Ontsteking vervroegen op B19a (met Renix)?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-03-2010 19:11 #824786 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Ontsteking vervroegen op B19a (met Renix)?

Ruben;138856 schreef : Verdelerkap en rotor verkeren in goede staat?

Zeker weten, spul is in september voor nieuw vervangen, samen met bougies en kabels.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-04-2010 22:06 #826542 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Ontsteking vervroegen op B19a (met Renix)?
We hebben gisteren weer een aantal zaken geprobeerd, maar het mag niet substantieel beter worden. Definitief is nu besloten min of meer terug te gaan naar de basis. D.w.z., we hebben 2 opties, originele nokkenas terug in de B19A i.c.m. de dubbele carburateurs of de B19A vervangen voor de B200 i.c.m. de dubbele Solexen. Ik neig naar het laatste, wel i.c.m. (eerst) de standaard nokkenas in de B200.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-04-2010 10:32 #826732 door V300 register
De renix gebruikt toch een MAP signaal. Wat als je daar wat mee speelt. Continu vacuum oid...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-04-2010 18:55 #827959 door V300 register
Zag iemand op 300 power die de aansluiting van het mapsignaal van de renix box op de rembekrachtiger had aangesloten.
Was er volgens mij redelijk tevreden over. Hoe mooi/goed dit werkt weet ik niet.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-04-2010 19:03 #827960 door V300 register
Dat is een interessante nieuwe insteek. Ik ga daar maar eens neuzen. Overigens nadat ik de PC weer helemaal op orde heb, wij werden getroffen door een crash....

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-05-2010 22:16 #828445 door V300 register

Ruben;142127 schreef : Zag iemand op 300 power die de aansluiting van het mapsignaal van de renix box op de rembekrachtiger had aangesloten.
Was er volgens mij redelijk tevreden over. Hoe mooi/goed dit werkt weet ik niet.

?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

Dus op de vacuumleiding die direkt naar het inlaatspruit gaat of mis ik nu de film:wtf2: ?Lijkt me n onzalig idee..........maar als t werkt........................................:hmmz::hmmz::hmmz:

FFF t nr van de juiste nokkenas 1000468 (dat is t nummer dat in de nokkenas is geslagen)

Ontsteking volgt

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-05-2010 13:00 #828630 door V300 register

Bart Manders;142625 schreef : ?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

Dus op de vacuumleiding die direkt naar het inlaatspruit gaat of mis ik nu de film:wtf2: ?Lijkt me n onzalig idee..........maar als t werkt........................................:hmmz::hmmz::hmmz:

FFF t nr van de juiste nokkenas 1000468 (dat is t nummer dat in de nokkenas is geslagen)

Ontsteking volgt

De leiding die van de Renix (map sensor) naar het inlaatspruitstuk loopt verplaats je naar de aansluiting an de rembekrachtiger. Zoals ik zelf ook al zei hoe goed dit werkt weet ik niet. Neus eens wat rond op 300 power, hebben wel meer van dergelijke gekke id'en die blijkbaar niet eens zo slecht werken. De Renix vervroegt alleen bij vacuum. Continu max-vacuum zou in theorie dus max vervroeging op moeten leveren, hoeveel dit is......?

Nokkenastype is handiger. Volgens mij werd er bij R-sport kitjes een K/H gebruikt (te vinden in sommige B23E's).
(kunt ook een D gebruiken, lijkt er erg veel op. Te vinden in de B21E)

De GT6 oid, sport nokkenas te koop bij Nordicar is misschien ook wel interessant, best goedkoop voor een nieuwe nokkenas(mogelijk wel al iets extreem).
Voor een goedkope K kun je het best op Savar kijken. Zonder verdelerslot betaal je daar zo'n E50 voor een K, t.o.v. E100 hier.
Een A/V/VX3 laten naslijpen tot H specificaties of iets naar eigen wens kan natuurlijk ook (kost meestal zo'n E100-E150+ een nokkenas)

Ontsteking (R-sport) was pas op tradera/tradere te koop. (Zweeds ebay) Volgens mij verkocht voor E35.

Bij KG-trimning is nu ook de 1,2,3 ignition voor de B19/21/23 en B200/230 te koop. Erg leuk ding. Wel duur. Dan is megajolt misschien ook wel een oplossing.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-05-2010 13:45 #828732 door V300 register

Ruben;142818 schreef : De Renix vervroegt alleen bij vacuum. Continu max-vacuum zou in theorie dus max vervroeging op moeten leveren, hoeveel dit is......?

grappig idee inderdaad... als ie niet start, eerst ff 10x op de rem trappen :)

vind het wel knoeiwerk trouwens, want met het aanpassen van de positie van de sensor kun je hetzelfde bereiken zonder de curve van de unit plat te drukken.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-05-2010 16:56 #828850 door V300 register

antiekeradio;142923 schreef : grappig idee inderdaad... als ie niet start, eerst ff 10x op de rem trappen :)

vind het wel knoeiwerk trouwens, want met het aanpassen van de positie van de sensor kun je hetzelfde bereiken zonder de curve van de unit plat te drukken.

Snap wel waarom ze zoiets proberen. Die sensor verplaats je niet zomaar, dat is meer werk dan iets als dit proberen. Binnen 5 minuten weet je of dit werkt of niet.
Mooier zou zijn om met een cruisecontrol het vacuum af te regelen dan zou je het waarschijnlijk best netjes kunnen afstellen. Alleen wel erg veel moeite om zoiets op te lossen. Wiel opnieuw uitvinden heeft niet echt veel zin.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-05-2010 18:27 #828856 door V300 register
Op 300 power wat rond gekeken maar m'n Zweeds is wat roestig.... M.a.w. ik snap er weinig van wat daar allemaal geschreven wordt....

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC