punkazz' problemen topic
- V300 register
- Verbannen
-
Of LPG :y:AvdAkker;84732 schreef : op het gebeuren met de brandbare vloeistof die benzine heet na dan :+..
Ik denk nog aan de afstelling, omdat hij eerst valse lucht kreeg moet het misschien wel helemaal anders afgesteld worden?!
Verzuipen lijkt het wel op idd. Ik dacht eerst, wat hoor ik de hele tijd voor 'n plofjes, je voelt het soms ook aan de pedalen...opeens een knetter uit de uitlaat bij flink gas geven vanaf lage toeren.
Hoe dat is vastgesteld weet ik niet, maar een keer een nieuwe carburateur erop zetten kreeg ik wel als advies.
De motor schudt ook bij stationair, maar uitvallen doet ie niet.
Choke is ook anders geworden, strakker en ik moet 'm verder uittrekken wil het effect hebben.
@ Joost: renix, 14.4? Tot nu toe zero problemen gehad met deze carburateur, dus een Weber de schuld geven...mwoa. Een 14.3 met weinig km's ligt er nu in, lijkt me ook prima.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
punkazz;84746 schreef : renix, 14.4? Tot nu toe zero problemen gehad met deze carburateur, dus een Weber de schuld geven...mwoa. Een 14.3 met weinig km's ligt er nu in, lijkt me ook prima.
hooooow, stop! b14.3 = solex?
dat veranderd de zaak, eerlijk gezegd weet ik niet direct wat daar allemaal mee mis kan zijn, nooit een in m'n handen gehad. wel de carb van de 5gtt, een reserve carb daarvan gaat binnenkort volledig uit elkaar..
het zouw inderdaad een foutieve afstelling zijn, als je bij goed warme motor hem stationair laat lopen, wat gebeurt er als je herhaaldelijk op de rem trapt?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
AvdAkker;84751 schreef : hooooow, stop! b14.3 = solex?
Jep, met enkele venturi.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Niels;84754 schreef : Laat Wouter me alsjeblieft corrigeren, maar de combi B14.3 en Weber bestaat (weliswaar, eh, aftermarket :+ ) en dan zit je toch niet zo heel ver van een B14.4 af?
als je alles (inc. de renix) overzet exact gelijk idd
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Het handige aan zo'n buisvormig luchtfilter is dat je gewoon de tekst bovenop de carburateur kan lezen

Ik zag ook dat de restrictieslang is vervangen en beter is vast gezet bij de t-splitsing. Dat doet me denken aan dit:
AvdAkker;65178 schreef : alleen lekt hij niet op de bekende manier, het gaat vaak fout bij het vervangen van dit slangetje omdat dan de restrictie er niet in zit, gevolg vacuum gaat vol aan de carterontluchting en luchtfilterhuis en zit dus aan de valse lucht.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
doe even het volgende: haal de dunne slang los van het t-stukje bij het kleppendeksel, en vouw deze dubbel. is stationair nu ok, dan weet je het zeker.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.