punkazz' problemen topic
- V300 register
- Verbannen
-
Als ik het gas loslaat in hoge toeren dan hoor ik een soort rollend geluid, alsof je over een klinkerstraat rijdt. Als ik dan de koppeling intrap blijft het hoorbaar, maar zodra de snelheid afneemt als je hebt teruggeschakeld, hoor je steeds minder tot niets. Andersom, met optrekken en doorschakelen lijkt het er ook niet te zijn. Het 'zoefgeluidje' bij terugschakelen (wat volgens mij wel karakteristiek is voor de 300-serie) is nu dus wel heel erg hoorbaar. Bochten maken geen verschil.
Ik ben bang dat de schakelbak gaar begint te worden. Hij schoot vanavond ook uit de 2e versnelling, wat me nog nooit is overkomen (ik dacht heel even: "dat was het dan")
?f het is weer eens iets met trillingen die van het spruitstuk komen bij bepaalde toeren, maar ik heb het erg druk deze week, dus ik heb nog niet de tijd gevonden om even in het licht onder de motorkap te kijken. Daarnaast heb ik ook weer last van inhouden, maar dat heeft hopelijk iets te maken met bougiekabels etc. die weer eens aan vervanging toe zijn.
Iemand?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Als het ernstig is/erger wordt hou ik de Belg-343 op straat na de VKB en breng ik deze weg.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Verdeelkap hadden ze wel bij Brezan (namaak Ducellier), alleen die was met aluminium contacten en dat is waardeloos, dus niet gedaan. Morgen ook maar even checken of de rotor wel OK is, want dat zal ook wel aluminium kunnen zijn? Er was nog een andere verdeelkap te vinden in het systeem: SEV-Marchal. Is dat bruikbaar? Ik zie wel dat ie bij Renault gebruikt is...
- V300 register
- Verbannen
-
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
dit lager draait alleen, als je aandrijfas ook draait. het kan zijn dat je hem al rijdende ook hoort als je je koppeling intrapt, maar dan moet je hem ook eerst even uit versnelling gooien, en wachten tot de aandrijfas stilstaat..
dat je het bij accelereren niet hoort kan komen doordat de boel dan anders belast word, van motor naar weg is altijd een grotere belasting als van weg naar motor.
- V300 register
- Verbannen
-
Heb ik geen last van, ik hoor niets bijzonders tijdens starten.elpee;69848 schreef : Alleen bij koude start lijkt het alsof er een tank voorbij komt zoefen.
Ik zal even aangeven wanneer ik het hoor (in ??n vloeiende lijn, afhankelijk van toeren/snelheid):AvdAkker;69854 schreef : dit lager draait alleen, als je aandrijfas ook draait. het kan zijn dat je hem al rijdende ook hoort als je je koppeling intrapt, maar dan moet je hem ook eerst even uit versnelling gooien, en wachten tot de aandrijfas stilstaat..
gas los & hoog toerental -> vaart minderen -> koppeling in -> terugschakelen -> koppeling weer los -> het houdt op bij lagere toeren of gasgeven. Voor je gevoel werkt er iets tegen wat het soepele afremmen belemmert, maar aan het rijden an sich merk je niets.
In m'n achterhoofd blijft daarom toch ook de kans op resonantie van iets spelen.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
of dat bij de handbak ergens mee te vergelijken valt (differentieel oid) durf ik niet te zeggen...