Ontsteking vervroegen op B19a (met Renix)?

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-11-2009 19:31 #803640 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Ontsteking vervroegen op B19a (met Renix)?
Respect dat je zo ver gaat Arnoud. Dat zou ik niet doen, zelfs niet met RS-kit...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-11-2009 20:06 #803647 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Ontsteking vervroegen op B19a (met Renix)?
Ik ben maar 1 keer tot 6000 gegaan, en toen was ik al bang voor schade...
meestal stop ik toch wel bij 5000, een enkele keer tot het rode streeptje (5500)

volvofiel;124494 schreef : Respect dat je zo ver gaat Arnoud. Dat zou ik niet doen, zelfs niet met RS-kit...


Ik heb geen rood streepje.......:



Daarbij komt, dit is een Volvo blok dus redelijk foolproof!
Goede (dure olie) is voorwaarde 1. Hij draait op 0w60 van ? 15.- per liter...
Daarnaast doe ik het op gehoor; als ik geluiden hoor die me niet bevallen is het devies: meteen van het gas af.... Wat ook wel meehelpt is dat ik nog een goed lopen B200 blok als reserve heb. Ik hoop het uiteraard nooit nodig te hebben.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-11-2009 20:25 #803649 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Ontsteking vervroegen op B19a (met Renix)?
Ach, 1x even door het rood is niet erg. Ik zou het niet langer of vaker doen. Je hebt kans op serieuze schade zoals d-riem die wat tandjes verschuift of knapt.
Ik ben dus ook wel eens tot 7200-7500 oid gegaan. Hij haalt het makkelijk maar daarna wel meteen van het gas af.
Heb je een filmpje van het lopen van je 360 Arnoud? Lijkt me mooi om te horen!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-11-2009 20:35 #803653 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Ontsteking vervroegen op B19a (met Renix)?

Jos360;124504 schreef : Ach, 1x even door het rood is niet erg. Ik zou het niet langer of vaker doen. Je hebt kans op serieuze schade zoals d-riem die wat tandjes verschuift of knapt.
Ik ben dus ook wel eens tot 7200-7500 oid gegaan. Hij haalt het makkelijk maar daarna wel meteen van het gas af.
Heb je een filmpje van het lopen van je 360 Arnoud? Lijkt me mooi om te horen!


Jos, kort filmpje, net na montage van de solexen met PiperX schuimfilters:

[img


Hier jaag ik 'm nog niet echt in de toeren. Ik zal vragen of iemand binnenkort een filmpje van de rijdende auto maakt, is nog indrukwekkender.
By the way; Erik heeft 'm ook horen lopen jl. vrijdag....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-11-2009 20:41 #803656 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Ontsteking vervroegen op B19a (met Renix)?
Man wat klinkt dat ding dik. Heerlijke grom die je op lage toeren krijgt als je hem in het gas jaagt!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-11-2009 20:46 #803657 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Ontsteking vervroegen op B19a (met Renix)?

Jos360;124511 schreef : Man wat klinkt dat ding dik. Heerlijke grom die je op lage toeren krijgt als je hem in het gas jaagt!


Wacht maar tot je 'm in het echt hoort brullen, dit is echt nog zeer bescheiden! Filmpje is gemaakt op deellast, op vollast is het echt waanzinnig!
Ik was eigenlijk zelf ook verbaasd over het effect; je hebt absoluut geen sportuitlaat nodig om mensen om te laten kijken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-11-2009 19:15 #807683 door V300 register

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-11-2009 22:07 #807688 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Ontsteking vervroegen op B19a (met Renix)?
Ik heb n tydje terug al eens een draadje over dit probleem op gezet.

forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=5...highlight=ontsteking

Ondanks de diverse reactie's ben ik met het verhaal Renix niet echt verder gekomen.
Ik ga m dus ombouwen naar de originele R-sport ontsteking die ik hier heb liggen.Da's ook wel fff wat werk maar lijkt me toch beter dan gaan rommelen(dat is niet kritisch bedoeld) met de Renix.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-11-2009 18:15 #807823 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Ontsteking vervroegen op B19a (met Renix)?

Jos360;124504 schreef : Ach, 1x even door het rood is niet erg. Ik zou het niet langer of vaker doen. Je hebt kans op serieuze schade zoals d-riem die wat tandjes verschuift of knapt.
Ik ben dus ook wel eens tot 7200-7500 oid gegaan. Hij haalt het makkelijk maar daarna wel meteen van het gas af.
Heb je een filmpje van het lopen van je 360 Arnoud? Lijkt me mooi om te horen!



Mijn 740 B230F met 300k klm op de teller, een chip andere injectoren, iets andere uitlaat had de toerenbegrenzer op 7500RPM. Werkte prima, iedere dag weer:grr:
Helaas wat onzinnig om met een Volvo nokkena=OEM spul boven de 6500-6700 rpm te gaan zitten. Je verliest dan alleen maar vermogen. Met de 740 was het icm de automaatbak wel grappig 140 in de 2e versnelling...
7500 is wel echt de limiet voor wat nog redelijk te doen is. Met een '85-'88 blok met dunne drijfstangen moet je misschien nog wel iets voorzichtiger zijn. Drijfstangen rekken ook wat bij hoge toerentallen.

Wat betreft de rsport kit vervroeging ed. De B19A heeft een absurd lage cr, misschien een MLS koppakking monteren die wat dunner is, squish ten goede komt en eventueel kop wat laten vlakken. Dan hoef je niet veel meer te vervroegen. Die 3 graden zou icm een goede compressie prima kunnen werken of zet er gewoon een B23/230, alhoewel de carbs dan weer wat aan de kleine kant zijn.
Wat voor nokkenas zit er nu in?

Door de overhangende verbrandingskamer kan de B19/B200 wel best gevoelig zijn voor detonatie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-11-2009 18:21 #807824 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Ontsteking vervroegen op B19a (met Renix)?

Ruben;126258 schreef : Met een '85-'88 blok met dunne drijfstangen moet je misschien nog wel iets voorzichtiger zijn.


klopt, dit is (of eigenlijk was) een b200k blok voorzien van dubbele webers en een zweedse race nokkenas met schade aan de originele 13mm drijfstangen en de rest van de motor die regelmatig tot 7000/7500rpm ging:

[ATTACH]1937[/ATTACH]

Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD