Ontsteking vervroegen op B19a (met Renix)?
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Als jet om de juiste nokkenas gaat kun je eventueel een kopie laten maken van mijn nokkenas.
Ik ga in het weekend wel ffff de R-sport ontsteking opduikelen.Misschien is dat onderdeel nog wel "gewoon "via de reguliere kanalen te koop.
Je Hebt mn gegevens nog uit eerder corr, dus laat maar ffff wat weten.
- V300 register
- Verbannen
-
850 Estate;138639 schreef : Ok, jullie hebben gelijk. Maar het door Ruben genoemde verschil in CR is volgens mij een niet onbelangrijk detail!
De hogere CR zal inderdaad zorgen dat je wat minder vervroeging nodig hebt en mogelijk een wat netter gedrag bij stationair toerental.
- V300 register
- Verbannen
-
Bart Manders;138680 schreef : Arnoud,welke delen mis je nog?
Als jet om de juiste nokkenas gaat kun je eventueel een kopie laten maken van mijn nokkenas.
Ik ga in het weekend wel ffff de R-sport ontsteking opduikelen.Misschien is dat onderdeel nog wel "gewoon "via de reguliere kanalen te koop.
Je Hebt mn gegevens nog uit eerder corr, dus laat maar ffff wat weten.
Hi Bart,
Bij voorbaat super bedankt voor de moeite die je wil nemen.
Het probleem zit dus niet in de nokkenas (is onderdeel van de R-sport kit), maar in de niet matchende ontsteking. Zoals ik hierboven al aangaf is mijn uitdaging om de 360 budgettair verantwoord te tunen, op de Ford Sierra XR4i waarmee ik race (circuitdagen) ga ik financieel al meer dan genoeg los..... Mocht je de ontsteking kunnen opduikelen dan maak je me wel blij met de eventuele gegevens, dat is inderdaad een goede optie. Eventuele swap B200E gaat niet op korte termijn plaatsvinden, aangezien de XR4i eerst klaar moet voor volgende week Nurburgring GP Strecke. B.v.d.!!!!
- V300 register
- Verbannen
-
Stationair toerental boeit me niet zo, ik wil van de backfires af en normaal c.q. piekvermogen hebben. Als ik nu met de Renix van de b19a rijd, heb ik tot ca. 4000 tpm geen vermogen en alleen maar backfires maar wel vol vermogen tussen 4000 tpm en 7000 tpm. Zet ik er een Renix op van bijvoorbeeld een b200 dan heb ik tot ca. 2500 tpm backfires, normaal vermogen tot ca. 4500 tpm en daarboven helemaal niets....Ruben;138691 schreef : De hogere CR zal inderdaad zorgen dat je wat minder vervroeging nodig hebt en mogelijk een wat netter gedrag bij stationair toerental.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Lucluc;138745 schreef : En de renix van een 1400?
Met een Renix van een 1400 had ik een auto die nauwelijks vermogen had, nauwelijks mengsel verbrandde en ca. 1 op 4 verbruikte.
Was trouwens wel hilarisch (rond de jaarwisseling); als je de auto even stationair liet lopen en dan het contact verbrak kwam er na ca. 10 seconden nog een geweldige knal uit de uitlaat (naverbranding ongebruikt mensel). Geeft wel leuke effecten op zaterdagmorgen op een volle parkeerplaats bij de supermarkt............
Ook de Renix van een 1700 gaf geen uitkomst. Geloof me, op dat gebied ben ik redelijk uitge?xperimenteerd!
- V300 register
- Verbannen
-
zoveel backfire als dit ding heeft lijkt me onmogelijk veroorzaakt te worden door een verkeerd ontstekingstijdstip. volgens mij staat de nokkenas verkeerd.
- V300 register
- Verbannen
-
antiekeradio;138758 schreef : Owja, dat moest ik nog even kwijt na de nieuwjaarsbijeenkomst:
zoveel backfire als dit ding heeft lijkt me onmogelijk veroorzaakt te worden door een verkeerd ontstekingstijdstip. volgens mij staat de nokkenas verkeerd.
Nokkenas staat 100% goed. Backfires tijdens het wegrijden van de nieuwjaarsbijeenkomst werden mede veroorzaakt door het rijden met koude motor zonder choke (kabel nog niet gemonteerd) en de combinatie met een Renix uit een 1400...........
- V300 register
- Verbannen
-