1.7 Turbo 440 in 343DL
- V300 register
- Verbannen
-
Ik kan zo op de foto's niet direct zien wat de aanvoer of afvoer is. Kijk er even naar
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
Volvo 740TIC;84015 schreef :
Jos360;83653 schreef : Ik zie op een hoop voordelen van KdFi t.o.v. MegaSquirtquote]
Kdfi is megasuirt! Alleen wat extratjes toegevoegd.
In principe is KdFi zelf een doorontwikkelde variant van MegaSquirt. Er wordt gebruik gemaakt van de MS V2.0-chip als basis. Hierdoor is de software van de MegaSquirt te gebruiken.
De printplaat is compleet opnieuw ontwikkeld. Daarbij is rekening gehouden met alles extra opties. Hierdoor zijn de mogelijkheden van de KdFi zelfs nog groter. Daarnaast is een andere groot voordeel van de KdFi dat deze machinaal vervaardigd wordt waardoor een constantere en hogere kwaliteit wordt gewaarborgd met daarbij een lagere kostprijs. Ook wordt de KdFi in kleinere oplages gemaakt waardoor verbeteringen sneller kunnen worden doorgevoerd.
rwdstudent;84024 schreef : Buijs, bedenk ook even dat je het uitlaathuis nog moet draaien om de olieretour goed uit te laten komen. Vervolgens moet je met je zelfbouw spruitstuk ook goed een retourslang kunnen monteren.
Ik kan zo op de foto's niet direct zien wat de aanvoer of afvoer is. Kijk er even naar
Het uitlaathuis hoef ik gelukkig niet eens te draaien. De afvoer zit gelukkig al naar beneden.
AvdAkker;84028 schreef : aanvoer zie ik bovenop zitten (hawkeyes:D), afvoer kun je evt met een stalen buisje (soort van remleiding idee, alleen dan dikker) een stukje wegleiden van het spruitstuk,om vervolgens met een stukje flexibel slang naar je carter te gaan (idem idee heb ik voor de gtt motor frits;))
Jeps, zit er standaard op de T2. Dat leidingwerk is nog wel het laatste waar ik me druk om maak. Daar zijn maar zat oplossingen voor. Op het werk hebben we diverse buigtangen en hydrauliekbuis en -slang. Dat is dus altijd wel passend te maken.
Maarrrrrr, bedankt voor de tips, die zijn en blijven meer dan welkom!!!! Liever 10 keer iets teveel gezegd dan 1 keer iets over 't hoofd gezien
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
of de stabi hetzelfde is weet ik niet, maar de bevestigingspunten op de motorbalk zijn wel anders
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Pistonpen paultje;84064 schreef : Ah, weer wat geleerd! Ik heb beide nog liggen volgens mij...I'll check
Dat zou heel mooi zijn PP!!!
- V300 register
- Verbannen
-
Effe een stukkie strip afgeknipt en de gaten geboord voor de draadeinden. Daarna de gaten geboord om mooie ronde hoeken te krijgen in het doorlaatgat. Vervolgens het middelste gedeelte doorgeslepen en bijgewerkt met een freestol.
Daarna met de collector aan de gang gegaan. Eerst eens goed zitten te denken hoe ik de runners wou laten lopen. Daarna alle pijpjes op maat gemaakt voor de collector. Een half uurtje slijpen liet het gedeelte netjes passen.
De collector afgelast.
Hier lijkt het nog op een mislukt klaverblad. De grote hamer zorgt ervoor dat het een nette rechthoek is geworden. Meteen de vijl gepakt om alle bramen af te vijlen en de hoeken scherp te maken in de collector.
Daarna de turbo weer met ijzerdraad op z'n plek gehangen en de eerste runner (de langste en dus de moeilijkste) gemaakt.
De tweede runner werd eigenlijk een kopie van de eerste runner, da's gemakkelijk dus :yesyes:
Nu de turbo vasthing aan twee runners, de boel gedemonteerd uit de auto, voor een ander moeilijk gedeelte: De lengte van de runners precies gelijk maken.
Gelukkig kwam de plaat (waarop ik de flensplaten heb uitgefreest) nog van pas. Deze zorgde ervoor dat de flensplaten precies op hunplek bleven.
Na heel wat geprul is ook de 3de runners succesvol op maat gemaakt en gehecht. Nadat ik de lengte van de runners heb nagemeten moest ik concluderen dat alle runners precies even lang zijn, het scheelt nog geen cm. En da's ruim nauwkeurig genoeg!
Morgen het laatste runnertje afmaken en de boel aflassen. ??n van m'n mooiste creaties voor m'n auto, al zeg ik het zelf :yesyes:
BROAARRRRRRRR THSOOOOEEEWWWWW!!!!!!
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-