1.7 Turbo 440 in 343DL
- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;80319 schreef : ja, het lassen is 1 ding, maar voorkomen dat dat ding krom gaat trekken is een 2e.. ik zou eerst ervoor zorgen dat de splines as door de koppeling op de transaxle gestoken kan worden, dan de koppeling prepareren op een mooie las (schuine kanten op draaien) de splines as inklemmen in de klauw van de draaibank, en de koppeing erop duwen en dan even laten spinnen, korte hechtjes geven en dan inklemmen in een mal oid om kromtrekken te voorkomen en dan aflassen. zit je er ook maar 0,1 mm uit het midden dan gaat die hele as een bizar rare kronkeling krijgen en dat voel je wel op 5/6000 toeren.
Inderdaad; je moet beginnen met kleine hechtjes leggen, draaibank laten draaien totdat het hechtje is afgekoeld, hechtje er precies tegenover, af laten koelen, draaibank laten draaien, volgend hechtje, hechtje tegenover, af laten koelen hechtje er tegenover. Wanneer alles netjes gehecht is; alles ineens aflassen in de draaibank.
Vantevoren zorgen dat de bus en de koppeling goed op elkaar aansluiten. Dan kan de boel nooit zoveel gaan kromtrekken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Als je eraan begint, post dan zeker ook wat foto's, lijkt mij echt heel interessant!
- V300 register
- Verbannen
-
Dendorssers;80329 schreef : Ik wens je veel succes, want klinkt mij echt niet als een makkelijk klusje!
Als je eraan begint, post dan zeker ook wat foto's, lijkt mij echt heel interessant!
Het is ook zeer zeker geen makkelijk klusje. Vooral omdat ik zelf niet tot een goeie draaibank beschik. Een oom van mij wel..........die eens aan z'n kraagje trekken dus

Ik hoop dat ik het balanceren hier op m'n werk mag doen, zou ideaal zijn!
Ik vrees alleen dat het niet mag........
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Dendorssers;80338 schreef : waarom zou het niet mogen! Kan je dat niet tijdens de middagpauze doen! Die boterhammetjes gewoon wat sneller naar binnen proppen!
Ons bedrijf is zwaar beveiligd. Overal camera's enzo. Als ze je naar buiten of naar binnen zien lopen met een lomp stuk ijzer krijg je gewoon gezeik. Beunen is voor iedereen verboden. Aangezien hier zo'n 400 man werken is het anders niet meer in de hand te houden..........
- V300 register
- Verbannen
-
Kan je bij geen enkel bedrijf connecties maken en daar even vragen of je na uren wat mag komen beunen?
- V300 register
- Verbannen
-
Dendorssers;80348 schreef : Op die manier! ja, dan heb je wel een probleem!
Kan je bij geen enkel bedrijf connecties maken en daar even vragen of je na uren wat mag komen beunen?
Dan ga ik toch gewoon ander werk zoeken? :+
- V300 register
- Verbannen
-

- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Ovlov 3.6L;80321 schreef : Inderdaad; je moet beginnen met kleine hechtjes leggen, draaibank laten draaien totdat het hechtje is afgekoeld, hechtje er precies tegenover, af laten koelen, draaibank laten draaien, volgend hechtje, hechtje tegenover, af laten koelen hechtje er tegenover. Wanneer alles netjes gehecht is; alles ineens aflassen in de draaibank.
Vantevoren zorgen dat de bus en de koppeling goed op elkaar aansluiten. Dan kan de boel nooit zoveel gaan kromtrekken.
heb nog een beter idee:
gebruik de std splines as, en maak daar een plaat tegenaan die aan de trans-axle gebout kan worden. maak je de plaat lekker dik dan kun je in 1x aan beide kanten van de flens een mooie las leggen, en vervolgens met de draaibank de onbalans al een heel end weg draaien.
- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;80431 schreef : heb nog een beter idee:
gebruik de std splines as, en maak daar een plaat tegenaan die aan de trans-axle gebout kan worden. maak je de plaat lekker dik dan kun je in 1x aan beide kanten van de flens een mooie las leggen, en vervolgens met de draaibank de onbalans al een heel end weg draaien.
Inderdaad: eerst een overgangspassing in de plaat draaien, bus erin meppe. Daarna lassen, kan nooit veel omtrekken.
Nu alleen eerst van die kruiskoppelingen vinden en precieziebuis........