punkazz' problemen topic

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-02-2009 00:52 #755764 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic punkazz' problemen topic
Maar euh, ik rij er al meer dan 3 jaar mee rond?! Dropperweerstand?

om antwoord te geven op je vraag: ja graag :)

ps: dit staat los van het soort verdeler hoop ik, of moet ik dat ook nog ff checken?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-02-2009 01:48 #755766 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic punkazz' problemen topic
neuh.. type "verrot" ?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-02-2009 02:49 #755767 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic punkazz' problemen topic
Dacht het niet.

Ik dacht misschien met zo'n 12V ding dat het ook geen juiste combi is met de verdeler ofzo, ik zie allemaal nieuwe termen (dropperweerstand bijv.) voorbij komen en ik heb geen idee waar ik dat aan moet koppelen, maar als het niets met de verdeler te maken heeft, prima, dan laten we dat lekker zo.

Aangezien het een allegaartje is onder de motorkap kun je je afvragen of de originele dropperweerstand nog aanwezig is?!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-02-2009 19:12 #755832 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic punkazz' problemen topic
Voor de echte noobs zoals ik:

antiekeradio schreef : *

bij een 340 zit de bobine in de renix ge?ntegreerd.

de versies zonder renix horen allemaal zo'n 9V unit te hebben

*oorspronkelijk ge-PB't

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-02-2009 01:22 #758559 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic punkazz' problemen topic
Het volgende kan handig zijn om verwarring te voorkomen:

Er staat 12V op de isolator aan de bovenkant van de bobine, maar dat is blijkbaar niet de aanduiding voor de bobine, want dat is hoogstwaarschijnlijk toch gewoon 9V, dat staat nergens letterlijk op gedrukt.

(ik jat dit soort informatie gewoon uit andere topics, omdat ik dit alles graag gecentreerd hou voor als ik iets wil terugvinden of als iemand anders iets aan het opzoeken is over bobines)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-02-2009 12:06 #758608 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic punkazz' problemen topic
OK :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-02-2009 12:04 #759443 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic punkazz' problemen topic
Hm, ondertussen staat hij nog steeds stil en daar wil ik toch graag verandering in zien, want de benzine wordt me te duur.

Wouter, heb je mijn PB nog gelezen over de bobine? Want er is wat onduidelijkheid over wie, wat & waar...hehe.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-02-2009 15:02 #759480 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic punkazz' problemen topic
Hij ligt weer hier. Ik had verwacht dat jij bij de cursus aanwezig zou zijn :)

als er ?berhaupt een vonk is, moet je eerst focussen op de andere dingen zoals puntjes, condensator en afstelling.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-02-2009 17:43 #759494 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic punkazz' problemen topic
Ow, misverstandje dus.

Ik weet niet hoe ik verder moet eigenlijk...puntjes waren nog OK, condensator geen idee...Anjo?

Het grootste probleem is dat ik de auto nu heel moeilijk ergens heen krijg om te fixen. Wellicht toch naar de sleuteldag, maar hoe kom ik daar... Ik ga morgen eens proberen de auto in ieder geval even aan de praat te krijgen, heb nu toch twee auto's en dus twee accu's, filmpje maken van hoe die loopt (als dat lukt) en hier posten.

Weet jij heel toevallig nog welke carb ik erop heb zitten (dus weber dir .....), Anjo?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-02-2009 16:00 #759612 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic punkazz' problemen topic
Volgens het boekje is het een Weber 32 DIR 83-, 84- of 85-100, zijn deze uitwisselbaar?

Helaas, ik kreeg het LPG-ertje niet aan de praat met accuhulp van m'n binnenslaper. Hij slaat n?t niet aan en valt vrijwel direct uit. Hier een filmpje: www.vimeo.com/3349594
(het gedreun wat je hoort tijdens het starten als ik in de auto aan het filmen ben is de deur, die zat niet goed dicht, ik moest zelf filmen en starten dus dat was een beetje lastig)

En beide motoren hebben trouwens van die caramelkleurige olie onder de vuldop. Wat is de oorzaak ervan en wanneer is het ernstig? Bij de binnenslaper lekt-ie ook uit de dop, maar dat zal aan het rubbertje liggen. Hij loopt wel lekker stationair, hier is-ie nog redelijk koud, zonder choke: www.vimeo.com/3350057

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD