punkazz' problemen topic
- V300 register
- Verbannen
-
Dan ga ik er dit jaar voor het eerst overheen. Zo bekijk ik het ook altijd hoor, en ik zeg ook niet dat ik 'm meteen de volgende keer wegdoe. 't Is m'n eerste auto en ik ben er ontzettend aan gehecht geraakt, die gaat niet zomaar weg.Lucluc;83472 schreef : Maak eens een lijstje voor jezelf:
kosten per km lpg tegen bezine
totaal aantal km's per jaar en dan hoeveel je van dat verschil uitgeeft aan onderhoud.
Ik vind het niet erg als de reparatiekosten over een wat langere periode hoog zijn, maar het afgelopen jaar is er wel erg veel stuk gegaan en ik moet (en ga) een keer stoppen met geld pompen in deze auto (gezien de carrosserie & een binnenslaper die het meer verdient). De roest gaat me ook gewoon tegenstaan, ik ga deze auto zeker niet (nog een keer) 'restaureren', dus ik blijf er maar tegenaan kijken.
Zelf leren zit er niet echt in, alleen kleine dingen, maar zodra het grote werk komt, haak ik echt af. No way dat ik zonder goed gereedschap zoiets zou kunnen repareren, ik ben er echt te kneuzig en ongeduldig voor, bedenk wel dat ik echt met letterlijk nul verstand van auto's in de autoliefhebberij ben beland. Daarnaast kan ik m'n dagelijkse auto maar moeilijk missen, dus wil ik 'm vaak snel weer terug, als je het zelf doet of uitbesteed aan een hobbyist, dan duurt het vaak wat langer (logisch).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Gelukkig heeft Alexander van First Class nog wat oude onderdelen achter de hand...
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik ook nog nooit achterwiellagers bij een 300 serie heb hoeven doen. Maarrr; wel de draagarmlagers van een daf 55, en dat is volgens mij vergelijkbaar qua moeilijkheidsgraad

Belangrijkste punt is het verhitten van de achteras voor het verwijderen van de loopring van het binnenste lager. Daar zijn veel problemen mee, omdat dit met loctite gemonteerd zit en dus in koude toestand niet demontabel is....
is het geluid al erg storend?
- V300 register
- Verbannen
-
Nou, het wordt sowieso vervangen en het geluid is storend ja, en werd steeds erger. Ik denk dat die lagers nooit zijn vervangen en dus gaan ze al 323.000 km mee. Geen schande denk ik.
- V300 register
- Verbannen
-
edit: alhoewel, de schakelbak wordt ook ververst...dus misschien is het toch voorbij straks.
- V300 register
- Verbannen
-
Het schakelbakgeluidje is er nog! Dus de constatering van Wouter aan het begin van dit topic zal kloppen. Voor de rest is het weer rustig op de achtergrond. Prima dus.
De uitlaatpakking, carburateurpakking en vacuumklep zijn ook vervangen, dus ervanuitgaande dat alles nu lekdicht is, vind ik het heel erg jammer dat hij nu nog slechter loopt dan voorheen!
Ik heb te horen gekregen dat mijn carburateur (Weber) niet meer helemaal lekker is (en dat wist ik ook wel een beetje), maar dit is wel een hele erge verslechtering. Ploffen, bokken, inhouden, noem alles maar op.
Ik ben bang dat ik weer terug moet.
Iemand suggesties wat het kan zijn als we ontstekings- en vaccuumproblemen buiten beschouwing laten?
- V300 register
- Verbannen
-
(als je ontstekings- en vacuumproblemen buiten beschouwing laat, blijft er eigenlijk niks oplosbaars over)
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
de weber is niet meer helemaal lekker.. hoe is dit vastgesteld? even een carburateur uit elkaar slopen is natuurlijk zo gepiept, ervoor zorgen dat het resultaat beter is bij het weer in elkaar zetten is een ander verhaal
ploffen bokken en inhouden.. ontsteking is vervangen, dus de vonk zou voorlopig goed moeten zijn.. ik zou gaan denken richting een los vlotterdeksel, daar gaat hij iig van inhouden (verzuipen) en krijg je een belabberd stationair
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Als je 'm dagelijks gebruikt is dat misschien wel handig dacht ik zo...