punkazz' problemen topic
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Als we ervanuit gaan dat het vacu?m dus weer is zoals het hoort. Kan warmte of koude van de motor invloed hebben op ontsteking?
- contactpuntjes lees ik nu wat over...
- te ruime bougies...
Heb er gewoon die NGK's BP6RES ofzo in zitten.antiekeradio;4799 schreef : daarbij stonden de bougies te ruim. stationair prima lopen, maar als je dan iets gas gaf werd de compressiedruk hoger, en kon de ontsteking het niet meer voor mekaar krijgen om door het mengsel heen te vonken. kostte best even moeite om daarmee weg te komen.
- of toch vlotterdeksel?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
punkazz;85304 schreef : Mja, maar daarvoor vind ik het verschil tussen koud - warm zo groot, lijkt me niet logisch, of wel? Dat ie uitvalt bij stationair, dat lijkt me wel een kwestie van afstellen.
Een wagen en zeker een carburateur reageert compleet anders als ie warm is. Koud regel je de choke bij om 'm aan de gang te houden. Als ze flink hebben zitten bijregelen om het blok aan de gang te houden, kan dat nu behoorlijk in de weg zitten.
punkazz;85304 schreef : Als we ervanuit gaan dat het vacu?m dus weer is zoals het hoort. Kan warmte of koude van de motor invloed hebben op ontsteking?
- contactpuntjes lees ik nu wat over...
- te ruime bougies...
Heb er gewoon die NGK's BP6RES ofzo in zitten.
- of toch vlotterdeksel?
Ik zou eens kijken wat ie doet met verschillende standen van de choke als ie warm is. Als ie verzuipt in alle standen, weet je dat je daar niet moet zijn, als ie beter loopt dan staat ie (veel te) arm. (maar ik put ook uit m'n geheugen, te lang niet met carbs gewerkt... maar dat is binnenkort over...)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Mee eens.huysmans;85308 schreef : Een wagen en zeker een carburateur reageert compleet anders als ie warm is. ... Als ze flink hebben zitten bijregelen om het blok aan de gang te houden, kan dat nu behoorlijk in de weg zitten.
Maar...de standaard (benzine-)chokeknop met LPG = extra gasgeven, zodat de koude motor niet uitvalt, eerste paar minuten rij ik dus altijd met choke-knop een beetje uit, zodat hij voor een stoplicht niet uitvalt bijvoorbeeld, ik zou dus ook het gaspedaal kunnen blijven indrukken. 'Echt' choken op gas doe je voordat je de motor start.
Oja, hier is ook een pakkinkje vervangen (zag er wel anders uit trouwens, kleiner). Maar ze hebben dit ook weer vastgezet, want dit hing er eerst losjes bij (altijd al).
Dit doet me ook weer denken aan die keer dat m'n gasverdamper stuk was en dat ik een stuk op benzine moest rijden, toen lag dit dus los (als ik het goed heb) en zei de man van de ANWB dat ik dat vooral zou merken met optrekken (vertraging) en dat ik een beetje moest 'spelen met de choke'.
Maar ja, aangezien ik nu niet op benzine rij...heeft dit er dan wel wat mee te maken?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
...1 minuur later...nee, fieeuuw.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;84852 schreef : ben ik wel weer benieuwd wat ze met die tapeinden van de spruitstukken hebben uitgespookt
b14.0 1 2 carburateur op b14.3 4 motor.
de flenzen van de jonge spruitstukken zijn zoveel dikker dan de oude types, dat er niet genoeg draad op het draadeind zit om de oude spruiten aan te kunnen trekken.
correcte oplossing = kortere draadeinden monteren
ook mogelijk = een paar ringen er tussen doen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
als je daarna de restrictie terugzet, moet de gasklep op de goede stand gezet worden. gewoon het stationair toerental omhoog draaien tot ie in ieder geval blijft lopen met ingedrukte choke.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
1. restrictie ontbrak, waardoor:
2. hij inderdaad veeeeel te laag/arm was afgesteld
(CO < 0,5 en nu rond de 3,5, wel een beetje meer dan normaal, maar het mag geloof ik maximaal 4,5 zijn, dus we hebben nog een marge

3. verdeelkap is aan vervanging toe (had ik niet door, dacht dat het nog wel ok? was) Morgen erop zetten.
Hij ploft namelijk nog steeds, maar rijdt wel weer acceptabel. Kon geen vacu?mprobleem meer zijn (is voor de zekerheid weer getest)
4. Ik ga ook de bougies weer vervangen voor de zekerheid. De rotor en kabels zijn nog goed.
Hopelijk loopt hij dan weer als vanouds.
Laatste tank een verbruik van 1 op 7,5, normaal 1 op 9 (blijven gassen voor een stoplicht, etc. ellendige rit was het net naar Bunnik)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
punkazz;87179 schreef : verdeelkap is aan vervanging toe (had ik niet door, dacht dat het nog wel ok? was) Morgen erop zetten.
Hij ploft namelijk nog steeds, maar rijdt wel weer acceptabel. Kon geen vacu?mprobleem meer zijn (is voor de zekerheid weer getest)
Ik ga ook de bougies weer vervangen voor de zekerheid. De rotor en kabels zijn nog goed.
vervang die bougiekabels en de rotor ook gelijk voor die 30 euri meer, ik heb zelf uitstekende ervaringen met beru bougiekabels:y:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.