HHO, waterstof, knalgas of Browns Gas
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Vóór de turbo heb je altijd onderdruk als de motor loopt, erachter niet altijd.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
 Jerry schreef : Het lijkt erop dat je iets gaat maken wat wat er bij mij en ook bij jouw al onder de motorkap zit.Er gaat een dikke plus kabel en een dikke min kabel naartoe en waterstofgas komt vrij bij een open uitvoering.Afzuigen en meten hoeveel waterstofgas er vrij komt zou ik zeggen en eventueel een oude uitvoering aanpassen of verbeteren
.Ik heb me er niet in verdiept dus misschien zeg ik iets heel stoms?
daar valt wat voor te zeggen lijkt me, maar is het bij moderne accu's ook zo dat er waterstofgas ontstaat? Ik weet wel dat bijvoorbeeld bij het laden van ons heftruckje er veel waterstof ontstaat; alle accu's bubbelen dat het een lieve lust is en je ruikt het ook. Dit zijn dus wel andere accu's dan in een auto zitten.
Het aansluiten zou ik vóór de turbo doen omdat er ná de turbo ook wel eens overdruk heerst....

alex
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
verslag: Ik heb een 1.0 liter frisdrankfles voorzien van 2 elektrodes en een slang en die aangesloten op een "bubbler" (eveneens gemaakt uit een frisdrankfles). Als elektrolyt heb ik gebruik gemaakt van ordinaire soda die je koopt in de supermarkt. Werkt ideaal. Ik ben tot de conclusie gekomen dat er wel degelijk genoeg waterstofgas kan worden opgewekt uit 1.0 liter water. Ook heb ik gezien dat de tegendruk na de bubbler erg belangrijk is: ik had vandaag op de slang van de bubbler een zakje gemaakt om het waterstofgas te verzamelen. Maar dit resulteerde in het feit dat er teveel tegendruk was voor de bubbler om het waterstof gas kwijt te kunnen. Nadat ik de slang van de bubbler uit het raam had gehangen nam het proces weer een enorme wending en ging het helemaal weer goed. Dus er kan gesteld worden dat het aansluiten van een HHO module op een motor toereikend is. (zoals al door meerdere personen proefondervindelijk is vastgesteld). Maar het enigste praktische probleem dat ik nog tegen het lijf liep is dat het water in onze HHO modules in de winter kan bevriezen (of zorgt soda ervoor dat de boel niet bevriest????), en dat als je RVS gebruikt als anode en kathode er afsplitsing van chromaten (chromaten zijn aanwezig in het RVS) ontstaat. Dit water met chromaten is niet goed voor het milieu. De succesvolle aflsluiting van het zondagmiddag experiment is bezegeld met het nuttigen van een paar biertjes.

groeten, Martin
- Marc Jarmuszewski (GAST)
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
allemaal om het te lezen en het zou moeten kunnen helaas heb ik ook geen kaas gegeten van electra en ben er huiverig voor sinds ik een paar keer 230 volt door mn lichaam heb gehad bij het aan sluiten van een lamp die inmiddels in de kliko is beland rot ding van de ikea ze moeten gewoon auto's blijven maken en geen meubelen en lampen LOL
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als je het dan heel erg in theorie gaat beschouwen geeft een dynamo ook geen zuivere gelijkspanning. En ontstaat door het gelijkrichten in de dynamo ook een rimpelspanning. Maar daar merk je niks van bij elektrolyse in ieder geval.