- Berichten: 9
Loopt onregelmatig
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
-
AvdAkker;106583 schreef : zekering branstofpomp achter de accu uitgefikt, of contacten daarvan gecorrodeerd:D
wat was die opmerking handig geweest een aantal jaren terug!
We hadden dus het probleem dat de (grijze) 360 af en toe niet startte.. maar probeerde je het een uur later, en gek genoeg deed hij het weer..
en pap wist niet dat er achter de accu ook nog een paar zekeringen zaten.. uiteindelijk een nieuwe brandstofpomp gekocht, en toen deed hij het niet meer. Maar na 2 dagen begon het gezeur weer.. bleek uiteindelijk dat de zekering verroest was. Voor niks een nieuwe pomp gekocht... die behoort nu tot de voorraad onderdelen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
kan dus makkelijk zijn dat hij op dit moment bijv ipv 5 bar 4 bar opgepompt krijgt, het is echter zo dat het injectiesysteem bij vol gas bijv maximaal 3 bar gebruikt, (de rest gaat direct de retour in) dus je komt pas achter dat verlies als de totale pompopbrengst lager als 3 bar komt...
heb bij mij een gloednieuwe klaarliggen, komt eronder als het blok ingelopen en het vuil van het lassen uit de tank is:)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
thermo-tijd schakelaar stuk is. Die zit in het blok. Bij koude motor is de
schakelaar gesloten en voorziet dan de koudestartverstuiver van stroom,
zodat er extra brandstof ingespoten wordt.
De koude lucht rond de motor zorgt er tevens voor dat het bi-metaaltje in
de hulpluchtregelaar open staat, zodat er ook extra lucht aangezogen wordt.
Als na een tijdje de koelwatertemperatuur stijgt, moet de thermo-tijdschakelaar
de stroomvoorziening naar de koudestartverstuiver onderbreken.
Met stijgende motortemperatuur zal ook de lucht rond de hulpluchtregelaar
stijgen en zal het bi-metaaltje de schuif langzaam sluiten.
Bij een omgevingtemperatuur van 20 graden moet de schuif vanaf contact
aan na 5 minuten dicht zijn.
Ik denk dat je thermo-tijd schakelaar inwendig stuk is en continu je
koudestartverstuiver bedient, ongeacht de koelwatertemperatuur.
Je rijdt dan continu te "rijk", wat het forse verbruik en het schokken verklaart,
want dan verslikt de motor zich.
Als je bij warme motor het CO goed wil zetten, zul je startproblemen krijgen,
want daarvoor staat ie te arm.
Je kunt ook Funsdaf een mailtje sturen. Die had deze problemen ook.
Hij heeft die sensor vervangen (10 Euro dacht ik) en daarna lopen als een tierelier.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Deze tekst heb ik niet eerder gevonden.
Bijzonder helder en de uitleg omschrijft precies het probleem.
Ik hoop dat het zo is.
Kan me namelijk helemaal NIET voorstellen dat 'af fabriek' schokkende wagens werden afgeleverd.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Men was zo vriendelijk geweest om hem alvast te brengen.
Heb de man nog niet gesproken, dus werkelijk geen idee wat er aan is gebeurt, zal wel stom klinken, mij een biet, krijg hem niet te pakken.
Maar hij rijdt super, hoe is het mogelijk.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
-
Overigens nu ik er meer op ben gaan letten, viel mij op dat het eigenlijk reuze mee valt bij de grijze, dat schokken. Het zijn voornamelijk de 2 schokken bij gas bij geven op lage toeren. Voor de rest rijdt het gewoon super

We zijn trouwens vergeten om samen een rondje te rijden na de toerrit :f
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
- Berichten: 9

Ga je me niet al teveel in m'n hemd zetten Jan?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Zodra ik het weet, komt het hier te staan.
Dat rijden in de jouwe was ik niet vergeten... heb me te lang bij de tweewielers opgehouden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Doeke Dobma;108351 schreef : Nu wordt ik benieuwd...
Ga je me niet al teveel in m'n hemd zetten Jan?
Hey Doeke!

Wat denk je zelf??? echt niet!
Voor alle duidelijkheid... de PK reed de laatste tijd niet meer zoals ik hem van jouw had overgenomen.
Het is mechaniek, het kan zomaar plotseling stuk.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.