Ontsteking vervroegen op B19a (met Renix)?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-11-2009 18:24 #807825 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Ontsteking vervroegen op B19a (met Renix)?
B200K=9mm drijfstangen. De 13mm drijfstangen zitten in de blokken na 88/89. In de B19/21/23 zitten M rods, nog sterker!

Zou me niks verbazen als de drijfstangen van die Engelse 300 stuk zijn gegaan door een slechte afstelling, arm lopen/detonatie oid. Er zijn genoeg VOC motoren die 9mm drijfstangen gebruiken i.v.m. het gewicht en op een pk of 170-180 zitten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-11-2009 18:35 #807829 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Ontsteking vervroegen op B19a (met Renix)?
oh dat was het, hij ging 13mm drijfstangen plaatsen. goeie :y:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-11-2009 19:59 #807849 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Ontsteking vervroegen op B19a (met Renix)?

Ruben;126258 schreef : Wat voor nokkenas zit er nu in?

Door de overhangende verbrandingskamer kan de B19/B200 wel best gevoelig zijn voor detonatie.

De nokkenas die hoort bij de originele R-sport kit van destijds. Volgens mij een K-nokkenas?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-11-2009 10:08 #807911 door V300 register
Die kan ook zorgen voor het wat vreemde lopen. Een K nokkenas heeft eigenlijk een best hoge compressie nodig om goed stationair te lopen en in lage toeren te werken. Zit standaard in een B23E met een CR van +- 10.3:1, heel iets anders dan de sub 9:1 cr van de B19A.
Misschien dat het plaatsen van een verstelbaar nokkenas tandwiel helpt.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-11-2009 21:49 #808409 door V300 register
Vandaag maar eens begonnen met een wat makkelijkere mogelijke oplossing; de Renix uit een 360 GLT geplaatst. Dit geeft i.i.g. wel al een duidelijke verbetering, backfires zijn er nog maar sporadisch. Wel heb ik nu het gevoel dat de motor duidelijk wat minder trekt. Ik begin steeds meer te denken aan het terugplaatsen van of de originele nokkenas of de nokkenas uit het B200K blok dat ik hier nog heb staan, althans voor voorlopig.... Eerst maar even een nieuwe APK halen deze week...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-11-2009 18:18 #808462 door V300 register
Heb je de originele R-sport ontsteking niet bij de rest van de set?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-11-2009 22:20 #808487 door V300 register
Ik zat nog fff terug te bladeren naar het begin van dit topic.....

Het viel me op dat je geen kelken in de carb's hebt gemonteerd.
Voor het goed functioneren van de carb's is dat wel noodzakelijk.
Vreemd is overigens wel dat Volvo in de inbouw handleiding 2 verschillende lengte's worden gebruikt.De kelken op 1 en 4 zijn korter dan op 3 en 4!

Volvo geeft overigens n voorontsteking op van 7' .

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-11-2009 23:15 #808490 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Ontsteking vervroegen op B19a (met Renix)?
hmm goeie idd. gezien het probleem in middengebied zou een setje kelken een hoop verschil kunnen maken

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-11-2009 23:27 #808493 door V300 register

Bart Manders;126949 schreef : Ik zat nog fff terug te bladeren naar het begin van dit topic.....

Het viel me op dat je geen kelken in de carb's hebt gemonteerd.
Voor het goed functioneren van de carb's is dat wel noodzakelijk.
Vreemd is overigens wel dat Volvo in de inbouw handleiding 2 verschillende lengte's worden gebruikt.De kelken op 1 en 4 zijn korter dan op 3 en 4!

Volvo geeft overigens n voorontsteking op van 7' .

Da's een hele interessante invalshoek! Kan iemand mij uitleggen wat in dit geval de positieve werking van die kelken zou kunnen zijn?

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-11-2009 23:39 #808494 door Anjo van den Akker
langer inlaattraject, dus uiteindelijk betere vermenging van het mengsel. je kunt afhankelijk van de lengte van 't inlaattraject ook nog eens de vulling in de cylinder bepalen door een optimaliserende airflow, daarnaast zorgt de trompetvorm voor een zo goed mogelijke flow de inlaat in, ?n zorgen de kelken ervoor dat er iets koudere lucht naar binnen gaat.

't is een behoorlijke hap om er diep op in te gaan trouwens, zijn hele boeken over geschreven:yummie:

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC