HHO, waterstof, knalgas of Browns Gas

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-11-2009 21:59 #1253488 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic LMM
Voor of na de turbo bypasst wel je LMM wat misschien meer ingrepen in het motormanagement vereist. Of zou die hoeveelheid extra toegevoegd gas verwaarloosbaar zijn tov de luchtstroom door de LMM ?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-11-2009 22:28 #1253496 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Onderdruk!
Hallo Jeex
Vóór de turbo heb je altijd onderdruk als de motor loopt, erachter niet altijd.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-11-2009 22:28 #1253497 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Raadseltje
Het lijkt erop dat je iets gaat maken wat wat er bij mij en ook bij jouw al onder de motorkap zit.Er gaat een dikke plus kabel en een dikke min kabel naartoe en waterstofgas komt vrij bij een open uitvoering.Afzuigen en meten hoeveel waterstofgas er vrij komt  zou ik zeggen en eventueel een oude uitvoering aanpassen of verbeteren .Ik heb me er niet in verdiept dus misschien zeg ik iets heel stoms?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-11-2009 22:30 #1253498 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Luchtstroom betrekkelijk
De hoeveelheid lucht - 1 liter per minuut - is natuurlijk te verwaarlozen op het geheel. Voor de turbo zal dus de bedoelde plek zijn.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-11-2009 15:37 #1253555 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zou het zo simpel zijn?

Jerry schreef : Het lijkt erop dat je iets gaat maken wat wat er bij mij en ook bij jouw al onder de motorkap zit.Er gaat een dikke plus kabel en een dikke min kabel naartoe en waterstofgas komt vrij bij een open uitvoering.Afzuigen en meten hoeveel waterstofgas er vrij komt  zou ik zeggen en eventueel een oude uitvoering aanpassen of verbeteren

.Ik heb me er niet in verdiept dus misschien zeg ik iets heel stoms?

daar valt wat voor te zeggen lijkt me, maar is het bij moderne accu's ook zo dat er waterstofgas ontstaat? Ik weet wel dat bijvoorbeeld bij het laden van ons heftruckje er veel waterstof ontstaat; alle accu's bubbelen dat het een lieve lust is en je ruikt het ook. Dit zijn dus wel andere accu's dan in een auto zitten.
Het aansluiten zou ik vóór de turbo doen omdat er ná de turbo ook wel eens overdruk heerst....

alex

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-11-2009 18:23 #1253587 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Accu leegzuigen
Ik zou er toch niet voor willen kiezen om de inhoud van mijn accu te mengen met de aanvoerlucht. Accu op, auto dood en de zuren zijn niet bevorderdelijk voor 't motortje. Maar in de kern heeft Jerry gelijk: de accu doet in feite hetzelfde.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-11-2009 19:30 #1253791 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic geinspireerd door Jeex heb
geinspireerd door Jeex heb ik afgelopen zondag eens een experimentje gedaan. Met een simpele HHO generator wel te verstaan. Met dit experiment kom je meer te weten over de basisbeginselen, en ik wilde testen of gewone soda ook een goed elektrolyt was:
 verslag: Ik heb een 1.0 liter frisdrankfles voorzien van 2 elektrodes en een slang en die aangesloten op een "bubbler" (eveneens gemaakt uit een frisdrankfles). Als elektrolyt heb ik gebruik gemaakt van ordinaire soda die je koopt in de supermarkt. Werkt ideaal. Ik ben tot de conclusie gekomen dat er wel degelijk genoeg waterstofgas kan worden opgewekt uit 1.0 liter water. Ook heb ik gezien dat de tegendruk na de bubbler erg belangrijk is: ik had vandaag op de slang van de bubbler een zakje gemaakt om het waterstofgas te verzamelen. Maar dit resulteerde in het feit dat er teveel tegendruk was voor de bubbler om het waterstof gas kwijt te kunnen. Nadat ik de slang van de bubbler uit het raam had gehangen nam het proces weer een enorme wending en ging het helemaal weer goed.  Dus er kan gesteld worden dat het aansluiten van een HHO module op een motor toereikend is. (zoals al door meerdere personen proefondervindelijk is vastgesteld).  Maar het enigste praktische probleem dat ik nog tegen het lijf liep is dat het water in onze HHO modules in de winter kan bevriezen (of zorgt soda ervoor dat de boel niet bevriest????), en dat als je RVS gebruikt als anode en kathode er afsplitsing van chromaten (chromaten zijn aanwezig in het RVS) ontstaat. Dit water met chromaten is niet goed voor het milieu.  De succesvolle aflsluiting van het zondagmiddag experiment is bezegeld met het nuttigen van een paar biertjes. 

groeten,  Martin

• Marc Jarmuszewski (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-11-2009 14:43 #1253896 door Marc Jarmuszewski (GAST)
Beantwoord door Marc Jarmuszewski (GAST) in topic VPV
Als je soda in je water gooit treedt het fenomeen VPV, vriespuntverlaging, op. Dan bevriest het ook, maar pas bij ongeveer 18 graden vorst (heb de tabel uit BINAS niet meer in mijn hoofd zitten) i.p.v. op het nulpunt, en dat gaat in deze tijd van global warming niet echt meer lukken toch ? Van ditzelfde principe wordt gebruik gemaakt als men 's winters zout strooit op de weg.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-11-2009 15:48 #1253899 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Proberen
Het is maar een suggestie maar als men nu eens een kleine aggregaat koopt bij de bouw markt (of simpelweg een benzine motertje op marktplaats) waar je de dynamo op aan sluit en het op die manier gaat testen in eerste instatie loop je ook niet het probleem dat je een volvo verpest mocht het fout gaan, is maar een simpel idee, overigens wel erg interesant
allemaal om het te lezen en het zou moeten kunnen helaas heb ik ook geen kaas gegeten van electra en ben er huiverig voor sinds ik een paar keer 230 volt door mn lichaam heb gehad bij het aan sluiten van een lamp die inmiddels in de kliko is beland rot ding van de ikea ze moeten gewoon auto's blijven maken en geen meubelen en lampen LOL 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-11-2009 20:59 #1253964 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tja, het is een idee. Maar
Tja, het is een idee. Maar jammer dat zo een aggregaat van de bouwmarkt 220 Volt wisselspanning levert. En het is juist gelijkspanning die je nodig hebt voor elektrolyse. Dus dat gaat niet door.
Als je het dan heel erg in theorie gaat beschouwen geeft een dynamo ook geen zuivere gelijkspanning. En ontstaat door het gelijkrichten in de dynamo ook een rimpelspanning. Maar daar merk je niks van bij elektrolyse in ieder geval.

Moderators: Jerry Stam