motor loopt erg onregelmatig

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-01-2012 13:14 #898504 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic motor loopt erg onregelmatig
Ah zo, loodrecht DOOR de slang gedraaid.. nou, beter dan niets. Maar als je in de toekomst nog problemen met stationair hebt zou ik toch voor de gedefinieerde 1mm doorsnede restrictie kiezen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-01-2012 14:08 #898510 door V300 register
tussen de buien door probeer ik de carburateur te verwijderen. Moeren verwijderen met S12 ging goed, alleen de carburateur zelf verwijderen lukt niet hij blijft hangen op ??n draadeind (motorblok zijde, links voor zeg maar) iemand een idee hoe de carb te verwijderen zonder grof geweld?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-01-2012 14:39 #898514 door V300 register
Alle slangen, gas & choke en deze 4 moeren:

Dan moet ie, als je'm heel netjes en voorzichtig recht omhoog tilt, er af kunnen. Maak anders eens een foto en wijs aan waar je't precies bedoelt :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-01-2012 14:56 #898516 door V300 register
Louis, dank voor je snelle reactie, maar hij is toch losgekomen.
Ik heb eerst rondom +/- 5 mm prut (olie, vloeibare pakking, en ik vermoed ook silicone kit) verwijderd. Vervolgens voorzichtig wrikken en recht omhog getild. Pakingen bij de voet waren allemaal verlijmd.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-01-2012 22:48 #898548 door V300 register
mogelijk probleem gevonden, bij het schoonmaken zag ik dat de acceleratie sproeier er anders uit zag dan de sproeier in de "how to" kan het probleem hier liggen? zijn deze sproeiers no nieuw te verkrijgen of wordt het de hele carburateur vernieuwen...

Bijlagen:

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-01-2012 23:03 #898549 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic motor loopt erg onregelmatig
dat is inderdaad een probleem, maar heeft niet tot gevolg dat hij onregelmatig stationair loopt.

als de acceleratiesproeier niet direct in de 1e trap sproeit (het kraantje dat daarvoor zorgt is van de huls afgebroken) zal de motor bij wat abrupt gasgeven en wegrijden eerst stotteren; hier hoef je geen nieuwe carburateur voor te hebben hoor, enkel een andere huls met intacte kraan.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-01-2012 12:11 #898556 door V300 register
Ok dan wordt het op zoek gaan naar een nieuwe huls. Wellicht kan dit wel de oorzaak zijn dat er altijd wat benzine in het luchtfilterhuis lag.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-01-2012 17:58 #898579 door V300 register
Wil het een beetje lukken?

Vrij zeker dat laatste, hij staat immers gewoon uit de carburateur te sproeien.. was die auto waarschijnlijk ook niet echt vooruit te branden :P Controleer, als je alles weer in elkaar hebt en de motor hebt lopen, ook gelijk even met deo/remreiniger of je spruitstukpakking (tussen motorkop en spruitstuk) nog gasdicht is.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-01-2012 10:05 #898668 door V300 register
Ja 't gaat, best leuk werk om zo'n carb uit elkaar te halen en schoon te maken, het is nu eerst verder zoeken naar het hulsje, dit weekend wat e-mails de deur uit gedaan naar leveranciers van weber-onderdelen, en nu maar hopen dat er wat is. En anders wordt het zoeken naar een donor. (ik begrijp nu waarom uit meeste donors de carb eruit is gehaald...).
Vorige eigenaar had het hulsje andersom in de carburateur gedaan, dus hij wees min of meer wel naar beneden 1e tap in, alleen niet zo direct :) dus ja, hij sputterde wat tegen met weg rijden, maar ik dacht dat dat bij het "volvo 340 genot" hoorde

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-01-2012 15:32 #898786 door V300 register
Er zijn zat soorten pump jets te verkrijgen, alleen de buisjes die worden aangeboden (voor de weber 32 dir 045) hebben allemaal langere sproeimondjes ipv meer een klein knopje (hoort te zijn zoals de how to van wouter76)
Iemand een idee of ik deze sproeier gewoon zo kan bestellen?

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC