1.7 Turbo 440 in 343DL

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-01-2009 23:53 #751573 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Dat is precies wat ik in mijn hoofd aan het plannen was. Panhardstang er onder, bladveren weg en een aantal reactiestangen er aan met een fatsoenlijke demper/hulpveer.
edit: Ik ben nog even in de theorie achter de Panhardstang en het Watt-stangenstelsel aan het duiken, maar het ziet er allemaal zeer goed te doen uit voor een 340/360. Als je zo'n watt stelsel erop last en je maakt een aantal dwarse reactiestangen aan beide zeiden denk ik dat je een zeer solide wielophanging kunt maken zonder al te veel kosten en moeite.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-01-2009 17:29 #751697 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Ziet er interessant uit, niet eens zo heel moeilijk lijkt me, alleen afstellen van die reactiestangen enzenz lijkt me toch een heel karwei:s

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-01-2009 17:54 #751704 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL

Pistonpen paultje;85430 schreef : www.volvo300mania.com/forum-uk/viewtopic.php?f=13&t=1929 inspiratie?


Ik ken het topic..........is ook al best oud.

Jos360;85431 schreef : Dat is precies wat ik in mijn hoofd aan het plannen was. Panhardstang er onder, bladveren weg en een aantal reactiestangen er aan met een fatsoenlijke demper/hulpveer.
edit: Ik ben nog even in de theorie achter de Panhardstang en het Watt-stangenstelsel aan het duiken, maar het ziet er allemaal zeer goed te doen uit voor een 340/360. Als je zo'n watt stelsel erop last en je maakt een aantal dwarse reactiestangen aan beide zeiden denk ik dat je een zeer solide wielophanging kunt maken zonder al te veel kosten en moeite.


Ik heb er inderdaad ook aan zitten te denken. En dan vooral aan die panhard-stang. Ik merk dat de 343 achter nogal flink zijdelings zoekt en daardoor een beetje laat reageerd. Vooral nu de achterkant een flink stuk stijver is geworden merk je het heel goed.
Wanneer je de boel totaal ombouwd naar een 5-link-systeem moet je er rekening mee houden dat het chassis compleet andere krachten te verwerken krijgt. Ikke ben benieuwd wat het voor een krachtenspel opleverd en, belangrijker nog, wat het chassis ermee doet..... Misschien dat ik er ook nog weleens aan begin :yesyes:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-01-2009 18:14 #751712 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
www.volvo300mania.com/forum-uk/viewtopic...f=2&t=6116&start=180

check dizz

en dan zou ik persoonlijk het niet daarbij laten (miss doet hij dat ook wel niet, heb niet de hele post gelezen), maar een subframe maken richting de plaats waar je de coilovers aan de body vastmaakt, en naar voren ook nog vastmaken waar normaal het stuk staal onder de zitting van de achterkant naar beneden loopt..

ook een errug wijs project trouwens, waar die gozer mee bezig is:)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-01-2009 19:23 #751730 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL

AvdAkker;85583 schreef : www.volvo300mania.com/forum-uk/viewtopic...f=2&t=6116&start=180

check dizz

en dan zou ik persoonlijk het niet daarbij laten (miss doet hij dat ook wel niet, heb niet de hele post gelezen), maar een subframe maken richting de plaats waar je de coilovers aan de body vastmaakt, en naar voren ook nog vastmaken waar normaal het stuk staal onder de zitting van de achterkant naar beneden loopt..

ook een errug wijs project trouwens, waar die gozer mee bezig is:)


Die gast bouwt gewoon z'n eigen wagen. Hij gebruikt er alleen een paar V300-onderdelen voor :+

Is trouwens wel iets voor Frits z'n 360-rally/drift-ombouw :yesyes:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-02-2009 13:06 #753654 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Totaal geen vooruitgang...........

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-02-2009 13:07 #753656 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
hahaha buijs ben je brak:D?

schaam je niet hoor, hier hetzelfde verhaal..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-02-2009 13:16 #753657 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL

AvdAkker;87618 schreef : hahaha buijs ben je brak:D?

schaam je niet hoor, hier hetzelfde verhaal..


Brakheid valt best mee, ik snapte eerst niet waarom...............maar zojuist heb ik geconstateerd dat ik vanacht nog een pan met macaroni heb leeggemaakt ;)

Dadelijk eerst de 244 maar eens repareren. Op 1 of andere manier loopt hij niet meer op benzine. Op gas nog wel, maar aangezien de LPG-tank leeg is.......

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-02-2009 23:10 #754098 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Heb nog eens geinformeerd naar 3-inch aus-puff (dwz: 2 meter pijp, 5 bochten)............watdefak: 175 euro zonder schuifduitsers :wtf:.

Dat is me iets te duur. Iemand die 't spul goedkoper kan krijgen? Dit vindt ik het namelijk niet waard. Kan altijd nog..............

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-02-2009 23:33 #754111 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
is dat al rvs auspuff?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD