1.7 Turbo 440 in 343DL
- V300 register
- Verbannen
-
Volvo 740TIC;71166 schreef : Dacht laat ik de slangen en koeler er ook maar eens bij doen, kan misschien nog wel handig zijn:D (mooi ingepakt he:p :$ ).
Zeer netjes gedaan Ruben, ben d'r hartstikke blij mee!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
antiekeradio;71176 schreef : het stuk links op de foto bedoel je (met haakse hoek en 20cm verlenging)
Nope, dat linkse gedeelte gaat op het blok. Het rechter gedeelte gaat het oliefilter op. Het rechtergedeelte heb ik er nu vanaf, dus heb ik een gewone normale sandwichtplate :yesyes:
Vanavond eerste de oliekoeler enzo in gaan bouwen :groovy:
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-

- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
En dat is ook het gedeelte wat op de motor bevestigd wordt...
Het oliefilter komt op dat lange gedeelte.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
antiekeradio;71271 schreef : het haakse verlengding, is hetgene wat je gaat weglaten dus?
Precies!
Dat haakse lange stuk is een verlengstuk. Het rechtse is de daadwerkelijke sandwichplat. Dat lange ding kun je ook gebruiken zonder de sandwichplate wanneer je bijvoorbeeld geen plek hebt voor je oliefilter.
De radiateur heb ik gisteren ingebouwd. Heb de bouw nou modulair opgebouwd. 3 boutjes los aan de bovenkant en de radiateur kun je er zo uitpakken. Je hoeft dus niet zitten te pielen met die boutjes aan de onderkant. Altijd handig wanneer je snel zou moeten sleutelen tijdens bijvoorbeeld een wedstrijd :yesyes:
Dadelijk eens een poging doen om de oliekoelert in te bouwen.
- V300 register
- Verbannen
-
Zit allemaal niet echt mee met dat ding.
De "nieuwe" versnellingsbak heb ik sinds vandaag pas, de startmotor blijkt kapot (koolborstels op), afvoerslang van de turbo lek, slang lek gegaan van de stuurbekrachtiging en de "nieuwe" koppeling die ik wou zetten blijkt niet te passen.
Ondertussen rijd/reed de 343 Turbo best goed, totdat het sperdiff z'n tol begon te eisen: Toen ik vanmiddag de bak voor de 460 op ging halen hoorde ik ineens een knal in een scherpe bocht. Toen ik toch door wou rijden begon de auto ineens flink naar links te trekken en had ik het gevoel dat het rechtachterwiel flink door begon te slippen. Ik stop, keek onder de auto en m'n vermoedens werden bevestigd: de bouten van de linker aandrijfas was losgelopen. Normaal heb ik altijd een berg gereedschap bij. Vandaag dus mooi niet. Ik besloot dus maar gebruik te maken van een sperdiff: gewoon doorrijden met 1-wielaandrijving. Gewoon lekker een kmetje of 30 per uur gereden naar de dichtstbijzijnde bekende.............20km verderop :no_comment:.
Daar aangekomen de auto opgekrikt, het vuil uit de overvloedig gesmeerde homokineten gehaald, nieuw vet erin en de bouten weer vastgedraaid.......muurvast deze keer. Wat me opviel was dat niet alleen de boutjes van de linker aandrijfas aan de bak los waren maar ook van de rechteraandrijfas aan de bak. Zelfs de boutjes die aan de kanten van de wielen zaten (die ik normaal zelf niet eens los kreeg). Voortaan zo nu en dan de boutjes eens natrekken of eventueel met loctite vastzetten. Voorlopig zo maar eens rijden........als de 460 weer rijd zien we wel weer.....
- V300 register
- Verbannen
-
Anders het buisje dat het blok in draait aanpassen ofzo/zelf maken. Was je al van plan hoorde ik.
Groet