1.7 Turbo 440 in 343DL

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-12-2008 20:41 #745531 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL

AvdAkker;81603 schreef : ik hoop dat je geen patent gaat leggen op die stabilisatorstang:D ik ben benieuwd naar de driving experience en de verbetering in wegligging die het ding opleverd!

Haha, ik ga 't nog niet eens proberen om er patent op aan te vragen. Is me iets te duur ;)

Ik ben zelf ook heel benieuwd. Ik ben alleen nog weleens benieuwd wat de voorkant gaat doen als ik daar ook de bodyrol kan verminderen.

De stabistang icm de dubbele bladveer zal al een heel stuk schelen neem ik aan........

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-12-2008 20:56 #745537 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Ziet er goed uit!
Wat zou het kosten om je nog zo'n stabi te laten maken? Ik denk dat er wel meer mensen zijn die zo iets wel zien zitten! (waaronder ik, maar ik moet eerst een auto (op de weg) zien te krijgen...)

Ovlov 3.6L;81601 schreef : Merk op dat de stabilisatorstang rechtsom draait bij het inveren. Aangezien de auto maximaal is uitgeveerd op de foto (de auto staat van de grond) zal de stabi-stang het diff nooit raken.

Behalve als je een drempeltje "Anjo-Style" neemt! :humor:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-12-2008 21:37 #745544 door V300 register
Die stabilisatorstang is niet het grootste probleem. Het grootste probleem is dat de stabi-stang op de achteras gemaakt moet worden. Vastlassen is de beste manier. Daarnaast moeten er ophangpunten op het chassis gemaakt worden. Allemaal laswerk en beslist niet plug&play.
Daarnaast heb ik de stabilisatorstang ook nog een beetje "bijgebogen".

Voor dit klusje heb je dus nogal wat gereedschap nodig...........'t is dus niet effe gemakkelijk 1,2,3 te maken..........

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-12-2008 00:50 #745633 door V300 register
Mooi gemaakt! Een mooi voorbeeld van hoe het zou kunnen, nu nog een maken die wel verstelbaar is:P

grtss

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-12-2008 02:44 #745796 door Jeroen van Bodegom

Ovlov 3.6L;81618 schreef : Voor dit klusje heb je dus nogal wat gereedschap nodig...........'t is dus niet effe gemakkelijk 1,2,3 te maken..........

Vandaar dat ik vroeg wat het zou kosten om het door jou te laten doen. Weinigen van ons hebben dergelijk gereedschap en handigheid tot onze beschikking.
Levert je een mooi extra zakcentje op voor je 343T! :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-12-2008 12:14 #745822 door V300 register

Bodejodel;81877 schreef : Vandaar dat ik vroeg wat het zou kosten om het door jou te laten doen. Weinigen van ons hebben dergelijk gereedschap en handigheid tot onze beschikking.
Levert je een mooi extra zakcentje op voor je 343T! :D

Aha, dat klinkt aantrekkelijk :+

Het probleem is dat het laswerk aan de achteras bij m'n baas heb gedaan. Als ik met jan en allemans auto daar aankom om te beunen.........ik denk niet dat hij dat ziet zitten.
Ik kan wel alle onderdelen leveren die nodig zijn.

Om het even over de rijervaringen te hebben met de achterste stabilisatorstang: LINK!!!!
Ding is nu zo overstuurd als een weet-ik-het-wat! Ik merkte ook een bepaald "raar gevoel" als ik hard door een bocht ging: Het blijkt dat hij z'n binnenste wiel gewoon van de grond trekt! Dit komt dus omdat de voorkant lang niet stijf genoeg is. Misschien is de stabilisatorstang wel iets te stug........

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-12-2008 12:16 #745824 door V300 register
bouw er voor ook een stabistang bij:+. Als het goed is, heb je er een over gehouden van je 343, die is er zonder veel moeite bij te klussen (oud en nieuw type zijn volgens mij goed te combineren!)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-12-2008 12:23 #745825 door V300 register
Indd, ik denk dat je de ballans nu helemaal verkeerd heb tegen voor en achter, voor is het een boot en achter is het zo stug als maar kan. leuk om te driften, maar denk niet dat je verrast wilt worden als je een keer wat harder de hoek om wilt.

Of indd, een slappere stabi erop zetten, die meteen verstelbaar maken, dan kun je gaan spelen enm kijken wanneer het wel goed is;)

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-12-2008 13:22 #745831 door Jeroen van Bodegom
Inderdaad, als je de balans goed hebt zal het flink verbeteren.
Bij mijn 740 merkte ik dat ook.
Ik ging van een 19 mm stabi aan de voorzijde naar 23 v??r en 19 achter en toen was het ineens een bochtenridder in plaats van een sloep.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-01-2009 00:01 #746105 door V300 register
Inderdaad moet ik de voorkant wel gaan verbeteren. Hoogstwaarschijnlijk wordt het aan de voorkant Coil-over. Eerst m'n originele idee opdaten en kijken of het zelf te maken is.

Van de week komt er een andere turbo binnen: een T3! :w00t:

En er komt ook nog MegaSquirt V2 aan!!!

Wordt de komende tijd nog heel leuk dus :yesyes:

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC