Ontsteking vervroegen op B19a (met Renix)?
- V300 register
- Verbannen
-
Misschien een 1,2,3 bobine of hoe heet zo'n ding kopen, mooi ding!
Megajolt, misschien nog beter, kun je voor E40 als bouwkit of voor E150-175 geassembleerd vinden. Heb je wel nog wat andere dingetjes nodig maar wel een leuk systeempje, eigenlijk standalone spark.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Jos360;138599 schreef : Ik ken iemand die nog 3 complete sets nieuw heeft liggen. Helaas is niet iedereen even verkoperig. ;(
Een B230 is veel te groot voor die solex gevalletjes.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
waarom; de combinatie van carburateurs, ontsteking en nokkenas moet goed zijn voor een correcte verbranding; op het juiste moment.
ik zou toch echt voor de custom mapbare ontsteking gaan, dan krijg je de perfecte curve voor de setup; is backfire uitgesloten en heb je waarschijnlijk meer vermogen met een gunstiger verbruik.
- V300 register
- Verbannen
-
Jos360;138597 schreef : Optie 3:
- Complete R-sport set demonteren en aan mij verkopen.
De set is niet van mij, maar slechts in bruikleen, geen optie dus......
- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;138611 schreef : met de opties die je noemt schiet je volgens mij totaal niets op
waarom; de combinatie van carburateurs, ontsteking en nokkenas moet goed zijn voor een correcte verbranding; op het juiste moment.
ik zou toch echt voor de custom mapbare ontsteking gaan, dan krijg je de perfecte curve voor de setup; is backfire uitgesloten en heb je waarschijnlijk meer vermogen met een gunstiger verbruik.
Uitgangspunt voor mij met de 360 is: zoveel mogelijk en zo lang mogelijk lol voor een minimaal budget........
Regulier onderhoud en reparatie mag (moet soms zelfs) normaal geld kosten, de uitdaging qua tuning is juist om dit budgettair in de hand te houden.
Daarom wil ik starten bij een redelijk standaard set-up, i.c.m. de dubbele carbs. Ik heb de set werkend gezien op een Volvo 740 en er zelf mee gereden in een B200E zonder aangepaste ontsteking / zonder snelle nokkenas. Toen werkte alles naar behoren en het ding ging behoorlijk hard van z'n plek. Als ik die B200E in de 360 lepel (is op zich het werk niet), heb ik i.i.g. i.c.m de dubbele carbs een werkende combinatie. Daarna verder gaan om de boel te optimaliseren..... Of er moet iemand zijn die voor een vriendeprijs nog een werkende mechanische ontstekingsset voor een B19A heeft liggen, maar die heeft zich de afgelopen maanden ook niet gemeld.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Motor omlepelen is misschien wel meer werk maar hoogstwaarschijnlijk wel de goedkoopste optie.
- V300 register
- Verbannen
-
Lucluc;138631 schreef : Van de B200 gebruik je de injectie niet, dus alleen de B200 heeft een iets hogere compressie dan de B19. Zou dat echt het verschil maken tussen een waardeloos lopende en een goed lopende motor? Het lijkt mij overdreven veel werk als je met een andere ontsteking de boel goed kan krijgen.
Blok wisselen is wat mij betreft het werk niet; is op het de- en monteren van de carburateurs na volgens mij plug- en play.............!
- V300 register
- Verbannen
-
850 Estate;138634 schreef : Blok wisselen is wat mij betreft het werk niet; is op het de- en monteren van de carburateurs na volgens mij plug- en play.............!
In dit geval meer plug and pray!
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
dat lijkt me ook jaRuben;138635 schreef : In dit geval meer plug and pray!