motor loopt erg onregelmatig
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
De motor wordt wel gewoon warm en kan nu stationair zonder choke blijven draaien, alleen helaas nog steeds onregelmatig.
- V300 register
- Verbannen
-
- pakking rond vlotterkamer
- normale sproeier = te hoge vlotterstand, lekkende vlotternaald, te hoge brandstof druk
- deellastverrijking/fullpowervalve = lek membraam of heel groot vacuumlek ergens
- overgangsgaatjes, maar dan heb je de gasklep te ver open bij stationair
heb je de 5 schroeven van het vlotterdeksel aangedraaid?
Zie dit topic voor alle informatie over de carb: forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=6261
- V300 register
- Verbannen
-
Schroeven vlotterdeksel zitten goed vast. Ik zie dat de pakkingen goed op zijn. Dus ik hoop dat dat het probleem is, zo niet dan zoeken we vrolijk verder. De revisie set is vandaag binnen gekomen.
- V300 register
- Verbannen
-
kees1984;192682 schreef : Dan wordt het zoals ook al eerder in deze topic aangegeven de carburateur reviseren.
Schroeven vlotterdeksel zitten goed vast. Ik zie dat de pakkingen goed op zijn. Dus ik hoop dat dat het probleem is, zo niet dan zoeken we vrolijk verder. De revisie set is vandaag binnen gekomen.
Goedzo, stemming er in houden! :yeah: Als je inderdaad ontdekt hebt dat de pakking van het vlotterdeksel gaar is en je het setje hebt kun je mooi aan de slag. Kijk gelijk of de voet en koelingsplaat nog perfect vlak zijn op een glasplaatje, en draai deze niet te strak aan bij het terugplaatsen (anders trekt ie nl krom)!
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Overigens laat ik de auto staan totdat alles weer in orde is.
(autotechniek is wel iets heel anders dan bouwkunde

- V300 register
- Verbannen
-
kees1984;192837 schreef : Herstel, slangen zitten nu op de goede plaats. Vorige eigenaar(s) hadden een houtschroef als restrictie gebruikt. Die zit er nog in.
Overigens laat ik de auto staan totdat alles weer in orde is.
(autotechniek is wel iets heel anders dan bouwkunde)
Huh?! Met ristrictie bedoelen wij een vernauwing in de (bij jou gevlochten) slang waardoor er niet teveel lucht uit het kleppendeksel/luchtfilterhuis in het vacuum gezogen kan worden.
- V300 register
- Verbannen
-