Ontsteking vervroegen op B19a (met Renix)?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-10-2009 20:01 #629581
door V300 register
Ontsteking vervroegen op B19a (met Renix)? is gemaakt door V300 register
Hallo allemaal.
Weet iemand of het mogelijk is het ontstekingstijdstip te manipuleren bij een B19a die voorzien is van een Renix? Ik heb gisteren de R/sport carburateurset gemonteerd, maar gezien de gigantische hoeveelheid backfire moet ik het ontstekingstijdstip wel wat graden vervroegen... Is er iets te manipuleren aan de stroomverdeler misschien?
Weet iemand of het mogelijk is het ontstekingstijdstip te manipuleren bij een B19a die voorzien is van een Renix? Ik heb gisteren de R/sport carburateurset gemonteerd, maar gezien de gigantische hoeveelheid backfire moet ik het ontstekingstijdstip wel wat graden vervroegen... Is er iets te manipuleren aan de stroomverdeler misschien?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-10-2009 21:59 #801833
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Ontsteking vervroegen op B19a (met Renix)?
je kunt 3 graden winnen door de draden in de bdp sensor om te draaien maar als hij echt duidelijk backfiret dan zal dat niet voldoende zijn.
zeker weten dat de nokkenas goed zit, volgens mij moet de nokkenaspoelie opnieuw gemonteerd worden?
en eigenlijk op zoek naar de originele r-sport ontsteking, een unit van bijv 123-injection kan een goed alternatief zijn, die is volledig zelf in te stellen
zeker weten dat de nokkenas goed zit, volgens mij moet de nokkenaspoelie opnieuw gemonteerd worden?
en eigenlijk op zoek naar de originele r-sport ontsteking, een unit van bijv 123-injection kan een goed alternatief zijn, die is volledig zelf in te stellen
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-10-2009 23:01 #801838
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Ontsteking vervroegen op B19a (met Renix)?
Anjo,
Als ik de draden van de bdp sensor wissel, wat be?nvloed ik dan precies?
Als ik de draden van de bdp sensor wissel, wat be?nvloed ik dan precies?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-10-2009 23:07 #801840
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Ontsteking vervroegen op B19a (met Renix)?
backfire klinkt eerder als te vroeg dan te late ontsteking...
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-10-2009 23:37 #801850
door V300 register
Wouter,
Als ik 'm (veel) meer benzine geef middels de gemonteerde dubbele solexen, dan moet ie toch ook eerder gaan zorgen dat de verbranding start?
Als ik 'm (veel) meer benzine geef middels de gemonteerde dubbele solexen, dan moet ie toch ook eerder gaan zorgen dat de verbranding start?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-10-2009 23:44 #801851
door V300 register
@ Anjo, voor de zekerheid; is dat de de middelste 2 polige stekker op de Renix? Ik ben nl. niet meer zo gewend om te sleutelen aan auto?s zonder injectie en met (semi) mechanische ontsteking...
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-10-2009 23:48 #801852
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Ontsteking vervroegen op B19a (met Renix)?
draden van de bdp sensor wisselen manipuleert de werking van de sensor waardoor hij uiteindelijk 3gr gaat vervroegen
is idd de middelste 2 polige stekker:)
is idd de middelste 2 polige stekker:)
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-10-2009 23:53 #801854
door V300 register
Is montage van een bobine uit een 240 i.c.m. een verdeler van een 240 misschien een alternatief om het ontstekingstijdstip te kunnen manipuleren?
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-10-2009 23:27 #801967
door Anjo van den Akker
ik denk dat je het dan alsnog op de verkeerde manier oplost; de curve van een normale 240 komt ook niet overeen met de curve die hij met een hete nokkenas + dubbele solex nodig heeft..
misschien krijg je hem met een beetje geluk stationair lopend; maar de vol en deellast curving zal compleet verkeerd staan waardoor je er nog niets aan hebt.
misschien krijg je hem met een beetje geluk stationair lopend; maar de vol en deellast curving zal compleet verkeerd staan waardoor je er nog niets aan hebt.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-10-2009 16:47 #802029
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Ontsteking vervroegen op B19a (met Renix)?
Kun je er geen contactpunten op zetten?
Weliswaar onderhoudsintensiever en minder bedrijfszeker, maar w?l draaiend met RS-kit.
Weliswaar onderhoudsintensiever en minder bedrijfszeker, maar w?l draaiend met RS-kit.
Moderators: Mark Smeets