Loopt onregelmatig

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-07-2009 22:53 #787778 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Loopt onregelmatig
Wat ik me afvraag; wat gebeurt er als je -terwijl de auto stilstaat, dus in z'n vrij- in het toerengebied waarop 'ie anders gaat bokken, gaat zitten?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-07-2009 22:58 #787781 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Loopt onregelmatig
niets bijzonders; de motor doet alleen af en toe moeilijk onder rij-belasting.

de loop van de motor is in principe goed, starten ook en stationair ook. hij heeft echter af en toe bij een continue snelheid een hikje alsof ie even op 3 cylinders loopt wat je vervolgens laat stuiteren door de speling in de versnelling.

het rare is echter dat als je iets vlotter rijd en niet echt op constante snelheden hoeft te rijden er totaal niets aan de hand is, de motor leverd ook gewoon goed zijn vermogen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-07-2009 00:16 #787784 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Loopt onregelmatig
Dat betekent dus (denk ik) dat de 'injectie reiniger', mogelijk wel effect heeft gehad?
Als ik het goed begrijp is hij dus op de verse tank, na de reiniging, beter gaan lopen?

Bijvoorbeeld 1500 toeren in z'n vrij was echt geen pretje.
Stationair ook niet, moest hem op ongeveer 1000 toeren houden om overmatig schudden te voorkomen.
80 in z'n vier was al helemaal geen doen.
Ook bij overschakelen voor de 3000 toeren leverde in de opvolgende versnelling nauwelijks trekkracht op, je moest hem echt doorhalen en ja... dan wil die wel.

Eigenlijk rijdt hij dus weer zoals in het begin...
Goed met af en toe een rare hik, die inderdaad versterkt wordt door waarschijnlijk de bak, die het de laatste periode flink te verduren heeft gehad?

Nou ja, hoe het ook zit...take your time!
En de vraagbaak ligt in het dashboard kassie, maar die had je al gevonden, denk ik. :y:

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-07-2009 00:21 #787785 door Anjo van den Akker
nou Jan, dat zijn symptonen die ik totaal niet ervaar.

however; van de week in een wat snelle bocht (ja ik weet het het klinkt heel fout maar ik zit die auto echt niet af te trappen hoor:woops:) voor die bocht moet je in z'n 2 en je komt uit op provinciale weg dus je wilt in de bocht graag wat gang maken om 80 te gaan rijden, ik schakel naar z'n 3 en voor een tel of 2, 2,5 valt het vermogen half weg; daarna weer normaal.

dat soort dingen moeten wel elektronisch zijn. ik heb in het vlugge onderzoekje her en der al een half gecorrodeerd connectortje gevonden; die ga ik allemaal aanpakken met nieuwe connectoren en dan kijken wat er gebeurd.

kun je de injectiecomputer trouwens ook nog open halen om te inspecteren? die zit in de auto achter het dashboardkastje toch (nooit in verdiept)? wil zowieso die stekker ook nalopen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-07-2009 01:00 #787789 door V300 register
Bij testen hoort gasgeven, geen zorgen, ik heb alle vertrouwen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-07-2009 08:19 #787793 door V300 register

AvdAkker;113038 schreef : ...kun je de injectiecomputer trouwens ook nog open halen om te inspecteren? die zit in de auto achter het dashboardkastje toch (nooit in verdiept)?

Nee, die zit onder de radioruimte.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-07-2009 10:24 #787800 door 16673-dummy
En als je die injectiecomputer eens op een injectie zet, die normaal wel goed loopt?

Klinkt rigoureus, maar zo sluit je wel dingen uit. Zo'n ding kun je van binnen weinig aan zien dacht ik.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-07-2009 11:53 #787803 door V300 register
Dat is van de ontsteking Joost. Er zit een zwart kastje ter grote van een hand achter de asbak in het dashboard. Er zijn verschillende types van, dus je moet ook de juiste die bij de motor hoort gebruiken.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-07-2009 12:44 #787806 door Anjo van den Akker
er zit geen storing in de computer, dan zou hij permanent raar moeten lopen. deze ecu aan een andere motor hangen schiet je dus weinig mee op.

hij loopt goed, maar af en toe is het ineens drama; net alsof hij een sensor input of actuator output mist.

waar dat zit moet ik nog uitzoeken vind de brandstofdrukregelaar ook nog steeds verdacht.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-07-2009 13:06 #787807 door 16673-dummy
Nou weet ik niet hoe het bij een B200 zit, maar ??n van onze 850's (de eerste) had wel eens een flinke hik, wat veroorzaakt werd door een troebele sensor (olie/vuil erop).
Dit was altijd bij hetzelfde toerental.

Wellicht is deze 'tip' waardeloos, wellicht kun je er wat mee.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC