6 Cilinder motoren 960 niet zo denderend??

• Eric Bakker (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-02-2009 10:09 #1228655 door Eric Bakker (GAST)
Beantwoord door Eric Bakker (GAST) in topic Hahaha
Hallo 960-rijder,
Eigenlijk waren we al een beetje klaar met het onderwerp, zie de hele draad hierboven, maar lees dit ook eens:
<a href="/node/14606"> www.volvo700vereniging.nl.http-lb.bit.nl/node/14606
Maar laat je niet ontmoedigen om deel te nemen aan de discussies op het forum!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-02-2009 20:54 #1228698 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Goedkope olie
Toch ook nog maar even mijn bevindingen. Zelf rijd ik al weer 3,5 jaar met een van mijn laatste 940ers. Inmiddels de respectabele km stand van 435.000km op LPG. Olieverversen doe ik twee keer per jaar en met Aldi of Lidl olie van pakweg 9 euro voor 5 liter 15W40. Tussen de verversingen door gebruikt de auto geen druppel. Ik rijd per jaar een dikke 40.000 km. Dus de afgelopen drie en half jaar zo'n 130 dkm. (Ben even half jaartje in het buitenland geweest voor de rekenaars) Wel elk jaar een nieuw fram oliefiltertje en nieuwe bougies en dat is het dan wel qua onderhoud. En wanneer nodig, pas geleden een nieuwe distributie, spanrol en afgelopen weekend nieuwe remblokken voor.
Als ik de peilstok eruit haal is de olie prachtiggoudgeel zelfs na 15.000 km, zal ook wel komen doordat LPG niet zo vervuilend is.
Kortom prima olie en nooit problemen voor weinig geld. Weliswaar rijd ik niet extreem hard, dagelijks op de snelweg zo'n 95km/u op de cruise en s'middags wat file drukte.
Route Almere - Den Haag
Groet Piet
&#160;

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC