Loopt onregelmatig
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
AvdAkker;112810 schreef : haha 40 in z'n 5, vind je motor ook errug lekker een belasting met onvoldoende smering:y:
Ik zeg ook "kan"

- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
v0lv0freak;112806 schreef : Op de toerentallen terug komend. Doeke heeft een ander diff geplaatst.. van welk jaar was dat diff Doeke? Want als het een nieuwer diff of een diff van een GLT of 'kale' 360 is, dan maakt hij natuurlijk ook meer toeren..
Diff was van een '88er. Diff is wel OK, voorzien van nieuwe originele pakkingen en nieuwe olie, dus dat zal wel niet zo'n probleem zijn. Bij het verversen van de bakolie, viel me op dat er veel ijzerslijpsel aan de uitloopplug zat. 2 jaar geleden, toen ie ook ververst werd, was dat ook al zo. Kan dus wel zijn dat de bak wel speling heeft, maar of dit aan de bak ligt of dat de oorzaak iets anders is (dat bokken vindt de bak natuurlijk niet leuk) weet ik niet.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
maar toen ik ging rijden met een bijna warme motor gebeurde er wel wat aparts, ik werd in z'n 3 toen ik 50 reed flink heen en weer geschud in de auto, dit komt door een motorisch "defect" waarna de speling in een versnelling het daadwerkelijke schudden veroorzaakt.
want als ik in z'n 3 50 rij, gas los laat en daarna weer deelgas geef om weer 50 te blijven rijden dan wordt ik ook flink heen en weer geschud. dus dan lok ik het zelf uit, en nu het defect aan de motor vinden waardoor het spontaan gebeurd.
maargoed, de eerste sleuteltijd heb ik ook eraan besteed:yeah: zoals altijd eerst zonder boekwerk en een beetje her en der slangetje lostrekken en vooral veel kijken.
[ATTACH]1768[/ATTACH]
dit is volgens mij de brandstofdrukregelaar; deze wordt door het vacuum in het inlaatspruitstuk aangestuurd. als ik deze vacuum-aansturing lostrek gaat de motor iets minder gezond lopen; logisch want er is nu een lek op het inlaatspruitstuk. ik heb hier een stukje slang op gehangen en dat afgedopt en vervolgens ben ik een stukje gaan rijden.
ik heb helemaal GEEN verschil in rijgedrag, loop van de motor etc ondervonden.
- hoe werkt dat ding, is mijn bevinding juist?
- wat doet dat ding, is mijn bevinding juist?
- wie heeft ook een 2.0i en wil bij die auto deze test even uitvoeren?
- Mark Smeets
- Moderator
-
AvdAkker;112919 schreef : - wie heeft ook een 2.0i en wil bij die auto deze test even uitvoeren?
Ik lees je post morgen na het werk nog eens rustig door. Als ik dan snap wat er allemaal staat en het ziet er niet te moeilijk uit, dan wil ik het wel even proberen..
nu ga ik snel slapen.. 13 uur werken is toch best veel op 1 dag

- Mark Smeets
- Moderator
-
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
bij situaties met een hoog vacuum (bijv gas los) zou deze er dan voor moeten zorgen dat de druk op de injectorrail ook lager wordt zodat er geen brandstof verspeeld wordt vandaar het slangetje naar het inlaatspruitstuk.
dus zou je als verschil moeten merken dat de motor veel minder snel terugvalt op stationair als je gas geeft
't is maar theorie hoor, ik moet zelfs de vraagbaak nog open trekken maar wou dat alles voor na m'n vakantie bewaren.