men, integenstelling tot voor de USA, voor sommige markten (en niet alleen in Australië) gewoon de V6 erin gelepeld.
Groeten.Hedwig
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.