Loopt onregelmatig
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
Het schudden en bokken, doen de 360's ook als je rond de 1500 toeren rijd en rustig rijd. Maar dat je hem zo uit de versnellingen kan pakke is niet normaal.
Ik zou eerst de aandrijflijn controleren en het stationaire toerental.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
-
Bij de restauratie is de motor er niet uit geweest voor zover ik me herinner? Of zou er misschien iets fout zijn gegaan bij het plaatsen van het nieuwe diff?
(niet slecht bedoeld Doeke. But you'll never know...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

Voor de volledigheid en beetje aanvullend,
Bij een half volle tank is er 800 ml. Fort? Gas Treatment ingegaan.
Ongeveer 20 kilometer nadat de controlelamp van de brandstofmeter is gaan knipperen, heb ik de tank (gisteravond 23.15 uur) volgedaan met Total Exellium.
Heb je ook het gedrag geconstateerd bij een langere periode van 80 km in z'n 4?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Het start probleem lijkt verledentijd na vervanging van het relais, die tussen de accu en het binnenscherm.
Zelf had de garagehouder dat niet gevonden, maar na de tip van Anjo (in dit topic) is hij op mijn verzoek vervangen.
Uiterlijk is het een andere, op mijn vraag of het wel de goeie is, was het antwoord.... geen idee, hij start weer.
Verder is er dus niets door hem vervangen, ook niet de thermo-tijd schakelaar, waarover Francois geschreven heeft.
Volgens zeggen zou hij niet voorradig zijn bij de plaatselijke Volvo dealer.
Eigenlijk is de enige actie door deze garage het rommelen met de ontsteking geweest.
Het leek me nuttig dit te vermelden, vandaar.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
v0lv0freak;112726 schreef : De grijze draait 2050 toeren bij 50 in de 3, maar die is lager getoerd. Ik gok dat 50 in de 3 bij de latere bakken dus zo rond de 2300 is
GLE = GLE = lagere overbrengingsverhouding.
Typisch, ik heb met mijn aandrijflijn (ook GLE/GLS) ??k last van bokken, maar rond de 2000 toeren.
Zou het dan toch aan het differentieel liggen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
-
volvofiel;112764 schreef : GLE = GLE = lagere overbrengingsverhouding.
Niet waar :nono:
Dat was het eerste dat ons opviel aan de blauwe (1987). Bij de blauwe 360 kun je 55 in de 5 rijden (1500 toeren). Dat moet je bij de laag getoerde grijze 360 (1985) echt niet proberen.
Ik heb eens ergens gelezen dat de latere 360's allemaal dezelfde overbrengsverhoudingen hebben.
Echter is die van Doeke van 86 geloof ik? Dan zou hij het laaggetoerde diff hebben, en dus idd 2050 bij 50 in de 3 moeten maken. :yesyes:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
De GLE heeft -net als de GLS- een lage verhouding, de "kale", GL en GLT hebben w?l weer dezelfde.
De GLE was het luxemodel, dus die draait minder toeren.
Ik kan trouwens 40 in z'n 5, by the way.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Tot 1987:
Gewoon diff: 3.27
GLE: 3.45
GLT: 3.64
Na 1987:
Alle modellen hebben 3.64 diff.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
-
volvofiel;112789 schreef : Ik kan trouwens 40 in z'n 5, by the way.
Ik heb het over 'normaal' rijden. En dan is 55 in de 5 al redelijk extreem. ik kan ook 30 in de 4 rijden, alleen is dat niet zo prettig :no_comment:
En zie Jos zijn post. Mijn GLE is van 87 en heeft dus het 'standaard' diff.
maargoed we gaan offtopic, excuses :f
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.