1.7 Turbo 440 in 343DL
- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;81603 schreef : ik hoop dat je geen patent gaat leggen op die stabilisatorstang:D ik ben benieuwd naar de driving experience en de verbetering in wegligging die het ding opleverd!
Haha, ik ga 't nog niet eens proberen om er patent op aan te vragen. Is me iets te duur

Ik ben zelf ook heel benieuwd. Ik ben alleen nog weleens benieuwd wat de voorkant gaat doen als ik daar ook de bodyrol kan verminderen.
De stabistang icm de dubbele bladveer zal al een heel stuk schelen neem ik aan........
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Wat zou het kosten om je nog zo'n stabi te laten maken? Ik denk dat er wel meer mensen zijn die zo iets wel zien zitten! (waaronder ik, maar ik moet eerst een auto (op de weg) zien te krijgen...)
Behalve als je een drempeltje "Anjo-Style" neemt! :humor:Ovlov 3.6L;81601 schreef : Merk op dat de stabilisatorstang rechtsom draait bij het inveren. Aangezien de auto maximaal is uitgeveerd op de foto (de auto staat van de grond) zal de stabi-stang het diff nooit raken.
- V300 register
- Verbannen
-
Daarnaast heb ik de stabilisatorstang ook nog een beetje "bijgebogen".
Voor dit klusje heb je dus nogal wat gereedschap nodig...........'t is dus niet effe gemakkelijk 1,2,3 te maken..........
- V300 register
- Verbannen
-
grtss
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Vandaar dat ik vroeg wat het zou kosten om het door jou te laten doen. Weinigen van ons hebben dergelijk gereedschap en handigheid tot onze beschikking.Ovlov 3.6L;81618 schreef : Voor dit klusje heb je dus nogal wat gereedschap nodig...........'t is dus niet effe gemakkelijk 1,2,3 te maken..........
Levert je een mooi extra zakcentje op voor je 343T!

- V300 register
- Verbannen
-
Bodejodel;81877 schreef : Vandaar dat ik vroeg wat het zou kosten om het door jou te laten doen. Weinigen van ons hebben dergelijk gereedschap en handigheid tot onze beschikking.
Levert je een mooi extra zakcentje op voor je 343T!
Aha, dat klinkt aantrekkelijk :+
Het probleem is dat het laswerk aan de achteras bij m'n baas heb gedaan. Als ik met jan en allemans auto daar aankom om te beunen.........ik denk niet dat hij dat ziet zitten.
Ik kan wel alle onderdelen leveren die nodig zijn.
Om het even over de rijervaringen te hebben met de achterste stabilisatorstang: LINK!!!!
Ding is nu zo overstuurd als een weet-ik-het-wat! Ik merkte ook een bepaald "raar gevoel" als ik hard door een bocht ging: Het blijkt dat hij z'n binnenste wiel gewoon van de grond trekt! Dit komt dus omdat de voorkant lang niet stijf genoeg is. Misschien is de stabilisatorstang wel iets te stug........
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Of indd, een slappere stabi erop zetten, die meteen verstelbaar maken, dan kun je gaan spelen enm kijken wanneer het wel goed is;)
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Bij mijn 740 merkte ik dat ook.
Ik ging van een 19 mm stabi aan de voorzijde naar 23 v??r en 19 achter en toen was het ineens een bochtenridder in plaats van een sloep.
- V300 register
- Verbannen
-
Van de week komt er een andere turbo binnen: een T3! :w00t:
En er komt ook nog MegaSquirt V2 aan!!!
Wordt de komende tijd nog heel leuk dus :yesyes: