1.7 Turbo 440 in 343DL

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-12-2008 16:06 #742422 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Nu we het toch over voorveren hebben h?, hoelang duurt het ongeveer om een voorpoot te demonteren?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-12-2008 16:24 #742424 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Met een fusee/stuurkogeltrekker...uur?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-12-2008 16:51 #742428 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Okeej bedankt,
Ik heb zo'n kogeltrekker, dus moet wel lukken denk ik:yeah:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-12-2008 22:25 #742485 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL

Ovlov 3.6L;78396 schreef : Originele voorveren. Hiervan heb ik een winding afgeslepen. 3cm verlaagd dus ongeveer. Ik heb veren besteld..........maar het duurt tergend lang voordat ze binnen zijn......



Wat voor specificaties? Speciaal voor bij de Koni dempers?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-12-2008 08:15 #742507 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL

Volvo 740TIC;78465 schreef : Wat voor specificaties? Speciaal voor bij de Koni dempers?


Neen, vergelijkbaar met Intrax als het goed is. Voor de rest heb ik er geen specificaties van. Nog even afwachten dus. De fabrikant vermelde gisteren dat er een probleempje met het postorderbedrijf is. Vermoedelijk zijn de veren kwijtgeraakt. Gelukkig zijn ze nog niet betaald :hmmz:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-12-2008 13:17 #742531 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL

Ovlov 3.6L;78487 schreef : Neen, vergelijkbaar met Intrax als het goed is. Voor de rest heb ik er geen specificaties van. Nog even afwachten dus. De fabrikant vermelde gisteren dat er een probleempje met het postorderbedrijf is. Vermoedelijk zijn de veren kwijtgeraakt. Gelukkig zijn ze nog niet betaald :hmmz:



Dat is echt vervelend zeg!

Zullen ze wel in balans zijn met de dubbele bladveer aan de achterkant?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-12-2008 13:57 #742537 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL

Volvo 740TIC;78511 schreef : Dat is echt vervelend zeg!

Zullen ze wel in balans zijn met de dubbele bladveer aan de achterkant?


Dat is nog maar de vraag. Het zal in ieder geval een hele verbetering zijn. De vering voor is echt te slap.........Achter issie al lekker stabiel.

We zullen het zien!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-12-2008 14:04 #742539 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Ik wil precies dezelfde opstelling gebruiken,
Achter dubbele bladveren. alleen voor wil ik een setje 850 achterveren gebruiken. eens kijken wat dat brengt.
En eventueel andere olie in de dempers, of ik moet al tegen koni's aanlopen:sad:

Hoe gaat het driften nu? of nog niet geprobeert?
Lijkt me dat ie nu nog sneller om gaat.:confused:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-12-2008 14:08 #742540 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
In theorie heb je meer overstuur. Maar in praktijk kan dat juist betekenen dat je controleerbaarder overstuur hebt.

Ik heb overigens verlagingsveren van een volvo 440 gescoord op de sloop(koopje, proberen waard). Geen idee voor of achter. Maar ze zijn een stuk dikker als 340, stuk stijver als standaard 440 veren en precies dezelfde dia als 340/360. Moet ook afgezaagd worden. We shall see what it does.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-12-2008 14:14 #742541 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL

Pistonpen paultje;78520 schreef : In theorie heb je meer overstuur. Maar in praktijk kan dat juist betekenen dat je controleerbaarder overstuur hebt.

Ik heb overigens verlagingsveren van een volvo 440 gescoord op de sloop(koopje, proberen waard). Geen idee voor of achter. Maar ze zijn een stuk dikker als 340, stuk stijver als standaard 440 veren en precies dezelfde dia als 340/360. Moet ook afgezaagd worden. We shall see what it does.


Hmmm, ik heb ook een verlaagset liggen voor de 400-serie. Maar die veren passen net niet zegmaar. Ben benieuwd hoe het bij jouw uitkomt, Pol.

Ik denk inderdaad dat hij ietsjes makkelijker omgaat. Ik heb helaas ondertussen andere banden achterop gelegd, dus echt goed vergelijken kan ik niet. Hij is wel gemakkelijker controleerbaar.

Dubbele bladveren is dus aan te raden, maar dan wel met andere schokdempers, anders wordt hij veel te springerig en flink oncomfortabel..... Daarnaast zou ik dan ook wat aan de voorkant doen aangezien hij anders te makkelijk overstuur(d;)) raakt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD