Ontsteking vervroegen op B19a (met Renix)?

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-05-2010 20:34 #828875 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Ontsteking vervroegen op B19a (met Renix)?

850 Estate;143053 schreef : Op 300 power wat rond gekeken maar m'n Zweeds is wat roestig.... M.a.w. ik snap er weinig van wat daar allemaal geschreven wordt....


Daar heb je google translate voor. Na verloop van tijd is het auto Zweeds niet zo moeilijk. Beetje mix van Engels, Nederlands met wat Scandinavische charme.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-05-2010 19:34 #829294 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Ontsteking vervroegen op B19a (met Renix)?
Ik heb 'm opgegraven.....:woops:de R-sport ontsteking

onderdeelnummer :0 231 170301
Producent : Bosch

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-05-2010 21:53 #829310 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Ontsteking vervroegen op B19a (met Renix)?
Thanks!
Ik ga er mee aan de slag.
Heb echter eerst een andere uitdaging te gaan.
Sinds afgelopen weekend loopt de 360 voor geen meter meer......

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-05-2010 22:05 #829312 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Ontsteking vervroegen op B19a (met Renix)?
wat doet ie wel en wat doet ie niet?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-05-2010 22:37 #829322 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Ontsteking vervroegen op B19a (met Renix)?
Na vervangen van de snelle nokkenas voor de originele nokkenas liep de auto (met de dubbele solexen) voor geen meter. Dus toch maar weer besloten om de snelle nokkenas terug te plaatsen, hiermee was uiteindelijk best behoorlijk te rijden (tussen 2500 en 3000 rpm) alleen nog wat lichte backfires. Netjes alles gemarkeerd voordat de boel losgehaald werd. Nu loopt de auto na het starten op 2 of 3 cilinders, ploft zowel uit de in- als de uitlaat en heeft 0,0 vermogen. Backfires ter grootte van een bierflesje buiten de kelken. Ik / wij snappen er geen bal meer van, carburateurinstellingen zijn ongewijzigd, configuratie is zoals hij was en onderhand heel behoorlijk liep en nu loopt 't ding voor geen meter meer. We denken er heel hard over om de hele boel terug te bouwen naar standaard en dan met de dubbele carbs en de snelle nokkenas in de weer te gaan op het B200 blok dat we nog hebben staan. Als dat dan loopt, dit blok in de auto lepelen. Anders weet ik het ook niet meer.........

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-05-2010 07:38 #829344 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Ontsteking vervroegen op B19a (met Renix)?
Weet je 1000% zeker dat alles op tyd staat?
Je hebt de nokkenas weer gewisseld,dus alles is los geweest.
Ik heb toch ernstig 't vermoeden dat de ontsteking van tyd af is
Heb je nergens 'n vac?um slang los liggen?
Of je hebt 2 of meer bougiekabels verkeerd zitten.
Ik zou zo niet kunnen bedenken wat anders het probleem zou kunnen zijn!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-05-2010 09:53 #829357 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Ontsteking vervroegen op B19a (met Renix)?
het zou natuurlijk kunnen dat er wat kleppen verbrand zijn door het stug doorrijden met backfires ...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-05-2010 19:58 #829430 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Ontsteking vervroegen op B19a (met Renix)?

antiekeradio;143579 schreef : het zou natuurlijk kunnen dat er wat kleppen verbrand zijn door het stug doorrijden met backfires ...


Zou kunnen, maar........., 's ochtends liep ie als een zonnetje, na de operatie niet meer --> zou wat mij betreft wat al te toevallig zijn. Daarbij, om een B19 naar de andere wereld te helpen is meer mishandeling nodig in mijn ervaring.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-05-2010 20:00 #829431 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Ontsteking vervroegen op B19a (met Renix)?

Bart Manders;143566 schreef : Weet je 1000% zeker dat alles op tyd staat?
Je hebt de nokkenas weer gewisseld,dus alles is los geweest.
Ik heb toch ernstig 't vermoeden dat de ontsteking van tyd af is
Heb je nergens 'n vac?um slang los liggen?
Of je hebt 2 of meer bougiekabels verkeerd zitten.
Ik zou zo niet kunnen bedenken wat anders het probleem zou kunnen zijn!


Wij zijn jouw bovenstaande lijstje ook minstens 4 doorgelopen. Het enige dat ik nog kan bedenken is (spontane) kabelbreuk in de bougiekabels of ??n of meer kapotte bougies. Boegiekabels zijn vorig najaar vervangen voor fabrieksnieuw origineel Volvo......

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-05-2010 11:34 #829633 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Ontsteking vervroegen op B19a (met Renix)?
Na zoveel ge?xperimenteer kunnen er idd best een of meerder bougie's naar de eeuwige jachtvelden verwezen zijn.

Overigens werden bij de R-sport set destyds platina bougie's geleverd!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD