Het grote Politiek Topic
- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;158285 schreef : Hieruit begrijp ik dat jij enkel meningen wil bekijken en/of uitwisselen en je niet bezighoudt met het kijken naar WAAROM iets gebeurt?
Nee, dat is niet juist begrepen. Ik snap dan ook niet waar je dat op baseerd :S
Ik heb een probleem met de benaming van, en in de vijandelijkheid jegens mensen (PVV kiezers e.d.) die veelal om de hoek komt kijken bij de diverse postings. Laat een ieder in zijn/haar waarde, dat is alles.
Ik ben wel degelijk voorstander van het uitwisselen van meningen EN het WAAROM proberen toe te lichten. Maar ook daarin kan je van mening verschillen, that's life. Behandel en benoem alleen die mensen die anders stemmen als jij, met enig respect en niet als idioten etc. je wilt toch zelf ook niet door mede-kiezers met allerlei beledigingen en/of benamingen verbaal om de oren geslagen worden?
Mijn punt heeft derhalve niets te maken met de inhoudelijke discussie, maar alles met de toon.
Dat we het over de inhoud (waarom etc.) never eens zullen worden, is alleen maar positief. Hebben de politieke partijen tenminste ook bestaansrecht

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Maar ja, dat is het bestaansrecht van de PVV. Een one-issue-anti-islam-partij. Laten zij eens iedere Nederlander in hun waarde laten, ongeacht afkomst, geloof, seksuele voorkeur, etc. Problemen aankaarten is prima, maar waarom is dat beledigen nodig? (kopvodden...)
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
kingfisher;158335 schreef : Nee, dat is niet juist begrepen. Ik snap dan ook niet waar je dat op baseerd :S
Dat merk ik zo op als ik je posts nog eens doorlees. Maar het was geen verwijt

kingfisher;158335 schreef : Ik heb een probleem met de benaming van, en in de vijandelijkheid jegens mensen (PVV kiezers e.d.) die veelal om de hoek komt kijken bij de diverse postings. Laat een ieder in zijn/haar waarde, dat is alles.
Ik ben wel degelijk voorstander van het uitwisselen van meningen EN het WAAROM proberen toe te lichten. Maar ook daarin kan je van mening verschillen, that's life. Behandel en benoem alleen die mensen die anders stemmen als jij, met enig respect en niet als idioten etc. je wilt toch zelf ook niet door mede-kiezers met allerlei beledigingen en/of benamingen verbaal om de oren geslagen worden?
Mijn punt heeft derhalve niets te maken met de inhoudelijke discussie, maar alles met de toon.
Dat we het over de inhoud (waarom etc.) never eens zullen worden, is alleen maar positief. Hebben de politieke partijen tenminste ook bestaansrecht
En ik wil dus graag eerst de oorzaak weten, voor ik 'zomaar' een mening aanneem. Die toon hoort er (mijns inziens) trouwens gewoon bij.
- V300 register
- Verbannen
-
Lucluc;158384 schreef : Leg eens uit: waarom stigmatiseren PVV'ers moslims, maar mogen anderen PVV'ers niet stigmatiseren?
Oh oh, lees nu toch eens goed...... Ik heb het over het in waarde laten (dus het niet stigmatiseren, zo je wilt) van de KIEZERS..... Dus niet over de PVV'ers (dat zijn in mijn optiek de kamerleden) en/of Wilders. Al vindt ik dat je dat ook niet moet doen, maar goed; in dat kader geldt nog enigzins het gezegde "wie kaatst, kan de bal terug verwachten".
De PVV kiezer echter, zal het het ook lang niet altijd met alle punten van die partij eens zijn, evenals dat geldt voor kiezers van andere partijen. Je kan die kiezer dus niet zomaar betichten / aanpakken op zaken die je niet bevallen aan een bepaalde partij (PVV in dit geval). Als jij van mening bent dat de PVV moslims stigmatiseerd, wil dat nog niet zeggen dat elke kiezer die op de PVV stemt, dat ook doet/wil.
Op het moment dat dat de tendens wordt, zou je iedere Groen Links stemmer misschien kunnen betitelen als maatschappelijk minder geslaagd figuur met een minimum inkomen of uitkering dat jaloers is op iedereen die het wel gemaakt heeft in deze samenleving alsmede hen betichten van steun aan criminelen, dieven, vandalen etc.
Als reden kan je dan aandragen dat GL opkomt voor de minima en de minder bedeelden in deze samenleving alsmede openlijk het krakersgilde steunt, lieden die zonder toestemming andermans eigendommen innemen en, in veel gevallen, vernielen.
Het lijk mij echter niet dat alle GL stemmers achter deze (laatste) figuren staan, zoals dat ook geldt voor de gemiddelde PVV stemmer t.o.v. de PVV en haar ideeen.
Moraal van dit verhaal; bestempel een kiezer niet direct als een 1:1 weerspiegeling van de partij en haar ideeen, waar hij/zij op heeft gestemd.
Wat de opmerking betreft inzake een "one-issue" partij; dat slaat aantoonbaar nergens op. Men heeft gewoon een partijprogramma met veel meer punten als alleen het "islam-issue".
Beetje jammer en, vooral, kortzichting dat daar steeds de nadruk op gelegd wordt, al moet ik dan ook weer direct toegeven dat Wilders daar zelf ook erg aan meewerkt.
- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;158400 schreef : En ik wil dus graag eerst de oorzaak weten, voor ik 'zomaar' een mening aanneem. Die toon hoort er (mijns inziens) trouwens gewoon bij.
Die oorzaak zal echt niet met een beetje forummen duidelijk worden denk ik, er zijn veel te veel mensen en instituten die heel erg veel centjes verdienen met het onderzoeken en nog beter onderzoeken om daarna nog maar eens voor de zekerheid de reden te onderzoeken enz. enz.
Als de oorzaak zo simpel was, hadden die niets meer te doen....

- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
kingfisher;158417 schreef : Die oorzaak zal echt niet met een beetje forummen duidelijk worden denk ik, er zijn veel te veel mensen en instituten die heel erg veel centjes verdienen met het onderzoeken en nog beter onderzoeken om daarna nog maar eens voor de zekerheid de reden te onderzoeken enz. enz.
Als de oorzaak zo simpel was, hadden die niets meer te doen....
Nounou, zo kan 'ie wel weer :humor:
Dacht je dat ik dat allemaal uit m'n duim zoog? Ik ben druk bezig om er later m'n dagelijkse kost van te maken :no_comment:
Dit forum is maar een zijtakje, weer eens wat anders dan boekenkennis.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Ze hebben juist een programma dat aan alle kanten van het politieke spectrum raakvlakken heeft, misschien is dat ook wel een verklaring voor (een deel van) hun populariteit? Ze trekken de "Henken en Ingrids" van de samenleving aan, maar ook de "rodericken en marie claires" van deze wereld, om die categorie ook maar even een naampje te geven

- V300 register
- Verbannen
-