1.7 Turbo 440 in 343DL

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-11-2008 16:31 #736262 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL

antiekeradio;74522 schreef : Dit ding heeft zo te zien nog de tank + achterbodem van een 1.4 versie.

ik vind de "andersom dan normaal" constructie van de stabistang wel grappig.

Er zit vrij veel beweging in die achteras normaal, dus de extra 'scharnierhendeltjes' en lengte van de 'armen' zal gewoon nodig zijn.


Is er verschil tussen de tank en achter bodem met die van een 1700 dan? Of doel je op die van de 360?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-11-2008 18:32 #736277 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Is het wel zo verstandig om achter een stabi te monteren, of heb jij je diff vastgabakken, of sper erin?
Anders heb je meer kans dat je binnenwiel gaat slippen.

Als je de bopcht in gaat zal je buitenwiel inzakken waardoor de stabi het binnenwiel mee omhoog trekt en dus zal gaan doorslippen.:confused:

Of denk ik nu verkeerd:wtf2:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-11-2008 18:37 #736278 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL

Rick Manders;74540 schreef : Is het wel zo verstandig om achter een stabi te monteren, of heb jij je diff vastgabakken, of sper erin?
Anders heb je meer kans dat je binnenwiel gaat slippen.

Als je de bopcht in gaat zal je buitenwiel inzakken waardoor de stabi het binnenwiel mee omhoog trekt en dus zal gaan doorslippen.:confused:

Of denk ik nu verkeerd:wtf2:


Met je beredenering is helemaal niets mis. Ik heb echter inderdaad mijn diff vastgebakken.
In principe komt er op deze manier meer vermogen op het buitenste wiel te staan waardoor deze gemakkelijker z'n grippie verliest. Dit zal ervoor zorgen dat ik op hogere snelheid beter kan driften. Daarnaast verminderd de bodyrol, iets wat ik ook wel beaam.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-11-2008 18:48 #736283 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Okeej, omdat je je diff heb vastgebakken werkt het wel uiteraard.

Je kunt het trouwens heel simpel maken om je stabi te verstellen.
je moet dan gewoon iets verzinnen wat je op je stabi zet en als je het losdraaid het kunt verschuiven.

Eigenlijk is het dan gewoon een blokje in twee helften over de stabi heen.
met een kllein armpje naar de body toe.

Ik kan het niet zo goed uitleggen, zal kijken dat ik een foto zoek van zo'n constructie

gr

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-11-2008 18:53 #736284 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
en vermindering van bodyroll zorgt tegelijkertijd ervoor dat je binnenwiel minder makkelijk omhoog komt, en dus minder makkelijk gaat slippen:)

verstelbare stabisstang? T profiel met sleufbevestiging als ophangpunt naar carroserie gebruiken, door die ophangpunten te verplaatsen verander je de hoek van de stabilisatorstang en de kogelgewrichten tov de wagen, wat de hoeveelheid dat de stang kan torderen verkleint.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-11-2008 08:30 #736348 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
't moet iig iets zijn wat ik op de stabi-stang vast kan bouten (niet lassen ;)).
Iets met een sleufgat zodat het verstelbaar is........ik verzin wel iets leuks ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-11-2008 08:54 #736498 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
De 6-punts gordels zitten er al in, nu de stoelen nog!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-11-2008 17:53 #736699 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Vandaag effe een framepje gebeunt voor de 343T.
Helaas schort er nog iets in m'n ontwerp. Een klein detail over 't hoofd gezien :zzz:.

Framepje. Net een echt concept-model: lelijk dus :+

De Patco-kuipstoeltjes :yesyes:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-11-2008 22:08 #736713 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
Welk detailletje heb je dan gemist? Laat ons eens mee lachen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-11-2008 17:10 #736782 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 Turbo 440 in 343DL
De stoel loopt van smal naar breed, verstellen in lengterichting is dus niet mogelijk.

De bouten onderaan hadden als lengte verstelling gebruikt moeten worden, en de hoogte verstelling op de opstaande flens.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD