1.7 Turbo 440 in 343DL
- V300 register
- Verbannen
-
Wat betreft de motorsteunen: Ik weet waar ik stuggere vandaan kan halen, deze moet ik alleen nog bestellen. Frits (ook hier op het forum) heeft gewoon nylon motorsteunen laten draaien. Daarmee haal je ook alle beweging uit het motorblok net zoals bij aluminium. Ik vindt het persoonlijk te ver gaan: je hebt dan namelijk meer kans dat je chassis gaat schuren, en dat wil je niet. Wanneer ik straks nog stijvere motorrubbers monteer ben ik allang tevreden met de stijfheid.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Het afdaaien van een vliegwiel is indd een aanraaier wat m'n pa al zei.
Motor trekt lekkerder door en pakt veeeeel beter op omdat het minder draaiende massa heeft.
je moet wel uitkijken dat je er niet te veel vanaf haalt want dan blijft ie stationair zowat niet meer lopen, bij race auto's is dat niet zo erg maar bij auto's de regelmatig de straat zullen zien is dat een ander verhaal.
Ik meen dat frits een 1.4 erin heeft liggen als ik het goed heb h?? en vario dacht ik.
Bij hem zou een afgedraait vliegwiel ook lekker zijn, als ie dat al niet heeft laten doen. En bij hem kun je de motor makkelijk stug ophangen, weegt ook niet zo veel als een 2 liter endergelijke. Dus dat mag geen problemen opleveren.
wat weegt zo'n 1.7 turbo nu eigenlijk ong?
greetzz
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Rick Manders;73241 schreef : Mwa, op zich valt het wel mee, als je een blok hebt zonder onbalans kan dat allemaal makkelijk, je kunt er indd misschien wat meer slijtage mee bereiken maar dat valt wel mee.
Het afdaaien van een vliegwiel is indd een aanraaier wat m'n pa al zei.
Motor trekt lekkerder door en pakt veeeeel beter op omdat het minder draaiende massa heeft.
je moet wel uitkijken dat je er niet te veel vanaf haalt want dan blijft ie stationair zowat niet meer lopen, bij race auto's is dat niet zo erg maar bij auto's de regelmatig de straat zullen zien is dat een ander verhaal.
Ik meen dat frits een 1.4 erin heeft liggen als ik het goed heb h?? en vario dacht ik.
Bij hem zou een afgedraait vliegwiel ook lekker zijn, als ie dat al niet heeft laten doen. En bij hem kun je de motor makkelijk stug ophangen, weegt ook niet zo veel als een 2 liter endergelijke. Dus dat mag geen problemen opleveren.
wat weegt zo'n 1.7 turbo nu eigenlijk ong?
greetzz
Ik zou begod niet weten wat zo'n 1700 turbo weegt. Het blok compleet kan ik net optillen dus laten we zeggen dat het zo'n 70-80kg weegt. Het is in ieder geval lichter dan een B200......
Ik heb er inderdaad al aan zitten te denken om het vliegwiel af te draaien. Maar ik zie er nog niet direct voordeel in. Binnen een kort afgeziene tijd wil ik toch het motormanagement aanpakken, daar is veel meer winst in te behalen.
Wat betreft Frits, die heeft een 1400 turbo uit een renault 5. Het vliegwiel bij zo'n kreng weegt zeker een kilo of 15. Ongelofelijk zwaar, die dingen. Bij mij issie al een stuk lichter.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
alleen als je weet wat je doet kan het.
Eigenlijk ook nog een speciale (kevlar?) mat over de tunnel leggen, voor het geval dat het ding kapot gaat en vervolgens je benen ''tegen komt''..
Ik zou het zelf niet gauw doen, vanwege gevaar en slechtere stationair loop etc. Maar dat is een afweging die iemand zelf moet maken. het kan wel, maar ik zou het niet doen.
Groet
- V300 register
- Verbannen
-
kheb totaal geen kennis van een 1.7turbo vliegwiel, misschien is die ook wel net zo licht:+
- V300 register
- Verbannen
-
flip21;73299 schreef : kijk maar uit met het afdraaien van het vliegwiel...
alleen als je weet wat je doet kan het.
Eigenlijk ook nog een speciale (kevlar?) mat over de tunnel leggen, voor het geval dat het ding kapot gaat en vervolgens je benen ''tegen komt''..
Ik zou het zelf niet gauw doen, vanwege gevaar en slechtere stationair loop etc. Maar dat is een afweging die iemand zelf moet maken. het kan wel, maar ik zou het niet doen.
Groet
Het gevaar, dat zal nog best meevallen. Ik denk dat je hooguit een enkele kg kunt winnen, da's de moeite niet. Je moet natuurlijk de boel wel gelijkmatig afdraaien, en niet de buitenkant even zwaar laten en de binnenkant afdraaien, dan ben je link bezig.
Sowieso moet je ervoor zorgen dat je het meeste gewicht er aan de buitenkant afhaalt. Daar zit namelijk de meeste massatraagheid (kracht x arm).
Zoals ik al zei: Er is niet veel in te winnen, dus begin ik er nog niet aan. 't is fine-tuning.
Pistonpen paultje;73301 schreef : Zo'n standaard 1700 vliegwiel is zo zwaar al niet. Als je lichter wilt, kun je een clio 16v vliegwiel pakken...
kheb totaal geen kennis van een 1.7turbo vliegwiel, misschien is die ook wel net zo licht:+
Ik denk dat je de spijker niet echt misslaat Paul. Ik weet niet of die vliegwielen zomaar uitwisselbaar zijn. De nokken voor de BDP-sensor moeten ook wel overeenkomen, anders vrees ik datie niet meer zo lekker loopt.
- V300 register
- Verbannen
-
vimeo.com/2055746
Vanaf 5:27 begint de pret