1.7 Turbo 440 in 343DL

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-12-2008 18:55 #744404 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL

Ovlov 3.6L;80436 schreef : Nu alleen eerst van die kruiskoppelingen vinden en precieziebuis........

dus zeg maar staal 52 zonder die irritante lasrups in de lengteyeehaa!

is het btw niet gewoon mogelijk om zo simpel mogelijk dat ding in elkaar te fietsen, kruiskoppelingen van de bmw as af jatten, zelf de buis op lengte hebben en de buis en splines assen voorzien van bevestigingsplaatjes om hem vast te bouten.

voor het heule mooie (maar dan word het wel gelijk een dure:D) groeven in de bevestigingsplaten, wat in elkaar haakt als zijnde een extra radiale borging en betere koppeloverbrenging als 4 boutjes, de lengte as in 2 delen maken (dus ook weer een splines as) zodat hij wat uit te schuiven is.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-12-2008 19:27 #744412 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL

AvdAkker;80439 schreef : dus zeg maar staal 52 zonder die irritante lasrups in de lengteyeehaa!

is het btw niet gewoon mogelijk om zo simpel mogelijk dat ding in elkaar te fietsen, kruiskoppelingen van de bmw as af jatten, zelf de buis op lengte hebben en de buis en splines assen voorzien van bevestigingsplaatjes om hem vast te bouten.

voor het heule mooie (maar dan word het wel gelijk een dure:D) groeven in de bevestigingsplaten, wat in elkaar haakt als zijnde een extra radiale borging en betere koppeloverbrenging als 4 boutjes, de lengte as in 2 delen maken (dus ook weer een splines as) zodat hij wat uit te schuiven is.

Ik vrees dat het dan een duur geintje wordt ;)
In principe heb je alle nodige stelmogelijkheid al op de splines van de koppelingstoeterdetoeter......

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-12-2008 19:32 #744414 door Anjo van den Akker
das waar, en een dergelijke schuifbare as is eigenlijk beter van toepassing als je je aandrijving iets radicaler aanpakt door de versnellingsbak direct achter de koppeling te hangen en een mooie achteras met een klok onder je wagen hangt uitgerust met elektro/pneumatisch sper:D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-12-2008 09:26 #744499 door V300 register

AvdAkker;80450 schreef : das waar, en een dergelijke schuifbare as is eigenlijk beter van toepassing als je je aandrijving iets radicaler aanpakt door de versnellingsbak direct achter de koppeling te hangen en een mooie achteras met een klok onder je wagen hangt uitgerust met elektro/pneumatisch sper:D

Alleen dan nog een akelig blok erin en een goede koppeling ;)

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-12-2008 09:44 #744504 door Anjo van den Akker
ik zit te denken aan een leuk non-streetlegal projectje, al heb ik daar op dit moment nog lange na geen tijd/geld voor.

de complete aandrijflijn van een skyline gts-t met rb26dett blok (enkel chippen en dan 450 pk rijden!!) in een 300. dat moet met het juiste onderstel gewoon een gruwelijk rijdbare bak zijn

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-12-2008 10:13 #744515 door V300 register
Als ik hte geld ervoor heb in de toekomst wil ik zoiets ook gaan doen, echt iets wat niemand heeft, maar dat echt VERSCHRIKKELIJK goed loopt!:woei:

Ik zou zeggen, koop alles van zo'n skyline en begin!yeehaa!

grtss

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-12-2008 10:29 #744519 door V300 register

AvdAkker;80541 schreef : ik zit te denken aan een leuk non-streetlegal projectje, al heb ik daar op dit moment nog lange na geen tijd/geld voor.

de complete aandrijflijn van een skyline gts-t met rb26dett blok (enkel chippen en dan 450 pk rijden!!) in een 300. dat moet met het juiste onderstel gewoon een gruwelijk rijdbare bak zijn

Een iets uitdagendere ombouw als de B18FT dus ;)

Ik hou 't effe op 't huidige project :yesyes:

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-12-2008 19:55 #744644 door Anjo van den Akker
een uitdaging is het zeker, maar wat je leert bij een "conventioneler" project is een supergoede basis.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-12-2008 20:18 #745527 door V300 register
Mooi is dat, al die feestdagen als je geen vriendin hebt :yesyes:

Gisteren en vandaag weer eens fanatiek gesleuteld! Hakketsjakmuziek aan, overalleke aantrekke, kacheltje opstoke en gaan!

Terwijl ik de vorige keer bezig was met de stabilisatorstang achter heb ik per ongeluk de remleiding aangetikt met de slijptol :f. Die was dus aan vervanging toe. Schijnbaar was het best simpel zelf te doen. Ik kon kiezen om een bestaande leiding van een reserve aandrijfas te snukke. Maarja, da's eigenlijk prullen dus heb ik maar een nieuwe gemaakt:

Het gereedschap

Auto netjes omhooggezet op assteunen. Ook de wielen erafgehaald voor het gemak.

Daarna de oude remleiding eraf gehaald en deze "gekopieerd" met de nieuwe remleiding. Voor het gemak heb ik voor en na elke bocht de leidingen aan elkaar geplakt met plakband.

Zorg dat je de uiteinden lang genoeg houd om ze te kunnen flenzen.

Eerst de oude remslang aan gort gesneden om de schroefnippels eraf te halen. Deze daarna op de nieuwe leiding gezet en de uiteinden geflenst.

Daarna is het een kwestie van monteren en hier en daar een beetje bijbuigen en klaar is Chef.

Daarna was het tijd voor de stabilisatorstang achter:

Eerst de bevestiging aan het chassis. Gewoon een hoeklijntje 30x30x3 gepakt, gat erin geboord waarin de arm van de reactiestang zit bevestigd. Daarna het stukje hoeklijn tussen de chassisbalk en de wielkastrand ingezet en vastgelast.

Voil? zo ziet het geheel er nu uit. Op de achteras heb ik gewoon een stuk strip opgelas waarop de originel rubber-beugel zit.
Merk op dat de stabilisatorstang rechtsom draait bij het inveren. Aangezien de auto maximaal is uitgeveerd op de foto (de auto staat van de grond) zal de stabi-stang het diff nooit raken.

Volgende klusje!
De benzinevulslang (welke achter het rechterachterwiel loopt) zit eigenlijk best op een link plekkie. Wanneer je een keer een fanatieke burn-out maakt kan het ijzerwerk weleens uit de banden komen. En die wil je niet in de vulslang krijgen vooral omdat dit weleens gepaard wil gaan met een vonkenregen.
Er moet dus een beschermkap komen om de benzinevulslang. Het liefst moet hij gemakkelijk te monteren zijn en simpel blijven.
Even teruggegaan naar de kleuterschool: knippen en plakken!

Maandag op m'n werk wordt het weer beunen geblazen dus: 3 kapjes maken! (tenzij er meerdere mensen er ook 1 willen ;))

Volgende klusjes:
- Meer negatief camber voor de voorkant
- Wielbasis voor verbreden
- Wielbasis achter verbreden

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-12-2008 20:35 #745529 door Anjo van den Akker
ik hoop dat je geen patent gaat leggen op die stabilisatorstang:D ik ben benieuwd naar de driving experience en de verbetering in wegligging die het ding opleverd!

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC