1.7 Turbo 440 in 343DL

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-01-2009 17:55 #750900 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL

Bodejodel;84600 schreef : AH! Ik was al bang dat ik niet meer wist hoe de wielophanging van een 300 in elkaar zat... nu klopt het plaatje in mijn hoofd ook weer! :D


Rustig maar,
Ik kan ook weleens een foutje make ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-01-2009 22:17 #751158 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Een dag zonder vooruitgang? Dat is onmogelijk:D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-01-2009 22:18 #751160 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Buis had een day- off

Hij had mij wel geholpen met het repareren van het hek waar ik met de sneeuwdagen doorheen was gereden :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-01-2009 22:19 #751161 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Ohja ik had die banjo bout voor de oliekoeler bij de injectoren in het doosje gedaan kan dat? Lastig als je die kwijt bent!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-01-2009 18:30 #751250 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Zo, ben gisteren eens bij Frits geweest. Even stiekem z'n coil-overs eens goed onder de loep genomen. Ik ga er zelf ook een stel bouwen. Meteen met dikkere (gebruikte) remmerij erop.
Vandaag dus eerst maar eens even een veerpoot gesloopt/gedemonteerd om m'n ogen eens goed te kost te geven.

Meteen de onderste veerschotel eraf geslepen.
Ik laat een maat van me een paar draadbussen maken. Is in ieder geval een stuk goedkoper dan deze compleet te kopen (rond de 100 euro).
Dan komt er een uniball bovenin welke functie gaat vervullen van het originele rubber. Er komt een stijvere veer in van een kleinere diameter. De bovenste veerschotel wordt een lange bus, die de veer op zijn plaats houdt. Hierdoor is een extra hulpveer overbodig (scheelt aanzienlijk in kosten). De stuurlagering wil ik gaan realiseren met een bronzen bus (ivm met zelfsmerende werking).

Qua remmen heb ik nog geen enkel idee wat ik erop ga zetten. Ik weet een paar standaard (van andere merken) remschijven die passen, maar deze zijn naar mijn mening stervens duur. Dus op zoek naar een goed alternatief.....

En ander punt: vergroten van de stuuruitslag. Hier ben ik nog niet helemaal over uit. In principe kun het armpje, waar de stuurkogel in zit, inkorten. Gewoon een stuk er tussenuit slijpen en terug aan elkaar lassen. Helaas is dat gedeelte van gietstaal; zeer moeilijk te lassen vanwege het hoge koolstofgehalte dus.
Voordeel als je de stuurkogelarm inkort is dat je minder hoeft te sturen om een bepaalde stuuruitslag te krijgen. Een nadeel is dat de overbrenging veranderd: zwaarder sturen dus. Daarnaast verknal je de gehele wielophanging zo dat het binnenste wiel verder in gaat sturen dan het buitenste wiel. Origineel is dit al zo, maar op deze manier wordt dit nog erger. Dit is weer op te lossen door het stuurhuis verder naar voren te brengen; niet gemakkelijk dus aangezien hij dan de carterpan gaat begroeten.
Een andere manier is het stuurhuis bewerken zodat deze een groter bereik heeft. Nadeel hiervan is dat de eind"beveiliging" (welke de klap opvangt bij maximale stuuruitslag) komt te vervallen wat resulteerd in een flinke *kloenk*. En dus ook meer slijtage aan de stuurinrichting; eerlijk gezegd lijkt me dat wel meevallen. De vraag is alleen hoeveel er valt te winnen met het aanpassen van het stuurhuis....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-01-2009 18:39 #751253 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL

Volvo 740TIC;84958 schreef : Een dag zonder vooruitgang? Dat is onmogelijk:D


Elke dag is er vooruitgang, is het niet in de praktijk uitgebracht, dan is er weer wel iets in m'n hoofd aan het spelen ;)

rwdstudent;84960 schreef : Buis had een day- off

Hij had mij wel geholpen met het repareren van het hek waar ik met de sneeuwdagen doorheen was gereden :D


En ik heb stiekem je coilovers aandachtig zitten te bestuderen :yesyes:

Volvo 740TIC;84961 schreef : Ohja ik had die banjo bout voor de oliekoeler bij de injectoren in het doosje gedaan kan dat? Lastig als je die kwijt bent!


Heel mooi gedaan. Helaas heb ik hem niet meer nodig. Mede ook omdat ik de sandwichplate heb aangepast zodat en een bus in past met M20x1,5.......

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-01-2009 19:32 #751258 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL

Ovlov 3.6L;85073 schreef : Elke dag is er vooruitgang, is het niet in de praktijk uitgebracht, dan is er weer wel iets in m'n hoofd aan het spelen ;)

goh is dat bij jou ook al zo:D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-01-2009 07:46 #751328 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
:p

Ovlov 3.6L;85073 schreef :


Heel mooi gedaan. Helaas heb ik hem niet meer nodig. Mede ook omdat ik de sandwichplate heb aangepast zodat en een bus in past met M20x1,5.......



Die bout was voor Frits:D was meer een reactie op zijn post:p

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-01-2009 09:12 #751330 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL

Volvo 740TIC;85150 schreef : :p


Die bout was voor Frits:D was meer een reactie op zijn post:p


Aha, nu snap ik hem pas. vond het al raar dat er geen 2 banjobouten bij zaten ;). Ik ging er eerlijk gezegd dus al wel van uit dat hij voor Frits bedoeld was...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-01-2009 23:50 #751572 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD