- Berichten: 4
Loopt onregelmatig
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
eerste rijervaring met warme motor; schokken is mij ook opgevallen maar ik kan nog niet precies thuisbrengen of dit motorisch of aandrijflijn is. het is namelijk in bijna elke versnelling op een bepaalde snelheid.
ben benieuwd wat hij met koude motor doet.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
echter hij starte en viel direct terug naar pakweg 700 toeren. is het niet zo dat de injectie met de koude start injector eerst een paar tellen een hoger toerental maakt als stationair?
het bokken, alias schuddend rijgedrag laat zich het ergste merken bij 50 in z'n 3 volgens mij ergens tussen de 2000 en 2500 toeren maar dat ben ik weer vergeten. zit je net boven of onder de 50 dan gaat het goed. hetzelfde verhaal in z'n 4 maarrrrrr dat is op een ander motor toerental.
er zit nu een of andere brandstof/motorcleaner in de tank en het lijkt er stiekem wel op alsof hij met de kilometer beter rijd, heb een paar stukken vol gas opgetrokken tot 5000 toeren en de stationairloop was daarna al een stuk beter.
de pook die schud nogal, ik kon hem ook met m'n pink uit de 3e of 4e versnelling gooien zonder de koppeling in te trappen, dit was wel enkel bij gas loslaten of op dezelfde snelheid rijden.
morgenochtend de echte koude start, ik ben benieuwd.
voorlopige actieplan:
- aandrijflijn controleren op overmatige speling
- motor isoleren van de auto (alle accesoires van de auto welke de motor niet nodig heeft om te kunnen lopen loskoppelen)
- compressiemeting
- ontsteking nalopen
- klepspeling controleren
- complete motor kabelboom nalopen; connectors beoordelen op klemkracht/corrosie en waar nodig vernieuwen.
wanneer ik er precies tijd voor heb weet ik nog niet, apk voor de rode 340 en diens motorwissel heeft heel stiekem even prioriteit gekregen...
tips/truuks/aanvullende controles, kom maar op!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
vond het remmen namelijk behoorlijk tegenvallen, de rode 340 bijt minstens 2x zo hard en dat is met originele remmerij.. ik zag al wel dat het vloeistofniveau een tikje te laag stond, kan zijn dat het daar dus aan ligt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
-
AvdAkker;112716 schreef : het bokken, alias schuddend rijgedrag laat zich het ergste merken bij 50 in z'n 3 volgens mij ergens tussen de 2000 en 2500 toeren maar dat ben ik weer vergeten.
De grijze draait 2050 toeren bij 50 in de 3, maar die is lager getoerd. Ik gok dat 50 in de 3 bij de latere bakken dus zo rond de 2300 is

AvdAkker;112718 schreef : vond het remmen namelijk behoorlijk tegenvallen, de rode 340 bijt minstens 2x zo hard en dat is met originele remmerij.. ik zag al wel dat het vloeistofniveau een tikje te laag stond, kan zijn dat het daar dus aan ligt.
Aangezien jezelf al zegt dat jouw rode minder hard remt nadat je het vloeistofniveau had laten zakken, durf ik eigenlijk met zekerheid wel te zeggen dat het er iets mee te maken heeft. Daarnaast is een 360 zwaarder he

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
vind het remvermogen bij de 360 gle normaal, en dat zou gezien het materiaal dat er op zit ook gewoon angstaanjagend moeten kunnen presteren.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.