1.7 Turbo 440 in 343DL

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-12-2008 14:15 #742542 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL

Rick Manders;78519 schreef : Ik wil precies dezelfde opstelling gebruiken,
Achter dubbele bladveren. alleen voor wil ik een setje 850 achterveren gebruiken. eens kijken wat dat brengt.
En eventueel andere olie in de dempers, of ik moet al tegen koni's aanlopen:sad:

Hoe gaat het driften nu? of nog niet geprobeert?
Lijkt me dat ie nu nog sneller om gaat.:confused:


Andere olie in de dempers is wel interessant. Open er eens een topic over zou ik zeggen......

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-12-2008 14:19 #742543 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Volgens H-base is een 360 veer 127mm dia. Die veren die ik heb zijn ook precies 127 dia...Ben eiglk wel overtuigd dat het past...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-12-2008 14:22 #742544 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
edit, nieuw topic is geopend!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-12-2008 14:49 #742550 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL

Pistonpen paultje;78523 schreef : Volgens H-base is een 360 veer 127mm dia. Die veren die ik heb zijn ook precies 127 dia...Ben eiglk wel overtuigd dat het past...


Die ik heb liggen is bij nader inzien voor een 460 ;) Ik dacht echter altijd dat die voor de 440 en 460 hetzelfde waren.........:no_comment:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-12-2008 17:04 #742811 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Hoppeta, vandaag effe de ophangpunten voor de stabilisatorstang op de achteras gemaakt............en toen kwam ik erachter dat ik te weinig ruimte voor de stabi-stang zou hebben. De stang is namelijk van een BMW 318i. Deze loopt om het motorblok heen. Om deze reden zit er een bocht in de stang en deze heeft de ruimte nodig wanneer de auto in- en uitveert. Bij de 343 is echter weinig plek tussen het diff, achteras en de tank. Die bocht moest dus (gedeeltelijk) uit de stabilisatorstang. De stang verlassen zou niet gaan; dan verkloot je de hele materiaalstructuur. Met de hydraulische pijpenbuiger kreeg ik hem wel een stuk rechter. Precies goed!
Nu moet ik alleen nog de ophangpunten in het chassis maken......
Foto's volgen nog!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-12-2008 22:02 #743011 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Jeetje. Ik volg alles nogsteeds met bewondering.

Van welke auto's heb je tot nu toe allemaal onderdelen gebruikt Erik B?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-12-2008 08:38 #743034 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL

slb_340;79003 schreef : Jeetje. Ik volg alles nogsteeds met bewondering.

Van welke auto's heb je tot nu toe allemaal onderdelen gebruikt Erik B?


Dankjewel Stefan, da's een groot compliment!

Even kijken:
Volvo 460: B18FT + turbo en motormanagementkabelboom, intercooler
Volvo 340 1.7: Koppelingshuis, cardanas, versnellingsbak, versnellingspook, dubbele bladveren, expansievat en ruitenwisservloeistof-vat
Volvo 360: Radiateur
BMW 318 (e30): stabilisatorstang achter.
BMW 530: koelfans
Slangwerk komt van alle 3 de auto's.
De uitlaat is home-beun, kabelboom is aangepast, divers ophangbeugels is ook zelfmaak.
De rest is van de 343 zelf.

Heb zaterdag per ongeluk de remleiding over de achteras aangeraakt met de slijptol. Ding is nu flinterdun. Die moet dus vervangen worden! Van de week eens spullen voor aanschaffen dus.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-12-2008 12:07 #743059 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Intercooler slangen komen van moderne Volvo's

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-12-2008 17:28 #743093 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL

rwdstudent;79051 schreef : Intercooler slangen komen van moderne Volvo's


Idd!

AUW! Weer een rib uit m'n lijf. Effe een paar leuke hebbedingetjes gekocht:

Compressortje om bij 't driften op circuit de bandendruk te regelen: altijd makkelijk!

Flensgereedschap om remleidingen te flenzen.

Rol remleiding.

Vanavond eens proberen om de remleiding (over de achteras) van de 343 te vervangen!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-12-2008 23:07 #743304 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Vandaag zijn de nieuwe voorveren binnengekomen!!!!

Helaas duurde 't niet lang voordat ik erachter kwam dat 't gewoon originele voorveren waren alleen dan rood.
Shit, die dinge kunnen dus weer terug. Ze hebben dus gewoon de verkeerde opgestuurd......

Even een telefoontje doen dus.........

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD