motor loopt erg onregelmatig
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Viel me overigens op dat er wat benzine. luchtfilterhuis zat.
Op de 2e foto boven de emvk ontbreekt volgens mij een slangetje, zag op andere foto's op het forum daar een korte slang zitten
- V300 register
- Verbannen
-
http://members.home.nl/mastertje/Fotos-0076
Zo iets volgens mij... de staf van sinterklaas moet in de UFO (duidelijk toch).
Nu nog even de kwalitatieve uitleg voor de emvk slangen: het geheel rubberen slangetje (3) van het EMVK behoort op buitenlucht(druk) aangesloten te zitten, en dient om lucht te leveren aan de vario, en moet daarvoor achter je luchtfilter zitten ivm de rommel die het naar binnen kan zuigen. De andere soort plastic slang (2) naar het emvk is er juist om vacuum (1) te leveren aan de vario (lucht uit de vario te zuigen) en behoort daarom achter je gaskleppen aangesloten te zitten waar er onder de juist condities een vacuum heerst.
Die andere slang (4) die nu los ligt is om de oliedampen en overdruk uit je motor te zuigen, en behoort dus ook achter de gasklep (1) aangesloten te zitten. yay. Iedereen 't daar mee eens?

- V300 register
- Verbannen
-
Over de eerste zin: bij jou moet je die synflex slang volgen vanaf het deksel, wel raar dat dat z?'n slang is, zit de restrictie er nog wel in?
punkazz;169162 schreef : We beginnen bij het kleppendeksel. Eerste t-splitsing: niks mis mee, restrictie zit nog in de ene slang. We volgen die ene slang, halverwege zit er een t-splitsing naar pulsairklep, dat is nummer 18 in dit plaatje:
[ATTACH]3030[/ATTACH]
We blijven de slang volgen en komen dan bij de desbetreffende t-splitsing aan, die qua vorm op die in het plaatje lijkt. Die splitsing sluit aan op de slang: 'bron van alle vacu?m (C) ' voor het EMVK naar het inlaatspruitstuk.
punkazz;169172 schreef : [ATTACH]3031[/ATTACH]
Hoezo is de aansluiting bovenop op EMVK niet als t-splitsing getekend, zoals ook bij mij en de techniek-pagina het geval is?
Ter info voor later, het onderste rondje, daar zit dan no.18 t-stuk van het plaatje:
[ATTACH]3030[/ATTACH] (pulsairklep)