Loopt onregelmatig
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
de loop van de motor is in principe goed, starten ook en stationair ook. hij heeft echter af en toe bij een continue snelheid een hikje alsof ie even op 3 cylinders loopt wat je vervolgens laat stuiteren door de speling in de versnelling.
het rare is echter dat als je iets vlotter rijd en niet echt op constante snelheden hoeft te rijden er totaal niets aan de hand is, de motor leverd ook gewoon goed zijn vermogen.
- V300 register
- Verbannen
-
Als ik het goed begrijp is hij dus op de verse tank, na de reiniging, beter gaan lopen?
Bijvoorbeeld 1500 toeren in z'n vrij was echt geen pretje.
Stationair ook niet, moest hem op ongeveer 1000 toeren houden om overmatig schudden te voorkomen.
80 in z'n vier was al helemaal geen doen.
Ook bij overschakelen voor de 3000 toeren leverde in de opvolgende versnelling nauwelijks trekkracht op, je moest hem echt doorhalen en ja... dan wil die wel.
Eigenlijk rijdt hij dus weer zoals in het begin...
Goed met af en toe een rare hik, die inderdaad versterkt wordt door waarschijnlijk de bak, die het de laatste periode flink te verduren heeft gehad?
Nou ja, hoe het ook zit...take your time!
En de vraagbaak ligt in het dashboard kassie, maar die had je al gevonden, denk ik. :y:
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
however; van de week in een wat snelle bocht (ja ik weet het het klinkt heel fout maar ik zit die auto echt niet af te trappen hoor:woops:) voor die bocht moet je in z'n 2 en je komt uit op provinciale weg dus je wilt in de bocht graag wat gang maken om 80 te gaan rijden, ik schakel naar z'n 3 en voor een tel of 2, 2,5 valt het vermogen half weg; daarna weer normaal.
dat soort dingen moeten wel elektronisch zijn. ik heb in het vlugge onderzoekje her en der al een half gecorrodeerd connectortje gevonden; die ga ik allemaal aanpakken met nieuwe connectoren en dan kijken wat er gebeurd.
kun je de injectiecomputer trouwens ook nog open halen om te inspecteren? die zit in de auto achter het dashboardkastje toch (nooit in verdiept)? wil zowieso die stekker ook nalopen.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;113038 schreef : ...kun je de injectiecomputer trouwens ook nog open halen om te inspecteren? die zit in de auto achter het dashboardkastje toch (nooit in verdiept)?
Nee, die zit onder de radioruimte.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Klinkt rigoureus, maar zo sluit je wel dingen uit. Zo'n ding kun je van binnen weinig aan zien dacht ik.
- V300 register
- Verbannen
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
hij loopt goed, maar af en toe is het ineens drama; net alsof hij een sensor input of actuator output mist.
waar dat zit moet ik nog uitzoeken vind de brandstofdrukregelaar ook nog steeds verdacht.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Dit was altijd bij hetzelfde toerental.
Wellicht is deze 'tip' waardeloos, wellicht kun je er wat mee.