HHO, waterstof, knalgas of Browns Gas
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Op deze site:
<a href=" www.hydrobooster.nl/ "> www.hydrobooster.nl/
Is een redelijk goed aanbod van HHO spullen. (enkel vind ik de hydrobooster te duur) Maar er is niet te zien van welke EFIE wordt gemonteerd. De beschrijving op de site is ook best handig voor mensen die zich een beeld willen vormen van hoe de installatie is opgebouwd.
- V700 register
- Nieuw lid
-
In april pas weer tijd om ermee verder te gaan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat ie 5 amp trekt is best netjes. Met welk formaat platen heb je hem gemaakt 10x10cm? en dan 10 platen ofzo.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Lijkt me interessaant om eens door te rekenen hoeveel vermogen van je dynamo (60 watt) , lees extra brandstofverbruik, je genereert om brandbaar vermogen (lees waterstof) te maken. even een kwestie van energetisch doorrekenen of het wel slim is. De opstellingen die ik vna dit soort zaken heb gezien maken inderdaad wel mooie gasbelletjes echter de totale hoeveelheid gas was dermate laag dat het netto resultaat in alle gevallen negatief bleek.
Laat eens weten hoeveel je nu maakt

Benno

p.s. klein reknmodelletje dat ik eerder gebruikt heb ging ongeveer zo :
500 ml H20 h2 en o2
2 h2o --> 1o2 en 2 h2

Bij elkaar geeft dit een besparing van 10 tot 50 procent en wat extra vermogen. Hoeveel hangt natuurlijk af van de motor. Hoe efficiënter een motor van zichzelf al draait en hoe kleiner deze is, hoe kleiner de besparing. Bij onze oudere Volvo's met forse motoren zou dit best een aardige besparing kunnen geven. Door de betere verbranding van het benzinemengsel, zorgt deze HHO-module dus ook voor een betere uitstoot. De uitstoot van het HHO-mengsel zelf is vanzelfsprekend gewoon waterdamp. Tenzij je zo dom bent om zout bij het water te doen (wat sommigen deden om de splitsing van het water te verbeteren), want dan voeg je ook chloorionen toe aan de uitstoot en dat willen we niet. Het water in de module moet wel demiwater zijn, anders vormt zich met het bakpoeder ook zoutzuur in de module en dat is niet bevorderlijk voor de levensduur.
Om een indruk te geven van de hoeveelheid water die nodig is. Naar vermelding van gebruikers doe je met een halve liter demiwater ongeveer een maand tot zes weken. En dat zijn dan vermeldingen van Amerikanen die toch veel kilometers maken met hun 8-cilinder kolk-in-de-tank trucks.
-end quote
Laten we eens wat stellen:
Ik rijd 36.000 km/jaar, dit is 3000 per maand = (1/10) = 300 liter benzine
volgens je stukje moet je vanuit onderzoeken en enthousiaste gebruikers eens per maand 0,5 liter demiwater vullen, laat ik je het gemakkelijk maken en dit ophogen tot 1 liter per maand.
1 liter water is 1 kg water. Atoomgewichten 0 = 8 gram h = 1 gram, water is h2o. 1 liter water geeft dan ook 2/8 * 1000 gram h2 = 250 gram h2
Energie water = Energie-inhoud vloeibare H2 (OVW) 8,5 MJ/l benzine: 33 MJ/l gasvormig h2 = 120 MJ/kg 1 m3 gas (atmosferisch, 20 graden) weegt ongeveer 90 gram.
250 gram h2 geeft aan energie maximaal 120 Mj/kg = 30 Mj energie. Dit is ongeveer de energieinhoud van 1 liter benzine. Dit is atmosferisch dus ongeveer 3 m3 aan H2-gas.
1 liter op 300 is bij mij een besparing van 0,33 % en dan heb ik nog gerekend in het voordeel van de waterstof.
Minder gas geven levert al snel 10-15% besparing op. Dit is dan al snel een 30/45 liter benzine.Reken maar uit wie gaat besparen. Waarschijnlijk is de behaalde winst vnl. te danken aan de placebo-effecten van de H2 generator. Maar als je wilt geloven prima hoor. Er zijn hele religies die niets anders doen.
Ik geloof best dat de generator op zich zal werken, echter de geproduceerde hoeveelheid H2 is gewoonweg te klein om effect te hebben op de verbranding van een zo grote hoeveelheid benzine. Daarnaast moet de energie in het water gepompt worden vanuit de dynamo/accu. Schijnbaar gratis energie maar niets is minder waar. als een dynamo stroom moet leveren gaat hij meer weerstand bieden aan het systeem en dus gaat een motor ook meer verbruiken hierdoor. Heel theoretisch kost dit zelfs meer energie dan er opgewekt wordt want bij iedere omzetting gaat energie verloren.vRendement dynamo is ca. 50%. De rest wordt omgezet in warmte.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Primo: rekenen e.d. is allemaal leuk, maar meten is weten. Kwestie van ermee rijden dus en bij de pomp bekijken hoeveel km/liter er gereden wordt.
Secundo: er rijden in Australië,Canada en de US inmiddels vele duizende auto's met zo'n ding rond. Zouden die zich allemaal bij de benzinepomp misrekenen? Wellicht ontbreken er wat factoren in jouw rekensom.
Vandaar ook in mijn bericht bovenaan dit draadje de volgende opmerking:
Technische hulp is echter welkom.jeex schreef : GEEN DISCUSSIE S.V.P.
Op het draadje aan het begin van dit bericht woedt meteen een discussie op over belastingontduiking en of het theoretisch allemaal wel klopt. Deze discussie kan op zich heel interessant zijn, maar wil ik hier NIET voeren. Je kunt er immers eindeloos en met veel gebrek aan kennis over discussiëren, maar het verlossende antwoord komt uiteindelijk uit het experiment dat ik wil uitvoeren. Dat experiment zegt na een maandje rijden: er is zus-of-zoveel procent bespaard, of dus niets. En of dat komt door de vortex in de ionenstroom of doordat mijn buurman stiekem 's nachts in mijn tank piest, interesseert me op dit moment nog bar weinig. Als het maar benzine bespaart.
Het klinkt een beetje onvriendelijk, maar in dit draadje dus svp geen discussie daarover. Na het experiment wil ik graag de resultaten presenteren en verantwoorden. Ook als deze teleurstellend zijn.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-

groet,

Benno