Loopt onregelmatig
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
dat mag in dit geval iemand anders doen die daar wel echt verstand van heeft:D ik heb er geen praktische ervaringen mee, maar hoor wel een hoop positieve ervaringen.Volvo Jan;106141 schreef : Leg uit alsjeblieft?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
-
AvdAkker;106140 schreef : wat er precies bij een megasquirt install komt kijken weet ik niet, daar heb ik me nooit in verdiept. zou zomaar kunnen dat je dus even wat gaatjes in je vliegwiel moet prikken:); trouwens zitten die er niet al in ivm renix?
Geen idee.. en ik heb me er verder ook niet zo in verdiept, maar wat ik allemaal gelezen heb hier, is dat de B200 een zeer primitief injectie systeem heeft, wat mede zo 'slecht' is door het geringe aantal sensoren, waardoor er weinig te optimaliseren valt. Dus het leek mij logisch dat je onder andere een vliegwielsensor erbij moet plaatsen, voordat megasquirt een beetje fatsoendelijk resultaat heeft.
Frits of Erick (Ovlov360) was hiermee toch bezig? Alleen niet op een B200..
Overigens, als megasquirt niet zo duur was (en niet zo moeilijk met zelf programma's schrijven), dan had ik het graag op mijn B200 uitgeprobeerd, maar hij loopt goed, en straks nog beter, dus ik ga er niet aan rotzooien

- V300 register
- Verbannen
-
- Mark Smeets
- Moderator
-
v0lv0freak;106144 schreef : Geen idee.. en ik heb me er verder ook niet zo in verdiept, maar wat ik allemaal gelezen heb hier, is dat de B200 een zeer primitief injectie systeem heeft, wat mede zo 'slecht' is door het geringe aantal sensoren, waardoor er weinig te optimaliseren valt.
Volvo Jan;106147 schreef : Kennis van de theorie is voor mij ook goed, het gaat over tuning toch...
het is maar hoe je het wilt noemen

De enigste kennis die ik heb, is wat ik hier op het forum heb mee gelezen
- Mark Smeets
- Moderator
-
Volvo Jan;106147 schreef : Kennis van de theorie is voor mij ook goed, het gaat over tuning toch...
een beetje theorie voor U opgezocht:
antiekeradio;16532 schreef : wat je ook kunt doen, ipv moeilijk liggen doen met het originele LE-jetronic systeem:
zelfbouw injectiecomputer!
- weg met de luchtweger
- weg met de vast ingestelde injectiewaarden (ECU dus)
- al de rest hou je. en dat is VEEL. brandstofpomp, drukregelaar, filter, fuel rail, injectors, spruitstukken, temperatuursensors, eigenlijk zowat ALLES.
er komt bij;
- lamda sensor
- spruitstuk druksensor (vervangt de luchtweger)
en natuurlijk de zelf te bouwen injectiecomputer.
na wijziginen aan je setup (andere uitlaat, evt. nokkenas, wat je ook doet;) kun je de injectiewaarden aanpassen en heb je weer een DoeHetZelf chiptuning gedaan.
www.megasquirt.info
met een 360 inj. als basis is dit goed te doen!!!
- V300 register
- Verbannen
-
v0lv0freak;106154 schreef : een beetje theorie
voor Uopgezocht:
Dank u, alles is welkom. :y:
Begin een beetje het idee te krijgen dat het inderdaad zo een soort kant op moet.
Vwb de onsteking is er ook nog wel iets te vinden?, lijkt mij ook nuttig.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Als dat het is, doe ik het morgen...
Maar omdat het een gewoon verschijnsel is bij de 360, vind ik dat een duur probeerseltje.
Heb zelf niet genoeg kennis om dat te bepalen, dus wil ik inderdaad heel erg graag dat een kenner zich er eens over buigt.
- Mark Smeets
- Moderator
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Vraag eens een 700-rijder die dezelfde motor heeft naar zijn ervaringen.