reparatie en afstelling carburateur B19A
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Had al twee weken niet meer gelopen; starten, starten, prutteldepruttelVROEM. Mooi.
Het gierende/krijsende geluid is weg, maar een nieuwe piep is in de plaats daarvan gekomen. Het is een gierend/piepend geluid, niet toerental afhankelijk. Als je het gas loslaat giert het op een iets hogere frequentie dan als je gewoon gas geeft.
In de auto hoor je het bijna niet, als je de kap opendoet hoor je het wel duidelijk.
Kan het zijn dat het asje van de verdeler een drupje olie nodig heeft? Ik vermoed dat het daar vandaan komt. Het is nl. niet toerentalafhankelijk.
De motor draait stationair tussen 500 en 700 rpm, slaat niet af. Vanmiddag zo'n 100 km gereden, eigenlijk geen klachten. Hij trekt goed. Ik ga zo het toerental even iets omhoog schroeven, 500 is wel erg laag (en je wordt dan een beetje door elkaar gerammeld).
Als ik dat piepje vandaag nog wegkrijg gaat 'ie morgen mee naar de ALV, anders nemen we het zekere voor het onzekere en gaat de 850 mee.
Als iemand suggesties heeft over de pieptoon, hoor ik 't graag. Het lijkt me niet de dynamo/waterpomp/v-snaartjes o.i.d. omdat het niet toerentalafhankelijk is en de frequentie alleen licht veranderd tussen gas in en gas los.
Alvast dank!
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
lijkt me stug dat dit de verdeleras is maar is allicht te proberen, mag je idd smeren als je de contactpunten maar droog houd!.
je kunt ook even de v-snaar eraf wippen en dan starten om te kijken of het dan over is.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
De v-snaartjes staan goed op spanning en het geluid verandert ook niet i.c.m. het toerental. Zijn ook net 7000 km en nog geen jaar oud.
Maar ik zal morgen wat WD40 op de poelies spuiten om te kijken of 't helpt.
Is 't ernstig, dat lager? Het lijkt wel alsof het "van de oppervlakte" komt, dus niet inwendig onder in 't blok verstopt o.i.d.
Edit: ik dacht eerst nog even dat t aan de koppeling/torque tube lag, maar inde motorruimte hoor je t beter dan in de auto boven de pook.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
geen idee waar het aan kan liggen. Mijn tijd is nu echt op; hij verdwijnt deze week weer in de stalling en ergens in mei of juni komt 'ie er weer uit. Dan worden alle pakkingen aan/op het blok vervangen en kijk ik verder wat er nog te doen valt. Nu wil ik er even niet meer aan denken :humor:
- V300 register
- Verbannen
-
hij reageerde wel wat, geeft toch aan dat er iets werkt.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
De verdeleras draait toch ook met de snelheid van de motor rond, dus die is ook toerentalafhankelijk...volvofiel;136817 schreef : Kan het zijn dat het asje van de verdeler een drupje olie nodig heeft? Ik vermoed dat het daar vandaan komt. Het is nl. niet toerentalafhankelijk.